|
| Kommentar Fra : ampere |
Dato : 10-03-06 18:07 |
|
Jeg ved ikke om der er nogle regler, men du bør absolut ikke finde dig i det. Gå ned og sig det til Pizzariaet. Hvis de ikke tager dig alvorligt, tager de heller ikke deres arbejde alvorligt - de må have noget stolthed. Det kunne også skyldes at de har skiftet leverandør - så vil de nok gerne have besked inden de mister kunder.
Mvh. ampere
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 10-03-06 18:23 |
|
Du kan jo som tidligere nævnt klage til pizzariaet.
Du kan også på denne side http://smiley.fvst.dk/Smiley.aspx?view=Simpel se den smiley, som pizzariaet har fået.
Hvis du er meget utilfreds kan du klage til Fødevarestyrelsen
Mørkhøj Bygade 19 - 2860 Søborg - Tlf. 33 95 60 00
| |
|
Ja, jeg syntes også, at det var virkelig uhøfligt og klamt. Især fordi jeg ikke spiser oksekød og derfor valgte kylling. Det burde så være den mest fedtfattige. Desværre bliver jeg nok nødt til at vælge med oksekød i stedet for næste gang. Eller tun. Men vil lige se dens stjerner. De andre ting, de laver, smager forrygende... Og de er så søde... Jeg hader at klage, men jeg hader også at spise fedt!!!
| |
|
den sidste smiley de har fået sidste år var den bedste, smilende smiley... men 3 måneder før da fik de den værste.
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 10-03-06 20:39 |
|
Hvis du er glad for at handle der, så fortæl dem om den oplevelse du havde ved køb af det sidste måltid.
Du får et gratis måltid mad og fremover vil de måske tage sig mere sammen.
Men du kan stadig ringe til fødevarestyrelsen. Noget tyder jo på at det ikke har været så godt, men så er blevet forbedret i en periode. Nu slapper de lidt af og forventer ikke besøg fra fødevarestyrelsen i lang tid.
Men jeg ville klage.
| |
|
Ok, hvordan klager jeg så? Skriver en mail til fødevarestyrelsen?
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 10-03-06 21:26 |
|
Hvis det er til Fødevarestyrelsen du vil klage så kan du enten ringe eller sende en mail.
Mine venner var ude for at det kød, de havde købt hos en slagter ikke var så godt. De blev alle syge. De rettede henvendelse til Fødevarestyrelsen.
| |
| Kommentar Fra : rosekamp |
Dato : 10-03-06 21:28 |
| | |
|
Ok, så jeg skriver bare en mail til dem i Rødovre, og så fortæller jeg, hvad mit pitabrød med "kylling" indeholdt, og navnet på pizzariaet?
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 10-03-06 21:55 |
| | |
|
Men skal jeg dog oplyse mit navn og min adresse???
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 10-03-06 22:41 |
|
Er du bange for at Fødevarestyrelsen vil opgive dit navn og adresse til pizzariaet?
De har tavshedspligt.
Du kan jo ringe til dem og fortælle om det mad du har fået.
Så kan du selv vælge hvor mange personlige oplysninger du vil give.
| |
|
Nej, de har ikke tavshedspligt.
Virksomheden får dit navn
Når kontrollen går videre med en forbrugeranmeldelse, skal virksomheden have at vide, at der sker på grund af en forbrugerhenvendelse. Virksomheden har næsten altid ret til at få at vide, hvem der har henvendt sig til fødevareregionen. Den tilsynsførende har pligt til at fortælle det til virksomheden.
Hvis du vil have svar fra fødevareregionen, skal du derfor vide at virksomheden får oplyst dit navn og adresse.
Hvis du ikke vil have at virksomheden får dit navn og adresse, kan du henvende dig anonymt til fødevareregionen. Men så kan den tilsynsførende ikke vende tilbage til dig med svar.
Så altså, hvis jeg vil have et svar tilbage, så skal jeg opgive mit navn og adresse til dem, og pizzariaet får det også.
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 10-03-06 23:36 |
|
Så henvend dig anonym.
Hvis jeg har fået noget dårligt mad i en forretning er jeg da ikke bange for at gå tilbage og klage.
Frygter du at der vil ske dig noget, hvis du klager?
| |
|
nej, men de er bare så søde... og jeg tror ikk, at de vil tage mig alvorlig..
| |
| Kommentar Fra : rosekamp |
Dato : 11-03-06 07:50 |
|
Men nu drejer det sig jo heller ikke om at du synes de ikke er søde, men om at de servere noget ulødigt mad.
De gange jeg har klaget til min fødevareregion om bl.a. vores ene slagter og Netto, da har jeg aldrig fået at vide at de fik oplyst, hvem jeg var. Men det ville jeg nu også have været ligeglad med. I første omgang havde jeg nemlig henvendt mig til begge steder (slagteren himself og Nettos indkøbschef) og, hvis de ikke tager en alvorligt, ja så må man jo gå andre veje.
Man skal ikke være bange for at klage. Husk at det jo er dig, der har betalt for en vare de ikke har leveret. Jeg har gennem tiden klaget, hver gang der har været en god begrundelse for at klage og jeg er altid blevet kompenseret på den ene eller den anden måde.
| |
| Kommentar Fra : ampere |
Dato : 11-03-06 08:30 |
|
Tag en snak med dem - der er jo forskellige måder at klage på - du behøver ikke at stå og hidse dig op eller svine dem til. Hvis de er søde, kan det jo være at de er til at tale med stille og roligt. Hvis de IKKE kan tales med eller tager det seriøst, så ret henvendelse til fødevareregionen.
Hvis du taler stille og roligt med dem, kan du komme der efterfølgende og spise. Hvis du retter henvendelse til fødevareregionen, ville jeg personligt ikke komme et sådanne sted igen - man ved aldrig hvad de gør eller ikke gør ved ens mad.
ampere
| |
| Kommentar Fra : ampere |
Dato : 11-03-06 08:32 |
|
PS har selv været udefor et pizzaria der pludseligt solgte noget oksekød der var fyldt med brusk e.lign - de var glade for at få respons - det skyldes netop at de havde skiftet leverandør.
ampere
| |
|
Ok, jeg vil prøve at snakke lidt med min mor om, hvad jeg gør. :)
Jeg er på en måde lidt bange for, at de ikke vil tage en 17-årig pige alvorlig. Desværre.
Men jeg kontakter nok Fødevarestyrelsen.
| |
|
Ja, jeg har det også sådan. Jeg vil så gerne gå hen og sige det til dem, men jeg føler mig bare ond. :S Lyder lidt mærkeligt måske, men det er mega svært for mig at klage. Men på et eller andet tidspunkt skal jeg jo have det lært! Så måske er det bare bedst at gå direkte hen og snakke med dem, og så prøve nogle uger senere at bestille det samme!
Det er typisk mig, hvis jeg slet ikke får gjort noget ved det.
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 11-03-06 17:57 |
|
Det generer ikke mig at klage. Hvis jeg ikke får det, som jeg har betalt for, så får forretningen det at vide.
Som tidligere skrevet, så kan det jo være at forretningen har skiftet levenradør.
Så vil det da være på sin plads at leverandøren får at vide, at det der bliver leveret ikke lever op til forventningerne.
Du kan roligt "klage" til forretningen.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|