/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Små - koblingsfjedre
Fra : Martin_Svenningsen
Vist : 481 gange
40 point
Dato : 10-03-06 12:53

Hvis jeg holder helt stille på min scooter, og gir fuld gas så tar den hurtigt ved men kører "svagt" et par meter, hvorefter den nærmest tar ved igen og trækker hele vejen op... spørgsmålet er så hvad der er skyld i det, de små koblingsfjedre stiller de hvornår den skal tage ved der første gang eller "sidste" gang... tænkte den måske skulle tage lidt senere ved så den er i nok omdr. til at trække hele vejen.. eller skal de være slappere så den tar hurigere ved anden gang.. eller hvordan hænger det sammen.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 10-03-06 20:29

Du skal ha fjedre på som er hårdere som derved giver flere omdrejninger.
Du skal også være sikker på at din dyse er stor nok.

Kommentar
Fra : Martin_Svenningsen

Dato : 11-03-06 16:45

tar den også tidligere ved hvis man sætter en strammere trykfjeder i .. altså den STORE

Kommentar
Fra : yakov

Dato : 17-03-06 11:38

det fjederne gør er at når den tager omdrejninger bliver koblingsarmene slynget ud og tager fat i koblingsskålen. hvis der så er nogle stramme fjeder i skal den højere på i omdrejninger for at tage fat, og nogle løsere så tager den fat ved lavere omdrejninger. men hvis den tager fat over 2 omgange uden det er omdrejningerne der svinger kan det være remmen der smutter.

\\Jakob Bækhøj