/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
Uddannelse til falckredder?
Fra : Ana17
Vist : 36684 gange
100 point
Dato : 10-03-06 18:24

ER der nogle der ved hvilke krav der er til at blive uddannet som falckredder? Synes ikke jeg kan finde noget om det.
Er der noget med aldreskrav, højde, drøjde osv?
Håber nogle ved det.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-03-06 18:34
Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 10-03-06 19:27

Jeg mener, at falck selv uddanner deres folk. Det gjorde de i hvert fald tidligere. Dengang ville de helst have folk, som havde aftjent værnepligt, men det var ikke en betingelse.

Man startede så med, at have opgaver af materiel art for siden at blive oplært i udvidet førstehjælp etc.

Du skal opfylde kravene til erhvervskørekort og jeg tror bestemt det er en fordel at have både det og til køretøjer over 3500 kg + hænger.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 100 point
Dato : 10-03-06 19:40
Godkendelse af svar
Fra : Ana17

Dato : 14-06-06 23:14

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-06-06 23:19

Selv tak

Kommentar
Fra : Dr_Winther

Dato : 04-01-07 16:29

At blive Falckredder i dagens Danmark kræver en del. Ved der er krav om en min højde på 175. Der er ikke krav om hvor meget man må veje, men det kræver en god fysik! Jeg vil gerne selv være Falckredder, så hvis der er nogle, som har en lille fidus eller en hjemmesider, hvor man kan se konkrete fakta om Falcredder uddannelsen, vil jeg gerne høre fra jer:)

Kommentar
Fra : FieK

Dato : 05-01-08 19:18
Kommentar
Fra : johnnylars

Dato : 09-06-08 16:52

hej alle der kunne tænke sig en spændende uddandelse.

Højdekravet er så vidt jeg ved endret til 170 og max 190cm. alderen er 21 før man kan blive optaget som ung-elev og 25 som voksen-elev. Man må ikke være højdeskræk samt vandskræk og man skal kunne svømme. Ren straffeattest er naturligvis et krav.

M.V.H Johnny