/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Creme til tør hud
Fra : Nanabanana
Vist : 1264 gange
25 point
Dato : 10-03-06 18:20

Hej, er der nogen, der kan anbefale en god ansigtscreme? Jeg har tør hud i ansigtet, eller tør og tør... den er i hvert lidt hvidlig. Jeg vil ikke købe en fed creme, da jeg så får bumser.
Den må meget gerne koste omkring 100 kr.

Kommentar
Fra : Ana17

Dato : 10-03-06 18:29

Jeg bruger en fra nivea. Den er i en blå gennemsigtig glas-bøtte med hvidt låg. Når man køber den er den i en hvid æske.. Den koster omkring 85 kr.
JEg har også tør hud, og den fugter uden at fedte.
Jeg synes den er god...

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 10-03-06 18:30

Jeg er selv glad for en der hedder "Clinique - dramatically different moisturizing lotion". Herudover bruger jeg en skrubbe creme/maske til ansigtet fra Matas ca en gang ugentligt eller efter behov.

Mvh. ampere

Accepteret svar
Fra : Camillasmoster

Modtaget 35 point
Dato : 10-03-06 19:05

Nivea Visage, Light Moisterizing Day Care.

Når du får bumser, er din hud ikke kun tør.

Tyder på, at den blot trænger til lidt fugt og ikke noget fedt. Umiddelbart vil jeg kalde din hud for mixet.

Brug evt. også en øjencreme - huden dér er mere tør og sart end resten af ansigtshuden.

Der er jævnligt tilbud på Nivea Visage og fåes i mange supermarkeder, Matas mv.

Hanne

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 10-03-06 19:08

i hvert fald skal du have en fedtfri creme. jeg blev anbefalet matas fugtlotion, og bruger den med stor fornøjelse.

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 10-03-06 19:19

ok, så tager jeg Nivea Visage, Light Moisterizing Day Care... Den koster 85 kr??

Venter lige med at acceptere svaret, for vil lige se, om der kommer flere svar... :)

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-03-06 19:51

Oil of Olay

Moisturizing Gel, mener jeg den hedder.

Det er fugtighedsgel i en lille firkantet krukke af glas med sort låg.

Den er ikke ret dyr og er god, fedter ikke og er drøj i brug.

mvh dova

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-03-06 22:49

Nivea Visage koster omkring 60-70 kroner.

Sommetider kan det fåes til 40 kroner.

Jeg er konstant på udkik.

Når jeg løber tør, har jeg en ny liggende i en kurv med diverse tilbud på de ting, jeg kan lide at bruge.

Du bruger forhåbentlig rensecreme/gel el.lign. og skintonic?

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 10-03-06 22:59

Ja, jeg har en rensevæske, som man smører ind i huden og vasker af bagefter, fra Shisheido, og en hel serie bestående af 3 slags renseting fra Vichy. Dem bruger jeg af og til... Men jeg synes, at min hud bliver så tør af det!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-03-06 14:41

Jeg bruger Matas' fugtighedslotion. Jeg har enormt følsom hud, så jeg får bumser eller irritation hvis jeg ikke passer på.
Matas' fugtighedslotion er dels ret billig (den stribede), -man får en stor flaske for under 50 kr. OG den findes både med og uden parfume, hvis man har meget sart hud.

Og det er faktisk den eneste, som JEG kan tåle.. Jeg har prøvet mange forskellige, men jeg kan ikke tåle parfume eller mange af de stoffer, der er i dyrere cremer.

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 11-03-06 16:15

Ok, jamen, så kan jeg evt. spørge dem i Matas, om de synes, jeg skal tage deres fugtighedlotion eller Nivea Visage.

Hvad med Nettos ansigtscreme fra Olive?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-03-06 19:41

Da du brugte det fra Vichy, brugte du da også en dagcreme, ikke?

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 11-03-06 20:24

Nej, jeg brugte ingen dagcreme. Altså med mindre det er den tredje del af serien. Den hedder Norma Derm. anti-imperfection hydrating care

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-03-06 02:26

Det lyder som en dagcreme...

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 12-03-06 13:45

Hva er forskellen på disse to:

Nivea Visage, Light Moisterizing Day Care

og

Nivea Visage All Day Aqua?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-03-06 17:28

Aqua er noget med vand, så det er garanteret til fedtet hud.

Nivea Visage, Light Moisterizing Day Care er til normal til blandet hud.

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 13-03-06 07:29

Jeg tror, at jeg skal have noget til irriteret, sart hud. Tørt...

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-03-06 10:02

Du skriver, at du får bumser, når du bruger noget dagcreme, der er for fed.....men ellers bliver huden irriteret og tør med Vichy.

Dér er Nivea Visage Moisture etc super!

Står der ikke på Vichy, hvad slags hud, den er til?

Men det kan også være, at du skal prøve noget uden parfume - det kan godt være der, hunden ligger begravet.

Hanne

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 13-03-06 14:02

Hør her, hvis du er udendørs jævnligt i detteher lynende kolde vejr, så er det værd at tænke på, at jo mere fugtighed, der er i cremen, jo skrappere virker kulden på huden. Bedst var det, hvis man kunne tåle lidt fed creme, ---men det er vi jo nogen, der ikke kan..
Men det kan være årsagen til at din hud bliver irriteret og tør i øjeblikket...

Som sagt så synes jeg, at det går nogenlunde for mig med Matas' fugtighedscreme. Det er en fugtighedscreme, ja, men ikke med alt for meget fugtighed i. Jeg kan i hvert fald bruge den selv om jeg færdes meget ude i frostvejret. Det ER skrapt og udtørrende for huden med det vejr. Men det klarer jeg så ved at tage lidt ekstra creme på, når jeg kommer hjem.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-03-06 15:49

Birgitta - du har ret - hvis det kun er her i vinter, problemet er der, lyder det faktisk ret fornuftigt

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 13-03-06 19:02

Og netop den "vinterfølsomme" hud kan blive værre af creme med yderligere fugt i.....

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-03-06 20:23

Ergo skal vinter-dagcremen være fjæte (fedtet)... hm

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 13-03-06 20:52

Jah, men det kan man ikke tåle, hvis man har tendens til bumser.....

Må vi ikk' nok snart få lidt forår?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-03-06 22:51

Beklager, men jeg er ved at få spat af alles "jeg vil have forår - kommer det ikke snart"....

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-03-06 14:44

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 14-03-06 21:20

Nåh, Birgitta, det var jo heller ikke sådan ment, vel....

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 15-03-06 14:41

j' har vist lidt let til tårer i øjeblikket......... Overskuddet er ikke så stort på denneher årstid..

Nanabanana, jeg glemte lige at sige, at du beskytter huden bedst imod kulden ved hjælp af tørklæde, hue eller hætte.. Selv hår, der hænger ned over panden og kinderne beskytter en del mod frosten..

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-03-06 15:03

Jeg har i MANGE år haft det lige modsat om foråret og sommeren - indtil jeg fik medicin... så kan jeg styre det - nogenlunde...

Pas på derude ved fodgængerovergangene!

Nanabanana beskytter sit ansigt mod frosten...

Hanne

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 15-03-06 15:15

jaah, en elefanthue kan bruges til manne ting....

Men min hud har det nu hverken godt med vinterkulde eller med varme og sol....

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 15-03-06 17:43

Puha, mit problem er ved at blive stort... :) hehe... Tusind tak for jeres hjælp, jeg tror, jeg vil gå i Matas og spørge dem ud om de cremer I har nævnt... :) Men mange mange tak! Nu ved jeg i hvert fald, at jeg først skal anskaffe mig en elefanthue,..

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-03-06 21:56

Ja eller så'en (kan ikke huske, hvad den hedder) slør med kun øjnene fri...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-03-06 14:09

en burka... -Øjnene behøver ikke engang at være fri.. --Og så er du da beskyttet både mod solskoldning og frostbid... OG du kan ugenert røve en bank eller en Matas efter behov..

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-03-06 19:36

Prøv at tænke på, hvor mange poilitiet er nødt til at anholde for røveriet, for de ser jo lissom ens ud i de der burka'er...

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 17-03-06 20:46

:) Pjattepiger

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-03-06 21:41

Godkendelse af svar
Fra : Nanabanana

Dato : 29-05-06 09:55

Tak for svaret Camillasmoster.
Det endte med, at min mor købte Nivea Visage Pure Energy til mig. Fint nok. Den er vist ok.
Næste gang prøver jeg den, du anbefaler

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-05-06 12:36

Jamen, den kan jo være akkurat lisså god!