/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
Kontraktansat
Fra : tinolarsen
Vist : 649 gange
50 point
Dato : 10-03-06 16:50

Jeg står for at skal til samtale ved et it-firma, men i starten kan de kun tilbyde mig en kontrakt i 1½ - 2 år - nogen der har erfaring med om man kan "kræve" mere i læn når det er som kontraktansat - og nogen som ved hvad lønniveauet er for en It-konsulent...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-03-06 16:54

Statistikken viser, at gennemsnits-HK'eren tjener lidt over 23.000 kroner uden pension om måneden – svarende til gennemsnitslønnen på arbejdsmarkedet som helhed.
HK-medlemmernes lønninger varierer dog voldsomt afhængigt af, hvilket job medlemmet har. En ufaglært kvindelig ekspedient i detailhandelen tjener således kun 16.875 kroner i gennemsnit, mens den mandlige IT-planlægger henter over 30.000 kroner om måneden i gennemsnit.

- Statistikken viser klart, at medlemmer, som arbejder meget med ny teknologi eller har specialistfunktioner, også tjener bedst, siger Henrik Hoffman, leder af HK/Danmarks politisk-økonomiske sekretariat til HK-magasinet Delta.
Det er også den vej, man skal gå i fremtiden, hvis den høje månedsløn trækker

fra dette link hvor der står meget mere http://www.hk.dk/