/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvorfor er det lige man tuder?
Fra : mangorossa
Vist : 2120 gange
215 point
Dato : 09-03-06 23:45

Jeg synes jeg i de seneste 2-3 år, har oplevet at jeg bliver rørt over ting som: tegnefilm, småå hundehvalpe, småbørn (selv skrigende unger i Bilka) , "sporløs" , og lign. programmer...ja faktisk alt det man som teenager stemplede som værende håbløs.... hvad er det lige der sker når man runder de 40?

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 10-03-06 00:11

Vi bliver sentimentale "gamle fjolser" eller sure ditto

Bare det var mine - snøft --- eller bare det var mine - grrrrrrrrr

Man kan jo også tude af arrigskab.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-03-06 00:21

Jeg ved ikke hvad, der sker sker for dig, når du lige er ved at runde de 40.

Da min søn gik i 2. klasse skulle hele klassen i biografen. De skulle se Bambi. Alle var glade da de tog af sted.

Men da de kom tilbage var der ingen glade.

Der var en pige i klassen, der tænkte på, at hendes mor var død. Hun var brudt hulkende sammen i biografen.

Pigen var 8 år, men havde de følelser, som du nu i en alder af snart 40 år føler.

Det viser jo, at man som 8 årig også har følelser som en, der snart bliver 40 år.

Accepteret svar
Fra : vil.du

Modtaget 225 point
Dato : 10-03-06 00:32

Hej mango.

IHHHH....det er da fordi vi er sådan nogle gode, varme, kærlige og følelsesladede individer

Der er så meget man lige pludselig synes at man bedre kan, når man fylder 40. For mit eget vedkommende besluttede jeg mig at nappe en god seriøs samtale...med mig selv!
"Mig selv" - sagde jeg..."NU er du 'stor' nok til selv at bestemme!"
Med disse bevingede ord, mente jeg (fik jeg senere at vide af...mig selv) at NU var det definitivt slut med at 'lade som om' - med at 'finde sig i' osv. osv.
Siden jeg rundede de 40 år, har jeg fravalgt nogle mennesker som jeg ikke befandt mig godt sammen med, nogle som jeg ikke syntes jeg 'kunne' være mig selv, sammen med. Det er en befrielse!

Samtidig har jeg, på en eller anden måde, fundet ud af at 'lukke op' - osse en form for frihed som jeg har fået af..mig selv. Pludselig tillader jeg mig selv at være...mig selv - og dét, på godt og ondt!
Dette gælder osse følelsesmæssigt - jamen jeg TUDER altså når der sker et eller andet godt og selvfølgelig osse (måske lidt mindre) når der sker et eller andet ondt.

En film...et syn af to der er glade for hinanden...et farvel...et goddaw...sørgelige oplevelser...glade oplevelser.....en julegave...et venligt og uventet postkort......dyr....dyr....dyr...

- der skal ikke meget til før papirslommetørklæderne hives frem.

Jeg har nemlig givet mig selv tilladelse til det - at vise følelser, jeg har smidt hæmningerne fordi....nu er jeg 'gammel,r nok'

Når jeg skriver 'gammel nok' er det selvfølgelig noget vås, man er jo altid gammel nok til at være sig selv, MEN - i bund og grund drejer hele molevitten sig nok bare om at 'jo ældre man bliver, des mere selvtillid og livserfaring får man' - og man bliver så sikker på sig selv at man 'tør'.
Tiden hvor man 'ikke turde række fingeren i vejret i klassen - fordi 'de andre griner nok hvis jeg svarer forkert'' er en svunden tid - nu har man så megen selvtillid at man, HVIS en lignede situation skulle opstå, vil formå at kunne grine MED, og ikke bare krybe ned i det berømte og snarere berygtede musehul.

Seævtillid og selvsikkerhed er nøgleordene - mærkeligt, når det handler om at 'hvorfor tuder vi' - men sådan er det bare - vi tuder fordi vi TØR

BASTA !

Giv Perle en knusetur fra mig Mango

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 10-03-06 00:39

ans>>

ÅH ja, filmen BAMBI er osse helt forfærdelig, den tror jeg de fleste mennesker bliver rørt over, egentlig synes jeg slet ikke det er en børnefilm.

Men - at en pige på 8 år kommer til at græde fordi hun, godt nok i kraft af handlingen i filmen, kommer til at tænke på sin afdøde mor - det synes jeg ikke man kan sammenligne med disse tudeture som Mango skriver om. Disse '40 års' tudeture har, mange gange, slet ingen direkte årsag, i hvert fald ikke en der kræver den kæmpe tudetur som det kan forårsage, hvorimod et barns tab af en forælder må siges at være en helt uhyggelig traumatisk oplevelse som retfærdiggør alle de grædeture som barnet måtte have behov for.

Når jeg f.eks. får sådan en tudetur i forbindelse med en eller anden rørende film, så kan jeg da sagtens, lige pludselig stoppe op og sige til mig selv ' hallo du, hvad er det du sidder og laver - tag dig dog sammen kone'.

Barnet der har mistet, hverken kan eller skal tage sig sammen, det er helt legalt og fuldt forståeligt at bryde sammen i den situation.

Det er blot min mening - jeg synes ikke man kan sammenligne de to slags følelsesudbrud. Måske jeg tager fejl

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 10-03-06 00:40

Dorte..du rammer bare plet..ihvertillfælde hos mit hjerte..wauu..jeg kunne ikke udtrykke mig så smukt som du gør..
Jeg vilgerne give dig en masse point for det, men venter lige..jeg vil gerne høre andre.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 10-03-06 01:00

Hos mig startede flæberiet allerede da jeg var 35.

Jeg har aldrig givet mig selv lov, men jeg tuder lige meget under en film, til bryllupper, ved synet af en stolt gravid kommende mor, gode nyheder i TV-avisen, når jeg får blomster etc.

Til gengæld tuder jeg ikke, som jeg gjorde tidligere, når der er sket grusomme ting. Så bliver jeg vred.

Jeg synes stadigvæk, at det er pinligt, at jeg sidder og tuder i biograffen....men der bliver ikke taget hensyn....lyset skal tændes. Så alle kan se striberne fra mascarraen.

Jeg tager det som et udtryk for, at empatien bliver større med alderen sammen med livserfaringen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-03-06 01:02

Jeg kan da også få en tudetur over en film.

Hvorfor skulle jeg "tage mig sammen" og holde op med at tude. Det er da rart at få sine følelser ud,
og det uanset alder.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-03-06 01:07

Mango ér alså blevet 40 - NÅ!

Ja, nu vil jeg være lige så nøjagtig modsat, som jeg plejer....

Jeg bliver ikke længere så rørt, som jeg gjorde tidligere - tror det er livets hårdhed, der har givet mig hård hud på følelserne...

Apropos Bambi - jeg glemmer aldrig Pinochio! Åh, jeg har haft mareridt over den film lige siden, jeg så den første gang som barn.

Dén kan jeg tude over! Den behandling, den lille (træ)dreng bliver udsat for - det er totalt ubærligt!

Bare det, at jeg skriver om den nu, giver mig en knude i maven......

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 10-03-06 01:19

Hej Vivi.

Nej det er ikke pinligt at tude i biffen - husk at du 'er stor nok til at du TØR (de andre tuder såmænd osse, de gør det bare ned i popcornene, har du ikke lagt mærke til alle de popcorn der altid ligger på gulvet når lyset tændes? det er da fordi - hver gang de snøfter eller hulker, så blæse der en portion popcorn op og ud på gulvet

Men:

Citat
Til gengæld tuder jeg ikke, som jeg gjorde tidligere, når der er sket grusomme ting. Så bliver jeg vred.

- det gør jeg osse og det synes jeg er SÅ mærkeligt - når jeg bliver rigtig arrig, så tænker jeg altid på 'hvad kan jeg gøre ved det' - og så GØR jeg noget ved det. Jeg tror simpelthen at - før i tiden hvor man 'bare' tudede når der skete noget ondt, da var det en form for afmagt - man 'turde' ikke gøre noget - men ét eller andet SKULLE man gøre...så tudede man.
Da jeg var ung (i stenalderen) var jeg da nogle gange ude for at opleve mig selv, stående med hænderne for øjnene, storvrælende, mens to af vennerne var kommet op at toppes (opvokset på Nørrebro/Kbh.) - man stod der og hikstede 'hold op!! hoold sååå ooop' mens man tudede mere og mere. Hvad skulle man ellers gøre?
Hvis jeg, i dag, oplever lignende situationer - måske ikke ligefrem slåskampe (det er jeg for meget kylling til, på grund af risikoen for knivstikkeri) - så vil jeg da forsøge at snakke folk til rette, i hvert fald gøre noget.

Vi har, her i byen et forældrepar hvor konen er en lille slank thailænder og manden en stor tyk dansker, jeg har fire gange set manden daske til konen - ikke hårdt (som om det er en undskyldning) - men 'bare' sådan en'du lystrer ikke-ting'. Jeg har, HVER gang fortalt manden min mening om hans opførsel. De har to mindre børn og jeg synes det er helt forkasteligt at de oplever den slags - og endda på offentlig vej - hvordan er det mon så ikke i hjemmet.
Ligeledes holder jeg ikke mund hvis jeg ser en hundeejer daske til sin hund, eller en forælder hive i sit barn fordi man har travlt - jeg holder IKKE mund længere, jeg tuder heller ikke - jeg bliver gal - og gør noget ved det.

Hmm..måske får jeg en dag et par over nakken? Og ok - så tuder jeg sq nok

Mango>> - neeeej du må ikke lukke tråden endnu, lad den endelig være så mange kan komme ind og fortælle om alt det tuderi

Det er så rart at vide at man ikke er den eneste der har en æske Klenex (kan ikke huske hvad de hedder) som en del af sin påklædning.

Nap en tudekiks allesammen

Vh Dorthe.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 10-03-06 01:24

Nårh Moster Glad - så er du jo alligevel ikke en 'Moster Modsat' - når du føler så meget med den lille trædreng Pinochio

Her er det historien om 'Hans og Grethe' som ungerne ikke kan glemme - du godeste, den er både uhyggelig og forfærdelig sørgelig - heller ikke en børnefilm, efter min mening.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-03-06 01:52

juletid - lady og vagabonden - SÅ er mor her færdig .... den der søde vagabond der garanteret er meget mere sulten en ladyen - og giver den sidste kødbolle væk - det er da ikke til at stå for.

nå det var bare et lille pip - tårer skal der til når der røres ved nostalgien og empatien

meeeeeen - et skrigende barn i et supermarked kalder absolut ikke tårer frem her - får en uimodståelig lyst til at kvæle ungen - moderen med for den sags skyld.

tænker vi os lidt om - så handler det hele om os selv - vores følelser - osv osv - det er slet ikke så mystisk vel ???

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 10-03-06 09:34

Jeg synes det er bar piger der skriver i denne tråd!!
Kan mænd ikke tude? Åh jo, måske ikke ligefrem tude, men jeg får da tit en klump i halsen,
og prøver at beherske det.
Det gør jeg ikke så meget mere, men når den lille rødkælk kommer hver morgen, og kigger
ind ad vinduet, fordi der skal mad ud på fodderbrædtet, er det sgu ved at gå galt.

......Hilsen
......Keldd.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-03-06 09:51

Åhh, Keldd - dét kunne også røre mig, hvis en lille pipper satte sig til at kigge ind af vinduet, for at fortælle mig, at nu skal der mad på bordet, øhh, brædtet.

Samtale med veninde forleden:

Mig: " Det ser ud, som om fuglene kører på kælk ude i sneen. Der er et lige slæbespor på hver side af de små fodspor".

Veninde: "Det er nok en rødkælk"

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 10-03-06 09:54

Tillader mig at citere mig selv fra en anden tråd:

Citat
Har læst ovenstående igennem 3 (tre) gange og mit ufølsomme mandehjerte kan simpelthen ikke finde særligt meget at blive rørt over.

Tjuhej - hvor det så gik derudaf - en enkelt kunne se ironien - her svaret:

Citat
Det kunne simpelthen aldrig falde mig ind at ironisere over et af livets essentielle spørgsmål, som dette - og slet ikke som ene hane i kuven.

Skrækscenarie nr 1: Østrogenoptoget plukker halefjerene af mig og disse bliver til yderligere 5 høns.

Allways look on the bright sides of life - fløjt - fløjt.

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 10-03-06 11:05

Undskyld ved godt jeg er enormt kedelig nu men synes selv jeg blev mere klog af at læse dette end svarene ovenfor

http://www.gibbsmagazine.com/CryinLaughing.htm

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-03-06 11:22

Lars - der skal også være plads til kedelige mennesker

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 10-03-06 13:06

lawitt.

Det kan da godt være, at du er kedelig - det ved du bedst selv.

Men dit link er det IKKE !!!

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 10-03-06 13:17

Ihh, så megen respons havde jeg ikke regnet med...

Dorthe du er altså morsom

Lars, det vidste jeg da godt...kom ikke her og fortæl en efterhånden expert om hvad der sker og hvorfor når man tuder .......nej det var rgtig fint, men en anden gang vil jeg gerne have det på dansk..tak!

Hanne den med rødkælken var altså til at tude af grin over

.....og så skal du overhovedet ikke røbe hvor gammel jeg er..er du mæ?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-03-06 13:21

UUUUUPs undskyld søde mango....... he he

Knuzkramz etc..................

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 10-03-06 13:50

oki..alt forladt Hanne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-03-06 15:25

Pyh, et øjeblik var jeg ved at tro, at jeg skulle sove i igloen næste lørdag

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 10-03-06 15:30

Apropos alder!

Da jeg blev 30 nægtede jeg at holde fødselsdag. Jeg ville ligge i min seng hele dagen med dynen oppe over hovedet og tude igennem. Livet var slut. Jeg var gamle, der var kun tilbage at sidde og vente på rynkeangreb, og at ungerne skulle blive uforskammede og egoistiske teenagere for derefter at flytte hjemmefra deres rolatorbrugende og demente mor.

Sådan gik det ikke. Jeg tudede godt nok, men jeg var ikke sengeliggende. Hele min familie (og den er stor, vi er fem søskende. Alle med en glimrende forplantningsevne) gad nemlig ikke høre på mit ynk. Så de mødte op med mad og drikke og foldede servietter og sang og fødselsdagslys....vupti, så havde de dækket bord til 25 mennesker. Så tuder man sgu .... og det får ikke sådan lige en ende.

Jeg overlevede de 30 og de 40 er også passeret (endda uden trusler om en livslang depression)...næste gang bliver jeg 44 ..... og det gider jeg sgu ikke at tude over. Som sagt, de virkelig grusomme ting bliver jeg vred over

Vi er jo ikke ældre end dåbsattesten siger....og det gamle papir er jo ikke værd at gemme på

Rotatoren har jeg ikke fået endnu, men demens....jo, den er kommet. Bulimi demens...jeg æder og æder, men glemmer at kaste op.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-03-06 15:37

Citat
Bulimi demens...jeg æder og æder, men glemmer at kaste op.

Tænk, den sygdom lider jeg også af..........

Du er skisme heldig, Vivi! Sådan en stor familie!

Hanne

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 10-03-06 15:52

Nu siger du godt nok heldig, Hanne.

Vær du glad for, at det ikke er dig, der skal skrælde kartoflerne, når de kommer på besøg

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 10-03-06 15:55

Bulimi demens er desværre uhelbredeligt......det er da til at få kvalme af at tænke på

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-03-06 16:48

Som du da kan skrive det, Vivi

NÅr I er så mange i familien, hvorfor i alverden skal DU så skrælle ALLE kartoflerne?

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 10-03-06 17:18

vivi, hold kæft er hvor er du morsom jeg sidder her og tuder af grin igen igen..!!!

Bulimi Demens... ok, jeg er også syg..jeg troede bare det var mig der ingen rygrad havde..ååh gudskelov!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-03-06 18:55

Ja, det er bare det bedste udtryk for denne hmøhhhhmm, lidelse...

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 10-03-06 19:06

Mango, sort slanker, med mindre det er humoren, der er klædt i denne farve....så er den fed.

Men beklag dig bare.....hvordan tror du, det er at være en regnorm? Den mangler ikke bare rygrad, den er også blid

Mine søskende skæller ikke kartofler, når de er på besøg. De er jo vestjyder og er af den opfattelse, at hvis de selv skal lave maden, så kunne det ligeså godt være blevet hjemme og spise.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 10-03-06 22:02

hmm regnorm? ...hvis jeg skulle ligne en regnorm, var det en regnorm som havde spist et æble...vel at mærke uden at tygge det først

Hanne, det ÈR en lidelse...er du med?

Jow, de vestjyder har deres gode og mindre gode sider *GG*

Jeg har jo holdt foredrag om trafik og handicap i mange år (er holdt) men jeg er kommet meget i Herning og omegn..og jeg må sige, DET er en udfordring...de siger ikke en skid altså !!!
De skal provokeres temmelig meget...så det lærte jeg jo så
Nå...det var lidt uden for emnet....

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-03-06 22:44

Ja ja da mango je v d, je ve d... bare se på mig....ser jeg måske ikke lidende ud?

Hvis vestjyderne synes, noget er rigtigt godt, siger de, at det er i orden.

Man skal ikke smide om sig med superlativer...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-03-06 06:59

En masse eksempler på frigivelse af vand fra tårekanalerne.....yes, men hvad sker der sådan rent fysiologisk. Hvorfor frigives der vand under så forskellige omstændigheder som eksempelvis. sorg, vrede, smerte mv. hvor alder ydre omstændigheder spiller ind. Normalt gør vores krop jo ikke frivilligt noget, uden at der er en klokkeklkar forklaring på det, og hvad er formålwt ?

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 11-03-06 14:43

Det er meget sjovt, at vestjyder har fået det ry, at de ikke siger noget......den holder ikke rigtig.

Jeg er jo født i Lemvig og har boet der de første 25 år indtil jeg fik opholdstilladelse i Århus. Hele min familie, som stadigvæk bor der, er vestjyder...ja, faktisk helt tilbage til Gorm den gamle, men han flyttede til Jelling, for at blive begravet under Jellinge stenen, tror jeg nok. Sidespring i et sidespring.

Når vi har familiesammenkomster, er der et leben og diskuteren, så man skulle tro, at det var jenne kjøvenhavnere, der var på havmåge ekspedition ved Vesterhavet....så den holder altså ikke. Vestjyder snakker ad helvede til.....men.....hvis der dukker en kjøvenhavner op....og spiller smart, så siger, de ikke så meget...men de tænker sit.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 11-03-06 15:47

Jamen vivi...gu snakker de...men ikke med folk de ikke kender..vel? *GG*

Og ja, de kjøvenhavnere skal sgutte tro de er mer en os !!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 11-03-06 16:20

Hov hov, pas lige på I 2
.....Hilsen
.......Keldd.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 11-03-06 17:29

Nånå, vi kører stadig herinde

Jamn....hvorfor være trist iver sådan noget som at man bliver ældre? Vær da glad for det - tænk da på det triste alternativ

OG - altså med hensyn til vestjyder og nordjyder og sønderjyder og og og...
Jeg kan bedst illustrere min mening ved at komme med følgende (og jeg vil lige indskyde at jeg er født i København som ½ jyde, men altid har ønsket at flytte til Jylland, ja endda siden jeg var barn. Det meste af familien bor i Jylland, jeg storknuselsker som udgangspunkt alle jyder og især den jyske mentalitet, ja, jeg er en vaskeægte skabsjyde - men kommer vist alligevel ikke til at bo i mit elskede Jylland i dette liv. Nu er vi bosat i Vestsjælland og bruger Broen flittigt ):

Min mand underviser ind imellem for større forsamlinger, han har gjort det i mange mange år og er rimelig sikker efterhånden. Han siger altid at - hvis det drejer sig om en forsamling hvor der er jyder iblandt, så kan han ikke rigtigt mærke stemningen undervejs - der er stille! (Her vil jyderne selvfølgelig indskyde: JA for pokker - vi LYTTER og vi KONCENTRERER os da!!).
Når sådan en dag eller flere, er overstået er det rart med lidt feedback - og da hører han meget og især fra Sjællændere - MEN - selve HØJDEPUNKTET - selve DÉT at blive bekræftet - selve ESSENSEN - selve dét der BETYDER noget, det er...når en af jyderne måske kommer hen og mumler 'Jåwjåw, det ku' da gå an' - hvorpå han vender sig og vandrer videre.

DA ved min mand at undervisningen/seminaret - hvad det nu kan være...har været en totalt uovertruffen succes som bare ikke kunne være gået bedre...og når denne ene jyde udtrykker sin mening på dén måde, jamen så er alle deltagere bare SÅ tilfredse

Det er ingen skade at være stille....der er nok der plaprer

Ehmm..emnet? Hva' var det nu emnet var?....

Det' jeg ke' a' - undskyld jeg glemte emnet, det skal aldrig ske mere!

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 11-03-06 18:38

Hej Dorthe

Det skal du da ikke flæbe over, vi lider alle af bulimi demens på denne tråd (næsten da), så vi har helt glemt at huske, hvad emnet er....forresten mens jeg husker det, må jeg da ikke glemme , lige at huske at sige, at jeg også har glemt, hvad emnet er.

Du har nok ret, skamros er ikke så udbredt her i vesten.

Min mand er i øvrigt fra Frederiksværk, så der er dømt daglig kultursammenstød

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 12-03-06 02:07

Argh - fri mig for mere snak om kultursammenstød

Bulimi demens?

Hmm...jamn,,mon det osse er det jeg lider af så? Jeg mener at kunne huske at jeg glemte at huske min mand på noget han ikke måtte glemme at huske?..Men det glemte jeg vist..at huske..

- jeg tror det' fordi hukommelsen er det første man glemmer?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-03-06 02:30

Jeg sad foran flimmerbørge og fik et anfald af bulimi demens....

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 12-03-06 08:21

Hanne, husk lige at gå ud og kaste om

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 12-03-06 08:22

øøøhhhh......op

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-03-06 12:11

Jeg vil hellere kaste om....

Det blev en femmer.... øv, jeg taber sq altid

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 12-03-06 13:18

Ja, det er efterhånden sjældent, at man har held til at få seks

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 12-03-06 13:19

...men så kaster vi bare om

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 12-03-06 14:15

vivi dog

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 12-03-06 15:17

Må man nu heller ikke spille terning her

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-03-06 17:25

Nej nej, mango, det er ikke dén slags terning

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 12-03-06 18:36

nå...jamen hvad er det så?

...og Hanne tekøk med dine de gamle idag....gik det godt?

Vivi, du må se at få gjort noget ved det

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-03-06 20:08

Tak snus!

Uhhm, god hjemmelavet hønsekødssuppe med hjemmelavede kødboller - kan absolut anbefales at bruge hakket kylling!

Og så CITRONFROMAGE!

Vivi - velkommen i klubben

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 12-03-06 21:00

hvordan kan det være du valgte at bruge kylling? altså til kødbollerne

Hanne...hvilken klub?

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 12-03-06 22:52

Terningklubben!!!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-03-06 23:02

Nemlig Vivi......

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-03-06 23:04

Kylling - mindre fedt, mere protein, selv prisen er mindre og så for at eksperimentere.

Blev inspireret af HØNSE-kødssuppen.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 12-03-06 23:14

oki..der er noget der...så kan man også spise lidt mere af det he he !

Ja ja..den er go med jer..bare fordi i ikke vil indrømme at der er en grund til jeres trøstespiseri ...så kalder i det en terningeklub

vivi..gå så til den..

Hanne, du må altså få skubbet lidt til ham der du ve nok

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 13-03-06 08:42

Er det Onslow, du mener Mango? Så er der altså dømt strandet hval....slow On.

Nu er det sådan, at sandsynligheden er større for en sekser i terningklubben. Nemlig 1/6. Har jeg ikke ret Hanne?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-03-06 10:05

Det handler ikke om mad, dear mango, hø hø

1/6 Vivi? Nej, jeg er desværre ikke helt med

Mango - han har for travlt til at gide skrive/ringe , så deeeettt...... måske en dum undskyldning

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 13-03-06 10:47

Gu' er du da med i terningklubben, Hanne.

Sandsynlighedsregning:
Du kan slå 1-2-3-4-5-6 med en terning. Sandsynligheden er altså 1/6 for en 6'er. Dvs. at hvis du slår 6 gange er sandsynligheden 1 for en 6'er. 1/6+1/6+1/6+1/6+1/6+1/6=1. Hvilket bare ikke holder i retten, for det er jo med tilbagelægning, 1'eren forsvinder ikke, når den er blevet slået, men sandsynligheden er stadigvæk 1/6.

Hvis det derimod var uden tilbagelægning var sandsynligheden større. først 1/6 derefter 1/5...1/4...1/3....1/2....1, så ville du være sikker på en 6'er i 6. slag, hvis den ikke var kommet inden.

Med kærlig hilsen
matematiklæreren

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 13-03-06 11:15

Hanne for f....gu ve du da hvad hun snakker om...sex for dælan da..

Vivi, det er løwn, har du virkli en Onslow derhjemme? woow..har han også netundertrøje?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-03-06 11:29

Husk at undgå katastrofen!

Altid øl på køl!

Hvordan har dit fjernsyn det?

mango - jeg ved sq da godt, at Vivi taler om sex - men Vivi, det der med matematik....hmmm

Jeg er bedre til at regne den ud...

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 13-03-06 12:25

Sssshhhhhh.....Mango, jeg har brændt netundertrøjen......Nej, han ligner slet ikke onslow......det lyder bare sjovt......men den strande hval.....det kan der måske være lidt om

Jeg har ikke nævnt sex.....jeg her kun talt om seks. Bare så i ved det, men I kan osse fordreje alting.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 13-03-06 13:28

vivi...ups jeg troede du mente sex.....ja ja, hvad hjertet er fuld af........

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-03-06 14:19

Bare lad være Vivi bob bob

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 13-03-06 14:43

Det er da godt gjort, hvad man skal have skudt i hjemmeskoene her på kandu....bare fordi man tale lidt om tal....ja, så er man straks en frustreret gammel sexfikseret og forsømt kone. Kan man nu ikke engang kaste en terning uden, at man skal hænges ud og beskyldes for at være på jagt efter en sekser. Der er mange andre tal på en terning....bare så I ved det.

Hvis I to var en ludobrik, ville I så være slået hjem nu?

Jeg glæder mig til på lørdag, så skal terningerne blive kastet.....og der er ikke mange, der kommer hele vejen rundt på ludobrættet.

Det er meget muligt, at I har ret, men det berettiger jer ikke til at kræve, at jeg skal komme med indrømmelser....og forøvrigt, man kan ikke indrømmer noget, som man ikke selv vil erkende. Ta' den!

Det er meget muligt, at jeg har fået røde øren, men jeg er altså ikke så skævøjet, at jeg selv kan se det.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 13-03-06 15:14

Hø hø..vivi, min søn har sådan en terning med nogle tegninger på ...det er måske sådan nogen terninger du kaster rundt med....øøh der er altså ingen tal..heller ikke en sekser!

jeg vil ikke slåes hjem...he he..på lørdag kan du da slå mig hjem alt det du vil...jeg er hjemme Buuuh...

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-03-06 15:46

Uh nej, nu skal jeg udvise pli å så'en, for jeg skal køre med Vivi - medmindre min plan, som jeg skal konferere med mango...

Ringer s(n)us min sms er gået i strejke....

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 13-03-06 16:51

Hvordan kan man vide hvormange felter man skal rykke på ludobrættet, når der kun er tegninger på terningen?

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 13-03-06 17:36

vivi...det er ikke ludo han spiller......

jamen Hanne, ring ring..ellers gør jeg!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-03-06 20:14

Vivi, du er træt lille pus - har du ikke fået din middagssøvn?

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 14-03-06 10:53

Næ, det her jeg vist ikke, men så tager jeg den bare nu..inden middag

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 14-03-06 12:00

Citat
Hø hø..vivi, min søn har sådan en terning med nogle tegninger på

Hmm..mon det ikke er sådan en terning min datter osse har? Jeg fandt den ved et tilfælde og jeg ååååndrede mig altså...der mangler både det ene og det andet på den terning, til gengæld er der..både det ene og det andet på den terning.

ER ude --------------------->

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 14-03-06 13:56

ja det er nok sådan én

Når du skriver du er ude..? er det så udenfor eller?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 14-03-06 21:13

Hun tabte terningespillet!

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 14-03-06 23:00

ååh..nå sådan..stakkels hende...

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 25-03-06 02:13

HÅW, der var den glade tråd jo igen
....spiller I stadig?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-03-06 09:22

Klumme -> Nogen mener at græde-'refleksen' er et signal fra barn til mor om at blive taget sig af. Babyer græder når de er utilpasse: Sultne, tørstige, varme, kolde, våde, har smerter mv. Det er så at sige deres eneste kommunikationsmiddel.

Disse signaler får moderen til at pleje sit afkom.

Med tiden erfarer barnet at det er et effektivt signal for at få opærksomhed og psykologiske mekanismer træder i kraft. Nu græder barnet fordi det ønsker at få opfyldt mere subtile behov: En sut, en godbid, et kærtegn mm. Efterhånden som barnet vokser op smelter gråd og andre følelser sammen. Barnet græder nu fordi det ikke får sine behov opfyldt og sin vilje ført igennem: Når det skal i seng ...eller op, når det vil bæres, vil hjem, vil ha' en is. Det bliver også et signal om sorg og afsavn: Det at blive 'ked' af det, skuffet, vred.

Efterhånden som vi vokser op lærer vi (...eller nogen af os) at det ikke er et pålideligt instrument i alle situationer, men græde-'refleksen' består og kan overvælde os uden for viljens kontrol.

Gråd er altså et psykologisk mellemmenneskeligt signalværktøj vi er født med

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-03-06 09:24

Ps. Hvorfor netop tårer følger gråd-'refleksen' findes der vist intet entydigt fysiologisk svar på : http://users.hubwest.com/hubert/mrscience/crying.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-03-06 09:34

Min teori omkring 'voksengråd' er:

Når folk oplever at de bliver mere følsomme med aldren og har lettere til tårer er det fordi, de mentalt indser de ikke er usårlige/udødelige. De føler sig simpelthen mere sårbare med alderen ..fordi de 'falder af' på den. Rent fysisk har de ikke længere de samme kræfter at forvare sig med og di ved af erfaring man ikke 'bare' kan ignorere fare, som i ungdommen med al dens vove- og overmod. Derfor træder tårer igen frem som signalfunktion, når man føler behov for trøst og lindring.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-03-06 09:45

..så når mangorossa m.fl. tuder over 'ingenting' er det fordi, de føler de ikke 'magter' situationen og behøver hjælp, trøst og beskyttelse.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-03-06 09:47

..og så er det jo godt, de har sådan nogen som os

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 25-03-06 09:57

Vrøvl molo. Vi flæber ikke når vi ikke magter situation. Vi flæber, når vi bliver rørt. Det skyldes større empati med alderen....ikke afmagt.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 25-03-06 10:48

Argh..tror nu der er lidt om den Molo siger også.
Begge har sådan set ret..tingene er jo ikke så firkantede at man bare kan kategorisere dem og putte dem i kasser (selvom du kunne ønske det Molo )

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-03-06 12:33

viviborgen -> Jeg er af den opfattelse at; empati ikke kan tillæres.

Citat
Det skyldes større empati med alderen....

Enten besidder man den psykologiske mekanisme der sætter en i stand til at 'føle' med andre
...eller også gør man ikke.

Folk der ikke besidder empati betegnes: Sociale afvigere, egoister, idioter ...eller er slet og ret arveligt belastede med sygdomme som f.eks. autisme.

..og JO! Det er netop min tese at: Det skyldes afmagt over ikke at være 'Herre over'/(..have indflydelse på) situationen ..og så kommer biologien 'til hjælp' i form af tårer.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-03-06 12:36

En slags 'trykkogerventil' om du vil

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-03-06 13:04

Ps. Mit argement er: Hvis det var empati der styrede 'sagen' ville et spædbarn ikke græde. Hvis det alene var et spørgsmål om indsigt/empati i forhold til følelsesudbrud der ledte til 'fugtige øje' og 'klump' i halsen, ville jeg kalde det:

Krokoddille tårer !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-03-06 13:07

Dermed mener jeg : Det er jo ikke en 'bevidst' og velovervejet handling, når man sidder og flæber over Lassie, de stakkels sælunger eller som jeg oplevede sidst jeg måtte bruge lommetørklæde :

Brokeback Mountain

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-03-06 13:28

Klumme m.fl. -> Her er lidt om det fysiologiske aspekt omkring tårer:

http://www.aquaticape.org/tears.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-03-06 13:36

Jeg vil hertil tilføje at jeg hælder til tanken om at tårerne udelikkende har 'signal' værdi. At det lige er blevet dette? Må stå hen i det uvisse. Præcis som den fysiologiske funktion af 'gaben'

De der hævder at tårer er et udtryk for at slippe af med salt?

..eller at gaben er for at 'få luft'?

..mener jeg; er helt ude i hampen

Det er dog praktisk nok et i begge tilfælde med et letgenkendeligt signal fra artsfælder om en social funktion/begivenhed.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-03-06 13:38

Æv.... Man sku' ha' været på tv som 'Klåge Måge' i stedet for ...på Kandu

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-03-06 14:09

Hmmmm. jeg ka' godt se at mine kommentarer falder lidt udenfor (..det med spørgsmålet intenderede?):

Ieh altså... hvor er vi bleven følsomme ..og må støtte hinanden, være varme og forstående; tøse søndagseftermiddagskaffe m. kager, frem & tilbage, sludder for en sladder, i venners trygge lag og andre ligegyldigheder !!!

Jeg synes diskussionslysten, ambitionerne og engagementet er faldet en smule?

...eller også er det bare MIG, som er paranoid?

Måske har 'de andre piger' blot ikke tid, da de skal sidde og tåreperse over en eller anden soap føljeton? ...eller børnebørn? ...eller hundehvalpe? ...eller manden der IGEN har glemt at købe 'en lille ting' med hjem fra byen?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-03-06 14:13

...men ellers har jeg jo lidelsesfælder som : brokke44 & Klumme

Nyd I bare freden piger ..og Keldd Så snupper vi andre en bajer og ser fodbold imens

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-03-06 14:17

Apropos fodbold -> Jeg har sgu set mangen en STOR mand sidde at flæbe over at AGF tabte til Køwenhawnerne

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-03-06 14:18

..og omvendt

"Der er så meget kvinder ik' forstår"

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-03-06 16:56

Ja, molo, vi (læs jeg) forstår ikke, at der nogen, der gider at se fodbold...

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 25-03-06 17:25

Jeg synes de ska' gi' dem en bold hver..helt ærlig maaaan...at se på at SÅ mange voksne mænd render rundt og slås om den samme bold....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-03-06 18:02

Camillasmoster -> Jeg gætter på du ser kvindesport i stedet?

vil.du -> Nøjagtig min mening om kvindehåndbold

Næeh... jer 2:

1.) Boksning
2.) Formel 1
3.) Cykelsport

Hvorfor?

1.) Taberen græder med garanti ..om ikke af andet, så af smerte.
2.) Enken vræler sammen med resten af familien.
3.) Jeg tuder over ik' a' ku' føl' me', når drenegene 'træder mølle'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-03-06 18:06

Næh du fattigmolo - keine sport - nah, det skulle da lige være sportsdans.

Fattigmoster

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-03-06 18:21

Minmoster -> ..ja, og noget med heste

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-03-06 23:47

Nej nej nej da - heste, nix! Men seføli, hvis man er træt nok, kan man sove til alting....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-03-06 10:11

Du er dælme den første kvinde jeg har hørt om, som ikke får mord i øjnene, hvis man siger at ridning er dyrplageri !!! ...eller som forlanger fodboldlandskampen afbrudt, hvis der er ridebanespringning, military eller dressur.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-03-06 13:01

molo - jeg er målløs - findes der virkelig kvinder, der er så'en?

Jow, men du ved, molo, jeg er ikke som de andre.......

Ny tekst på denne sang af undertegnede:

"Jeg er ikke til at tynge,
jeg er noget for mig selv.
På havet blå, ja, der vil jeg gynge,
til den dag, jeg si'r farvel.

Vorherre har vel haft en mening med, at heste er gode brugsdyr - sålænge man behandler dem ordentligt - og dét er et MUST!

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 26-03-06 14:42

Jeg gider heller ikke hestesport, så er vi altså to af hunkøn, som ikke passe ind i teorien.

Jeg synes ikke at ridning er dyreplageri, men lige frem at smide sig på sofaen og glo på det...det er vel lige som Jytte Hilden udtrykte det....."Jeg har det med sport, som med prono...det er kedeligt at kigge på, men sjovt at være med til."

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-03-06 14:59

Brugsdyr? Hva' er nu dét for en størrelse? Jeg ved blot at tager man en hvilkensomhelst vildhest og anbringer sig på ryggen af den (...med eller uden saddel) eller spænder den for en vogn, så stejler den !

..med mindre den er blevet kuet fra spæd. Ja , dyrene "elsker" at komme ud at blive reddet på
..eller trække tunge læs.
..og hvorfor tror du?

En hest der skal behandles 'ordentligt' og i pagt med dens natur? Sætter man selvfølgelig tilbage til flokken og lader den leve sit eget liv med artsfæller !

Det samme gælder (..efter min bedste overbevisning) hunde, katte, fugle, fisk, hamstere og andre 'husdyr'. Nogle af disse: Nemlig akvariefisk kan man imidlertiv give omgivelser/habitat, så de ikke engang aner de er 'taget til fange'

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-03-06 15:00

Alså Vivi - hvad er prono

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-03-06 15:14

Jeg vil også snart ha' noget prono !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 26-03-06 15:17

Jeg er heller ikke til heste
Hun mener Pronto tror jeg Hanne

Argh Molo..sikke da en gang storbyagtig plæver...det er sgu da sat i denne verden som brugsdyr..hvis de ikke gad, var de nok uddøde for længst!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-03-06 15:28

mangorossa ....mage til sludder ska' man sku' lede lænege efter !

Citat
..de er sgu da sat i denne verden som brugsdyr

Mvh. Dyrenes Beskyttelse

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 26-03-06 15:49

Mine katte er ikke brugsdyr....de bruger mig. Hvis de skulle være i den 'vilde' natur bare en dag, så ville de komme sultne hjem....Jeg havde en gang en sofa..nu sidder jeg på en skammel...sofaen er optaget....af hvem? To katte som meget hellere ville ud i naturen....bare ikke i dag for det regner...og heller ikke igår for da var det for koldt.....men måske til Skt. Hans, hvis vejret er godt.

Nu kan man jo påstå, at jeg har gjort dem afhængige af mig og det er jo sandt, men det er også derfor, at jeg har pligt til, at behandle dem ordentligt.

Hanne
Prono er et tjekkisk udtryk for noget unævneligt. Molo, der er masser af prono i Prag

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 26-03-06 15:55

Mango...punto....hedder det på italiensk. Pronto bruger man, når man ikke rigtig kan få startet med punto i italien eller i Tjekkiet, prono. I DK hedder det....nej, det er unævneligt. Jeg vasker lige tasterne med sæbe

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-03-06 16:35

viviborgen ->
Jeg gætter på det Tjekkiske udtryk 'prono' er det samme som på Ama'r hedder en Bruno?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-03-06 16:36

viviborgen ->
Jeg gætter på det Tjekkiske udtryk 'prono' er det samme som på Ama'r hedder en Bruno?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-03-06 16:58

Molo... styr dig

Citat
de er sgu da sat i denne verden som brugsdyr

Mango har da ret. Der da ingen der lader tamdyr/ brugsdyr sætte afkom i verden med henblik på at avle vilde dyr

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-03-06 17:09

Klumme -> Så er det lige HVEM der har sat HVEM i verden?

Hvis din argumentations skal holde?

Fy skamme... din gamle sodomist

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-03-06 17:12

..og HVEM har gjort dem 'tamme. Jeg hader dette udtryk: TAM !

Tamme er afledt af ordet; Tæmme

Hvorledes tæmmer man et individ?

Menneske eller dyr?

Tjoeh... det er let: Underkuelse !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-03-06 17:16

Jeg tør godt gartantere at hvis man sætter mine akvariefisk fri? Så vil de klare sig på lige fod med andre artsfæller.

Prøv med en kanariefugl, en hest, en hund?

Katte klarer sig bedre, som de oportunister de er ..langt bedre

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-03-06 17:21

Jeg vil gerne give afkald på mine 'kælefisk', hvis alle andre også ku' lade dyrene være i fred og lade dem leve deres eget liv i fri natur. I stedet for at kaste deres kærlighed på dyr og i stedet lade deres omsorgsgener få frit afløb på deres medmennesker.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-03-06 17:21

BLA BLA BLA.... Du drejer udenom Molo. Mango har ret.

Der tales ikke om hvordan eller hvornår mennesket begyndte at tæmme vilde dyr, og derefter avlede videre på dem m.h.p at fremdrive en omgængelig, brugbar og menneskevenlig udgave.. Hun skrev udelukkende at "de er sgu da sat i denne verden som brugsdyr" Denne verden er for hulan da NU og ikke for 20.000 år siden.

Giv op Molo, bøj dig, erkend at Mango har ret. Og BTW..... du kunne forresten fortjene at blive tæmmet lidt LOOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-03-06 17:23

Så længe dine kælefisk ikke går rundt og skider på fortovene, så behold du dem bare

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-03-06 17:24

Jeg kender hunde der har et bedre dresseret liv end mangen en 'neger' (..bemærk gåseøjnene) !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-03-06 17:27

Ja Molo, men man må ikke holde "negre".... ellers ku de såmænd osse få et godt liv. Hver familie sin "neger" og de skider ikke på fortyovene........ tror jeg da

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-03-06 17:29

Hov... der smuttede en "arne" ind.....fortyovene

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-03-06 17:30

'Fejlen' ligger ikke i mangorossas argumentation for at lade 'kæledækkerne' leve, men i den opfattelse at dyr har det bedre blandt mennesker end hos deres artfæller.

En klar misforståelse af 'dyrenes tarv'.

Når man prøver at menneskeliggøre dyr begår man en stor brøler.

Jamen hunden er da bare så glad for at 'gå tur'?

Jamen hesten elsker at komme ud at 'ride'?

Fiskene er glade for deres nye planter?

Katten er helt vild med sit 'kradsetræ'?

Come on....

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-03-06 17:31

What ever, nobody is perfeckt (for at dyrke det anglofile), men det er ellers tæt på

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 26-03-06 17:32

MOLO

Citat
I stedet for at kaste deres kærlighed på dyr og i stedet lade deres omsorgsgener få frit afløb på deres medmennesker.

Du har fat i noget der. Der er et par imamer, jeg godt kunne tænke mig at tage mig kærligt af.

Eller var der lidt for meget testotoron i den udtalelse til denne tråd

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-03-06 17:33

STOP DEN KÆLEDYRSAVL ...og 'problemet' er væk om 20 år !!!

</BEVAR NATUREN>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-03-06 17:34

Det har du da ubetinget, fuldstændig og 100 % ret i LOOL

Men det mango skrev er RIGTIGT og det var det du anfægtede....... Basta med dig!!!!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-03-06 17:36

brokke44 -> Mandlige kønshormoner kan jeg ikke løbe fra

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-03-06 17:37

Du mener altså at Mangos mølpose af en hund, ville ha' det bedre udstoppet, med et askebæger i munden?? Nåå nej ikke askebæger LOOL Så en ølåbner

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 26-03-06 17:37

Citat
og 'problemet' er væk om 20 år !!!

Rigtigt - for til den tid har vi ædt dem - ligesom kineserne.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-03-06 17:39

Guuuuud Løber der testoronbomber efter dig Molo.... tuttelihut, Cute

Du er sgu da osse så møglækker

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-03-06 17:41

Citat
Rigtigt - for til den tid har vi ædt dem - ligesom kineserne

Hundene eller muslimerne?? Rigtige mænd spiser ikke muslimer

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 26-03-06 17:56

Citat
Rigtige mænd spiser ikke muslimer

Jow - det gør de - til morgenmad - af rent socialhygiejniske grunde.

Prøv sæl'

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 26-03-06 18:02

HOV - stod der ikke müsli ???

Ja , det er nemt at tage fejl, når man har "humoristisk" sans.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-03-06 18:03

Hmmmm skal de halalslagtes, eller kan man bare ta' dem on the rocks?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-03-06 18:04

Jooooo LOOOL Müslimer er bare Müsli i flertal

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 26-03-06 18:09

Citat
eller kan man bare ta' dem on the rocks

Så må vi have fat i en norsk müslim på hjemmebane.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 26-03-06 18:13

Er det ikke hulens besværligt pga emballagen ???

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-03-06 18:14

Ja hvis vi kan finde een hehe

Nu er det spisetid.... Kotelet Calcutta, med løse ris og lækker Mango til

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-03-06 18:15

Øhhhh Mango chutney

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 26-03-06 18:18

Velbekomme !!!

Husk at sidde med åsynet mod sydøst.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 26-03-06 18:19

Det selvfølgelig aht Mokka - det følger vel med ???

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-03-06 18:38

hihihi ren nostalgi.... mine bedsteforældre havde et siddearrangement i Uopskåret Mokka

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-03-06 20:18

Uopskåret mokka ... det havde mine forældre også...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-03-06 21:30

Osse..... LOOL Det var mine bedsteforældre der havde det

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 26-03-06 21:36

I har taget fejl af noget - man må aldrig vende r.... mod mokka

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 26-03-06 21:57

Müslimer ...Klumme den var simpelthen hamrende morsom...sidder og klukker endnu

Molo..tag dig nu lidt sammen ikke?
Kæledyr har fandtes i ufattelig mange år...jeg synes mere du skulle forarge dig over de mennesker der mishandler sine dyr, end dem der behandler dem efter bedste evne.

..og Klumme min hund har aldeles ikke lopper..om jeg må være fri !

Mangorossa = rød mango ...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-03-06 08:54

Jeg er forarget over man overhovedet er begyndt at opdrætte kæledyr i tidernes morgen, men er endnu mere forarget over man bliver VED med det.

Kæledyr er er ikke noget som bare 'altid' har været og ikke noget som 'bare' er der nu. Det er en helt bevidst menneskelig handling at opdrætte og kue dyr til et liv i undertrykkelse (..dét du kalder kærlighed )

Jeg gider ikke skændes om det eller diskuttere det yderligere. Det er blot min oprigtige mening.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-03-06 08:58

Undskyld du kaldte det ikke kærlighed, men 'behandle dem efter bedste evne' ..hvilket jeg mener INGEN kan når det kommer til højerestående pattedyrdyr som: Hunde, katte, heste mv.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 27-03-06 09:31

Nej, du gider ikke diskutere det..hvorfor er det så du selv bliver ved...
Jeg kan godt forstå hvad du mener, men jeg synes det er en søgt indstilling at have til dyrehold..Molo..virkligheden er sådan..og det bliver den nok ved med at være..
Men det er lidt typisk bymenneskeindstilling...

Så er det jeg lige spørger...hvad vil du gøre ved det? Hunde, som vi har dem idag, har jo ikke en chance for at overleve i naturen, det samme gælder jo også de andre dyr..
De "frie" katte vi har, lever jo en kummerlig tilværelse..nej Molo..den holder ikke en meter.

Jeg er godt klar over, at dumener det aldrig skulle have været startet, men..jeg vil nok sige at der er andre ting jeg er mere forarget over...

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 27-03-06 09:40

Molo den der holdning er altså noget ekstrem...at tæmme er lig med undertrykkelse.

Børn bliver jo også tæmmet eller opdraget. Vi kalder det bare dannelse. ....Tænk på Fluernes herre. Uden opdragelse/dannelse, hvordan tror du så vi kunne omgås hinanden.

Forældre opdrager, daginstitutioner socialiserer og i skolen bruges 80% af tiden på socialisering og 20% på faglig undervisning.

Tilbage til dyrerne....sidste sommer flyttede der en ræveunge ind ved siden af vores grill. Den havde valget mellem det romantiske frie liv i skoven eller komme til middag hver aften. Den kom troligt, hver aften og satte sig ved siden af grillen og ventede på at maden var færdig. Efterhånden som sommeren skred frem blev den mere og mere tam. Den virkede ikke specialt undertrykt.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 27-03-06 09:46

Og Molo.....Bruno på Amager. Jeg vidste ikke, at han var sådan en

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 27-03-06 09:59

Ja, jeg mener da heller ikke at jeg undertrykker mine børn

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-03-06 10:23

Mango
Gu gør du da så LOOL

Jeg har et meget anstrengt forhold til de typer af arten menneske, som i mangel af evne til at elske og lade sig elske af sin egen art, kaster sig over andre arter, herunder hunde, katte, marsvin osv osv.

Det er sygt at høre et sådan kærlighedsforvrænget menneske kalde sig mor og far til et dyr.

Derudover er jeg fuldkommen flintrende arrig over, at de i byerne lader deres stakkels dyr - primært hunde - skide hvor det passer dem. En lov som forbød hundehold i byzonen vil 100 % få en stemme fra mig. Det er synd for de fleste hunde at bo i en by, og det er en pestilens for os andre. Hvem har ikke prøvet at jokke i en lort på størrelse med en voksen mands underarm.?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-03-06 10:30

Dyr undertrykker jo ikke sine unger, væææll

De opvarter dem i hoved og røv, men samtidig lærer ungerne at stå på egne ben.

Modsat mange børn i dag...... og hjælper dét ungerne til at stå egne ben?

De rotter vi havde i vores kælder, kom skam også frivilligt.
Den sidste forlod selv "fangenskabet" - inden, det blev til dét.

Hanne

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 27-03-06 10:38

Klumme, den var forhåbentlig ikke til mig? Når jeg skriver mine børn..er det altså menneskebørn jeg mener

Jeg har hund, ja, men jeg er ikke dens mor...det er en hund og ikke et menneske..der er vi helt enige.
Og hunde i byen..jeg tror det er ret ligegyldigt om du har dem i byen eller på landet..
Ofte ser man at hunde på landet bare får lov at ligge i gården hele dagen uden at nogen går en tur eller giver anden stimulans. Derimod, er man jo tvunget til at gå ture med hunden i byen...
Og det med hundelorte..ja, føj..folk skulle have dyppet næsen i dem, når de ikke samler op efter sig!

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 27-03-06 12:07

Citat
Hvem har ikke prøvet at jokke i en lort på størrelse med en voksen mands underarm.?

Det har jeg sq aldrig prøvet....og stakkels stakkels hund da osse

PS. Mine misser er IKKE mine børn....det' dém der tror jeg er deres moar

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-03-06 13:44

mangorossa -> Selvom jeg skrev jeg ikke ville komme det nærmere, vil jeg dog svare dig på dette:
Citat
Så er det jeg lige spørger...hvad vil du gøre ved det? Hunde, som vi har dem idag, har jo ikke en chance for at overleve i naturen, det samme gælder jo også de andre dyr..

Ad. 1:
Citat
Jeg hader dette udtryk: TAM !

Tamme er afledt af ordet; Tæmme

Hvorledes tæmmer man et individ?

Menneske eller dyr?

Ad 2. (..og det er hér jeg allerede har givet dig svaret):
Citat
STOP DEN KÆLEDYRSAVL ...og 'problemet' er væk om 20 år !!!

..ligesom kæledyrene selv
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 27-03-06 18:39

Jamn, Molo..der er faktisk folk der er ensomme og derfor har stor glæde af at have et kæledyr.
Så er der os andre, som har det som en hobby og en god måde at få frisk luft og motion på!

Jeg kunne blive ved..hjælpehunde, hjælpeaber, førerhunde, politihunde..

og by the way..vi behøver jo ikke gøre vores hunde tamme det er de såen set fra fødslen..de skal bare omgåes mennesker..der er jo ikke det store arbejde i at gøre tamhunde..tamme

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-03-06 20:49

Vorherre har garanteret også haft en mening med husdyr og kæledyr...

Vi skal bare administrere det med omhu!

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 27-03-06 22:02

Hanne du er så diplomatisk

Godkendelse af svar
Fra : mangorossa

Dato : 27-03-06 22:04

Tak for svaret vil.du.
Den var så sød faktisk til at tude over

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 28-03-06 00:30

Jamn..*snøff* det' da lige te å tude over *snøff*

Pænt tak *snøff* mango altså...*snøff*

Venlig hilsen Dorthe

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-03-06 01:17

Stop så det flæveri

hi hi

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 28-03-06 01:44

Rolig nu Moster Glad

Ska du aldrig sove?
Det ska jeg nu, natnat

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-03-06 07:36

Godt nok så...
Citat
...vi tuder fordi vi TØR

Det er bare ikke det korrekte svar på:
Citat
Hvorfor er det lige man tuder?

Der er derimod kommentaren:
Citat
Nogen mener at græde-'refleksen' er et signal fra barn til mor om at blive taget sig af. Babyer græder når de er utilpasse: Sultne, tørstige, varme, kolde, våde, har smerter mv. Det er så at sige deres eneste kommunikationsmiddel.

Disse signaler får moderen til at pleje sit afkom.

Med tiden erfarer barnet at det er et effektivt signal for at få opærksomhed og psykologiske mekanismer træder i kraft. Nu græder barnet fordi det ønsker at få opfyldt mere subtile behov: En sut, en godbid, et kærtegn mm. Efterhånden som barnet vokser op smelter gråd og andre følelser sammen. Barnet græder nu fordi det ikke får sine behov opfyldt og sin vilje ført igennem: Når det skal i seng ...eller op, når det vil bæres, vil hjem, vil ha' en is. Det bliver også et signal om sorg og afsavn: Det at blive 'ked' af det, skuffet, vred.

Efterhånden som vi vokser op lærer vi (...eller nogen af os) at det ikke er et pålideligt instrument i alle situationer, men græde-'refleksen' består og kan overvælde os uden for viljens kontrol.

Gråd er altså et psykologisk mellemmenneskeligt signalværktøj vi er født med

Man tuder ikke fordi man tør. Man tuder fordi det er en betinget refleks.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-03-06 08:20

joh, molo, du har kun ret noget af vejen.

Der er mange mænd (og nogle kvinder); der ikke vil vise følelser, så de gemmer tårerne, til de er hjemme, udenfor offentligt skue - eller bider i sig, til de får mavesår og depression

Så det der med at TURDE græde, er også relevant.

Når vi bliver ældre, sker det tit, at vi har lettere til tårer, fordi (tror jeg) man har prøvet det meste. Har forhåbentlig fundet ud af, hvad der betyder noget for én, og hvem man selv er.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 28-03-06 09:01

Nu er det jo så ikke lige dig, Molo, der bestemmer hvilket svar jeg foretrækker...
Jeg ved godt rent videnskabeligt, hvrfor vi græder...det var ikke det svar jeg søgte, men et svar på hvorfor man bliver mere tudevorn, som 40-50 årig?
...og egentligt søgte jeg det jeg her fik...en dejlig snak om det at tude

Tak for alle jeres svar..det var bare dajlit!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-03-06 09:53

mangorossa ->Jeg anfægter ikke at du fik et for dig acceptabelt svar. Jeg påpeger blot det ikke er det korrekte svar på spørgsmålet. Man bliver ikke mere tudevoren som 40-50 årig. DU gør måske, men det gælder ikke alle. For nogen er det faktisk lige omvendt

Camillasmoster -> Ja ,der nogen der undertrykker deres tårer. Dette bestyrker jo bare at det er en betinget refleks og ikke en fysiologisk refleks. Skulle svaret : 'Fordi man tør' være korrekt, ville det gælde for alle, men det gør det ikke. Svaret skal findes på et dybere psykologisk plan end at det er noget man beslutter sig til.

..og ja: Det er altid dejligt at få snakket tingene igennem med andre

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 28-03-06 10:01

er det omvendt for nogen?

Nååeh ja Hanne, du snakkede om at du var blevet mere hård i filten.

For mit eget vedkommende "skulle" jeg jo være meget stærk i en ung alder..og grunden til at jeg aldrig tudede, var at jeg for alt i verden ikke ønskede medlidenhed fra nogen.
Og så måtte jeg jo altid være glad og stærk...det har jeg så fundet ud af med alderen, at det holder ikke

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-03-06 10:33

Ja, der er nok sket det modsatte for dig, end hvad der, som jeg skrev, gælder for de fleste:
Citat
Efterhånden som vi vokser op lærer vi (...eller nogen af os) at det ikke er et pålideligt instrument i alle situationer

..hvilket gør at de fleste bliver mindre rørstrømske og tudevorne med alderen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 28-03-06 10:53

Jamen Molo, det er ikke sandt det du skriver..jeg vil vove at påstå at det er mere almindeligt den modsatte vej...

Jeg har oplevet det med SÅ mange mennesker..så jeg tror ikke helt din teori holder..

Prøv nu at mærke efter istedet for at læne dig op af teorier og indviklede psykologiske udredninger.

Ps. Ikke at jeg synes det er indviklet det du har skrevet, og umiddelbart lyder det også vældig rigtigt...det holder bare ikke i virkligheden.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-03-06 11:05

Hmm.... jeg kender så mange piger der i teenageårene vrælede over alt. Når de så en kattekilling, når de væltede deres sodavand, når skolens akvariefisk døde, og jeg ku' bli' ved...

Jeg kender en del af disse som voksne (42-48 år) og nu tuder ingen af dem i tide og utide, så jeg tvivler stærk på dit argument holder vand blot fordi: Jeg har oplevet det med SÅ mange mennesker..

Jeg har spurgt min mor (70 år) om hendes erfaringer med sig selv og hendes veninder fra skoleårene. Det stemmer ganske godt overens med min antagelse om at man tværtimod bliver hårdere i filten. Min far (69 år) siger også at han takler dødsfald i vennekredsen bedre nu end for 40 år siden.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-03-06 11:08

Jeg tror dine 'erfaringer' skyldes den mekanisme man kalder sublimering. At man overfører egne følelser til andre individer, for dermed at kunne (bort-)forklare egne følelser.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-03-06 11:11

Når jeg læser vil.du's indlæg igennem igen synes jeg det er en udmærket forklaring ...på din sublimering.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-03-06 11:12

..iøvrigt er det omsonst at diskuttere det med mig. Jeg VIL jo ha' ret

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-03-06 12:10

Tuderiet går begge veje - det har jeg erfaret efter 47 år.

Nogle bliver mere hårdhudede med alderen (med nogle ting) og vice versa.

Bl.a. har min far og min onkel fået meget meget lettere til tårer efterhånden, som de er blevet ældre.

At turde er at slippe kontrollen (og erfare, at det faktisk er det bedste i den sidste ende).

Nogle ting var jeg mere hårdfør overfor tidligere, hvor jeg nu kan synke en klump i halsen over dem.

Og omvendt.

Kære molo, jeg er også stædig

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-03-06 13:28

Jeg tror at der er tale om et aldersbetinget misforhold mellem det ydre udtryk og den indre stemningstilstand. Man kunne osse forestille sig, at der i de yngre dage netop er et misforhold mellem det ydre udtryk og den indre stemningstilstand, og at man derfor ikke så let bliver grådlabil, og så vil det jo stadig være aldersbetinget.

Tilstanden er dog ofte en følgeskade efter apopleksi, som jo for det meste er aldersbetinget, forstået som ældre. Jeg spekulerer på, om man kan få ganske små blødninger i hjernen (apopleksi) så små, at de ikke umiddelbart gør nogen synlig skade, men alligevel medfører denne apopleksirelaterede grådlabilitet? Endelig er der jo osse tale om store forskelle på det enkelte individs sensitivitet .

Er filosofien om, at det er sundt og godt at græde ikke oftest fremsat af personer, som selv har let til denne "tilstand" - vel for at legealisere dette?

Jeg tror ikke på denne antagelse, men på at det er godt og mentalt sundt, hvis man har behov for det og gør det. Derimod er det nok "usundt" at at tilbageholde gråden, hvis man har behov for at slippe denne følelse løs.

Danmarks kvinder dånede da Kronprins Frederik kneb en tår i forbindelse med hans bryllup. Han var en blød og følsom mand, blev der sagt. BAHHHH Tudekiks og Vrælevafler.

Helt ærligt piger.... Det har da ikke en skid med det at gøre. At man græder i bestemte situationer, gør da ikke en mand til en blød mand. Kun ved at betragte hans samlede adfærd, kan man afsløre om vedkommende har en "blød" natur, og selv da kan handlinger han udfører være modstridende i "tudesammenhæng". Jeg har da mødt mænd, som kunne skære halsen over på en baby uden at blinke, men ville bryde hulkende sammen i patologisk gråd, hvis deres hundehvalp blev kørt over.

Lige til slut.... Jeg har bemærket mig LOOL at kvinder.... visse kvinder - har fundet ud af, at denne tudefunktion er ganske nyttig i mange sammenhænge og derfor flittigt bruger den.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 28-03-06 15:12

Uuuhaa..klumme..det sidste du skriver, er jeg så en af de kvinder der så og sige aldrig har brugt!
Jeg synes det er manipulerende og et beskidt tricks!
For mit eget vedkommende er det egentlig ofte "taknemlighedsgråd" dvs..jeg kan blive grådhabil af en smuk udsigt, et nyfødt lam, et barn som siger noget morsomt eller som bare ser ud til at have det fantastisk....osv osv.

Læg lige mærke til at "i mænd" gerne vil lægge noget fysiologisk i det at græde, hvorimod "vi kvinder" taler mere om følelser...det er lige efter bogen

Og Klumme, når kvinder omtaler en mand som "blød" er det bestemt ikke ment som vatpikkeagtig..næh for mig er det en mand som tør vise sine følelser og stå ved dem.
Det er et træk mange kvinder sætter stor pris på..men på den anden side vil vi også gerne have en mand der kan give modstand og være en "mand"..

Ja, det er ikke let at være kvinde

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-03-06 15:37

Citat
......er jeg så en af de kvinder der så og sige aldrig har brugt!

LOOL men vil dog ikke helt afvise det.... Det er da okay, set i normalitetens klare måneskin.

Øhhh det hedder ikke "habil", men "labil" Ikke fordi jeg skal "arne" dig, men det er 2 forskellige begreber.

Jeg håber da ikke jeg modsiger mig selv... Jeg mener da bestemt at gråd er en følelsesbetonet refleks, men affødt af en fysisk / fysiologisk stimulus, som vi så reagerer forskelligt på, afhængig af køn, alder, sensitivitet...... og ikke at forglemme formål. LOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-03-06 15:42

Når en mand viser sine følelser, så er han en MAND - Når en kvinde viser sine følelser, så er hun en KVINDE. Underligt, at den samme handling kan afføde, at man er så forskellig

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 28-03-06 15:49

Klummme : jo det hedder Labil ...en smutter

Det med at det er sundt at græde, KAN man sige er rigtigt i den sammenhæng, at gråd virker beroligende i form af at det udløser bla dopamin i kroppen og derved har en trøstende virkning.

Nææh jeg tror da ikke du modsiger dig selv...du roder lidt rundt, men ellers går det meget godt

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-03-06 15:50

Et mandfolk, som kan vise sine følelser i lyst og nød - ja, han ér da et rigtigt mandfolk - der tør bruge både sin maskuline og feminine side.

Absolut ikke at forveksle med en mere vattet af slagsen.. næhh nej.

Hvis en mand bare farer rundt og spiller maskulin hele tiden, taber jeg interessen ret hurtigt.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 28-03-06 16:01

der var vi enige Hanne..ta den Klumme!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-03-06 16:04

Camillasenssweater -> Følelser? Blandt mænd? Både maskulin og feminim? Hvem hentyder du til?

...bøsser?

..eller til mig?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-03-06 16:10

Mango.
Roder rundt... Det er meget alm. for mig, at rode rundt............... med kvindfolk

Camillasmoster.
"Rigtige" mænd spiller ikke maskuline, de er. Spiller de maskuline, så falder de igennem før eller siden. Maskulinitet kommer indefra, og kan hverken købes som duft eller beklædning. Det samme gælder for piger.

Det gør ingen feminitet at tude belejliget, pakke sig i tyl og små ballerinasko, vrikke med måsen og tjære sig ind i White Linnen, hvis man selv ruller sine Tampax (med een hånd) og spørger manden, om hun må låne hans barbermaskine

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-03-06 16:15

Jamen Molo...

Du skrev jo et sted, at du ikke kunne løbe fra Testoronen....... Hvem er det dog, der jagter din maskuline krop LOOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-03-06 16:16

testosteronen.... sorry... En lille "arne"

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-03-06 16:25

Klumme -> Dét vil DU ikke vide

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-03-06 16:29

Hvisker: ....Afskylia var forbi i Lørdags ...ædru !!! (Hun var bleven 'løsladt' fra 'tossen')

..men der 'skete' ik' no'et

Joeh.... hun inviterede mig på middag mandag, men jeg sku' ringe først

...hun tog ik' debil-trillofonen hele dagen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-03-06 16:30

Ps. Jeg ku' ha' tudet ....

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-03-06 16:36

molo - ta'r du gas på mig?

Citat
"Rigtige" mænd spiller ikke maskuline, de er. Spiller de maskuline, så falder de igennem før eller siden. Maskulinitet kommer indefra, og kan hverken købes som duft eller beklædning. Det samme gælder for piger.

Det gør ingen feminitet at tude belejliget, pakke sig i tyl og små ballerinasko, vrikke med måsen og tjære sig ind i White Linnen, hvis man selv ruller sine Tampax (med een hånd) og spørger manden, om hun må låne hans barbermaskine

Det er jo netop det, jeg mener...

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 28-03-06 16:45

alt i alt ser det ud som om vi er ret enige

ja klumme, vi må nok indse at vi ikke er små farmaceuter ...vi kan jo heller ikke vide alt vel?

>hende den kloge<

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-03-06 16:49

Øhhh du skal ikke give Molo skylden for mine guldkorn

Men tag det roligt piger...
Citat
Manden er i alvorlig fare for at uddø
jeg føler mig sgu osse lidt sløj i dag LOOL

At fremture med:
Citat
Manden har genetisk losseplads
Må jeg være fri

Det er eddermanemig nok til at jeg aldrig vil købe dette løgnagtige og sensationshungrende platblad http://www.illvid.dk/polopoly.jsp?d=144&a=272.

Okay.... så Afskylia Amazonas er på banen, og du havde satset på en mandagsswingtur LOOL Er hun en han, eller er han en hun??

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-03-06 16:54

Hvis vi er enige.... Så har jeg en anden mening

Og BTW... hvis det de skriver i det skodblad er sandt, så er det helt slut med Darwin, og skabelsesteorien blir' øjeblikkelig hevet ind i varmen, og lavet om fra teori til facts. Basta

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-03-06 16:58

Hmmmmm Hvis de skiderikker har ret, så er det jo nu, at man skal grundlægge en større industri til sine døtre.... The Dildo Dynasti LOOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-03-06 17:11

LOOOOOOOL
Klippet fra http://www.illvid.dk/polopoly.jsp?d=144&a=1549

........mænd og kvinder genetisk set adskiller sig hele 1-2 procent fra hinanden - lige så meget som forskellen mellem en kvinde og en hun-chimpanse........

Bemærk sidste sætning (godt nok hevet ud af en større sammenhæng, men morsom)

At det mandlige Y kromosom har "sex" med sig selv er jo bare lige som i Bridge... Har man ikke en god makker, så må man selv ha' en god hånd.

Citat
Da Y-kromosomet ikke længere kan lave overkrydsning med et X-kromosom, har det i stedet udviklet evnen til at overkrydse med sig selv. Det ensomme Y beskytter sine gener ved at have sex med sig selv
.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-03-06 19:44

Okay - lige et øjeblik...... skal lige have brød i ovnen

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 28-03-06 21:37

ja krumme.og en mand og en and

der er jo kun M´et til forskel..

Hanne..ska du ha lagt noget ind? ....i ovnen?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-03-06 21:52

Jeg vil under INGEN omstændigheder forveksles med det feminine (ud-)i-slæt i denne tråd; bedre kendt som profilen 'Klumme'

Ka' du fat' dæ ...dær do !!! KARAVANEMOSLER

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-03-06 21:52

Jeg vil under INGEN omstændigheder forveksles med det feminine (ud-)i-slæt i denne tråd; bedre kendt som profilen 'Klumme'

Ka' du fat' dæ ...dær do !!! KARAVANEMOSLER

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 28-03-06 21:59

ja ja..er fattet..hvorfor dælen skal du hele tiden gentage dig selv..stammer du?

Hvorfor tror du hun forveksler jer Molo?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-03-06 22:00

Ja; det hjælper hvis kandu.dk bestemmer sig for at sende kommentarerne flere gange

..så bli'r det nemlig lidt mere rigtigt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-03-06 22:06
Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 28-03-06 22:08

det er lidt underligt at det KUN er dine indlæg der sendes 2 gange ikk?

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 28-03-06 22:13

nåeh ok..ja, jeg kom lidt hurtigt igennem..det var jo midt i at jeg lavede mad ikk?

Ok..DET KUNNE have været dig der skrev det...

og Klumme..det er jo ikke DINE guldkorn vel ?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-03-06 22:18

Fra : Camillasmoster Dato : 28-03-06 16:36

Kig der og sand, at Camillas moster tager Molo til indtægt for hvad jeg skrev..... Tag dig lige sammen mango. Hvor svært kan det være.... som AJ plejer at sige.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-03-06 22:23

Er du med nu??????

Citat
Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-03-06 16:10

--------------------------------------------------------------------------------
Mango.
Roder rundt... Det er meget alm. for mig, at rode rundt............... med kvindfolk

Camillasmoster.
"Rigtige" mænd spiller ikke maskuline, de er. Spiller de maskuline, så falder de igennem før eller siden. Maskulinitet kommer indefra, og kan hverken købes som duft eller beklædning. Det samme gælder for piger.

Det gør ingen feminitet at tude belejliget, pakke sig i tyl og små ballerinasko, vrikke med måsen og tjære sig ind i White Linnen, hvis man selv ruller sine Tampax (med een hånd) og spørger manden, om hun må låne hans barbermaskine

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-03-06 22:29

BTW (..en forkortelse jeg har lært af creamygirl) :

Jeg har gentagne gange bedyret; det ik' er med fortsæt, at mine kommentarer optræder i flere eksemplarer. Selv mener jeg at éen gang burde være alt rigeligt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-03-06 22:29

BTW (..en forkortelse jeg har lært af creamygirl) :

Jeg har gentagne gange bedyret; det ik' er med fortsæt, at mine kommentarer optræder i flere eksemplarer. Selv mener jeg at éen gang burde være alt rigeligt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 28-03-06 22:54

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-03-06 23:39

Nej nej nej, sødde molo.

Jeg skulle nok have lavet et større mellemrum mellem min bemærkning til dig og så citatet af klummes kommentar....

-
undskyld

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-03-06 23:48

karavanemosler

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-03-06 08:22

mangorossa -> Jeg glemte lige den der med dyrebørn og menneskebørn.

Opdrager du dine børn? Ja, du lærer dem at omgås andre mennesker.
Tæmmer du dem? Nej, du lærer dem ikke en adfærd der i bund og grund strider mod deres natur.

Opdrager du en hund? Nej, du kan hverken lære den at rydde op efter sig eller at vaske poter når den har været på toilettet.
Tæmmer du en hund. Ja, du tvinger den til at være hvor du er.

En hund kan kun opdrages af artsfæller. Da lærer den at begå sig socialt.

Du må da kunne se der er forskel på at tæmme et dyr og opdrage et menneske, selvom der er et element af tvang i begge dele.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 29-03-06 08:43

Jeg vil vove at påstå at min hund er ved min side af ren lyst..faktisk har jeg aldrig gjort noget for at få hende til at blive hos mig....men det vil du aldrig kunne forstå Molo

Mine børn? *LOL* Jo den største måtte tæmmes lidt..

Det må de alle 3 indimellem..de gider sgutte være hvor jeg er altid

Vaske poter når den har været på wc joeh..den ved at den skal gå hen og sætte sig på et håndklæde når der er vådt udenfor..jeg har nemlig en meget dygtig hund

Molo..du er altså for langt ude..indse dog at det er en gammel flipperkomhinandenvedog frelsnaturenting ....kunne du også finde på at lukke mink ud?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-03-06 09:35

Ja, jeg synes, du er noget rebelsk for tiden, kære molo

Du må endelig sige, hvis noget trykker dig - du skal ikke pines...

Du véd: "Alle for KANDU og KANDU for alle" - fandt jeg liiige på

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-03-06 10:01

mangorossa -> Jeg er nu stærkt i tvivl om hvem det lige er, der har problemer med at 'forstå'?

Din hund er hos dig af lyst

Har hunde nu også 'freedom of choice'? Hvad er dens alternativ?

Derudover mener jeg naturen trænger til en hjælpende hånd mod menneskeheden. Det er der bestemt ikke noget hippieagtigt over.

Mht. til at lukke dyr ud i naturen skal det selvfølgelig være i deres rette habitat. Derfor har jeg intet problem med at lukke en mink ud i den natur hvori den hører hjemme.

Camillasmoster -> Næh... der er ikke noget der trykker mig. Hvorfor tror du det?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 29-03-06 11:03

<ha..tænkte det nok..at du ville lukke de mink ud..er du overhovedet klar over hvilke konsekvenser det har?

vent jeg finder lige noget ...jeg husker ikke ordret hvad den her naturfidus fortalte mig..men det har vidtrækkende konsekvenser at lukke de mink ud..og det er ikke i positiv retning.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 29-03-06 11:11

nu husker jeg hvor det var..det var Silkeborg ferskvandsmuseum, han fortalte at det lavede stor kuk i vøres økosystem....
Jeg har ikke tid til at lede mere efter materiale..

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-03-06 15:09

Det med minkene har jeg også hørt...

Det er slet ikke så enkelt.

molo - det med dig og rebelskheden er bare en fornemmelse, jeg har...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-03-06 21:59

mangorossa ->Hvilken planet er du fra? Minken er et naturligt rovdyr og ådselsæder

En oportunist, præcis som; Katten, Ulven, Jerven, Ræven, Ørnen, Falken mm.. Jeg har svært ved at se 'problemer' i at sætte disse skabninger fri?

CamillasØsters -> Jepper... rebel er et prædikat jeg gerne ta'r på mig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 29-03-06 22:00

GODT Hanne... Han er stædig..men jeg er endnu mere stædig...Molo..jeg er jo tyr..he he

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-03-06 22:09

mangorossa -> Jeg har jo på intet tidspunkt udtalt mig om at udsætte (vilde) dyr og -planter der intet har at gøre i den danske fauna og flora?

Jeg ku' f.eks. aldrig finde på at udsætte mine 'darlinger' i et dansk vandløb eller å. Det er trods alt SØ-Asiatiske fisk fra Thailand, Sri-Lanka, Syd-Indien, Malaysia, Laos osv... vi taler om i dén forbindelse. Ligeledes skal andre dyr og planter da ha' lov at leve, hvor det nu falder dem naturligt (..selvom 'tiderne', 'naturen' og 'klimaet' er under konstant forandring)

Naturforurening er sjældent af det 'gode', men der finder nu også en naturlig ind-/udvandring sted; arterne imellem ...med eller uden menneskets 'hjælp'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 29-03-06 22:17

Jeg spugte om duu kunne finde på at slippe mink løs...dertil svarede du ja!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-03-06 22:20

Der er utallige eksempler på det du tænker på mangorossa: Naturforurening;

Bjørneklo (Danmark)
Vandpest (Danmark)
Dræbersnegl (Danmark)
Dingo ..en 'slags' vildhund (Austalien)
Får (Australien)
Kanin (Australien)
Rotter (Borneo)
..og man ku' bli' ved....

Noget sådant ku' da aldrig falde mig ind og det har jeg da vist heller ikke givet udtryk for !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-03-06 22:26

mangorossa -> Til spørgsmålet om jeg ville sætte en mink ud? Er svaret stadig: JA !

..så nu fortæller du mig lige 'konsekvenserne' af dette

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-03-06 22:26

mangorossa -> Til spørgsmålet om jeg ville sætte en mink ud? Er svaret stadig: JA !

..så nu fortæller du mig lige 'konsekvenserne' af dette

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-03-06 22:29

..lige ud over: Du får altså ingen Minkpels af mig til Jul

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-03-06 22:32

Ps. Intet ka' måle sig med en Vædder

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-03-06 22:42

molo - hvis du hører nyheder å' så'en, har du også hørt det, vi andre har hørt; nemlig at det vil være katastrofalt at slippe en hel minkfarm ud - jeg tror, det er dét, mango mener...

Ja, du vil slippe én mink ud - men en hel farm???

Hvorfor holder DU dine fisk i fangenskab?

Hvad vil du sige til, at nogen slipper dem løs, dér hvor de hører hjemme?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-03-06 11:01

Camillasmoster -> En minkfarm? Ja: Hvis minkene blev sat ud så de hver især ku' få det territorie de behøver for at opretholde en sund bestand. Er der for mange til dette? Ville jeg gøre som man gør med al anden vildtpleje: Skyde de 'overdkydende' og 'dårligste' eksemplarer fra.

Mht. min fisk: Det har jo sagt: http://www.kandu.dk/spg84420.aspx#937638

..hvilket ikke ville bekymre mig grundet, hvad jeg skriver om mink, naturligvis også kælder andre 'vilde' dyr:
Citat
Mht. til at lukke dyr ud i naturen skal det selvfølgelig være i deres rette habitat. Derfor har jeg intet problem med at lukke en mink ud i den natur hvori den hører hjemme.

Nu ved jeg ikke om lige jeg har fortalt at mine fisk er opdrættede vildtformer (WF) og ikke de indarvlede typer F1 og F2. Derfor er jeg sikkert på de ville klare sig fint uden pottetræning, hvis de skulle tilbage til Siam.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-03-06 11:01

Camillasmoster -> En minkfarm? Ja: Hvis minkene blev sat ud så de hver især ku' få det territorie de behøver for at opretholde en sund bestand. Er der for mange til dette? Ville jeg gøre som man gør med al anden vildtpleje: Skyde de 'overdkydende' og 'dårligste' eksemplarer fra.

Mht. min fisk: Det har jo sagt: http://www.kandu.dk/spg84420.aspx#937638

..hvilket ikke ville bekymre mig grundet, hvad jeg skriver om mink, naturligvis også kælder andre 'vilde' dyr:
Citat
Mht. til at lukke dyr ud i naturen skal det selvfølgelig være i deres rette habitat. Derfor har jeg intet problem med at lukke en mink ud i den natur hvori den hører hjemme.

Nu ved jeg ikke om lige jeg har fortalt at mine fisk er opdrættede vildtformer (WF) og ikke de indarvlede typer F1 og F2. Derfor er jeg sikkert på de ville klare sig fint uden pottetræning, hvis de skulle tilbage til Siam.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-03-06 11:14

Jeg ved ikke om du er klar over at mink intet har at gøre i den danske natur Camillasmoster?

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/dbpress.nsf/27628865E06D4B61C1256B800079E5CC/7B6A929D21B5AED2C125708200413F97?opendocument

..og disse 'aktivister' er dybt tåbelige. Deres argumenter er lige så dårlige som dyreholdernes

Skal mink og andre tæmmede dyr sættes fri, skal det foregå på en dyre-etisk forsvarlig måde: http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/dbpress.nsf/27628865E06D4B61C1256B800079E5CC/A66EF39116078DDEC125713700351B2B?opendocument

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-03-06 11:14

Jeg ved ikke om du er klar over at mink intet har at gøre i den danske natur Camillasmoster?

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/dbpress.nsf/27628865E06D4B61C1256B800079E5CC/7B6A929D21B5AED2C125708200413F97?opendocument

..og disse 'aktivister' er dybt tåbelige. Deres argumenter er lige så dårlige som dyreholdernes

Skal mink og andre tæmmede dyr sættes fri, skal det foregå på en dyre-etisk forsvarlig måde: http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/dbpress.nsf/27628865E06D4B61C1256B800079E5CC/A66EF39116078DDEC125713700351B2B?opendocument

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 30-03-06 12:24

Du "hakker" stadig i det MOLO.

Det er iøvrigt langt, man kommer "omkring" med lidt flæberi.

Er det historiens længste tråd ???

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-03-06 14:38

brokke44 ->Tvivler på det er den længste ..og ikke engang den mest besøgte? "Vist : 744 gange"

Ja, men jeg er ikke den eneste ene der 'hakker'

Jeg, natmaden m.fl. har fået dobbelt og trippelt indlæg ved at klikke en enkelt gang på [[B]SEND[B]] knappen i andre tråde også, samt dobblet emiler om indlæg. Tilsyneladende er tiden i emilerne nu ved at være på plads. De har længe haltet ½ - 1 time bagefter.

I de andre spørgsmål jeg deltager for tiden er det intet problem, kun hér ..og et par lange 'gamle' af slagsen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-03-06 14:46

Ps. natmaden er forsøgsvis kommet med en plausibel forklaring på 'fejlene' andetsteds:

Kandu.dk har spredt deres system over flere servere (.. hvis lettest kan konstateres i Mozilla Firefox's statuslinje, når man bruger denne browser til at gå på Kandu.dk) og en af disse servere kører ustabilt eller er ikke i sync. med de andre

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-03-06 14:47

Ps. natmaden er forsøgsvis kommet med en plausibel forklaring på 'fejlene' andetsteds:

Kandu.dk har spredt deres system over flere servere (.. hvis lettest kan konstateres i Mozilla Firefox's statuslinje, når man bruger denne browser til at gå på Kandu.dk) og en af disse servere kører ustabilt eller er ikke i sync. med de andre

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-03-06 15:35

Hmmm.. jeg så forkert

Tiderne på emilerne er over 1½ time for tidligt på den. Den sidste emil jeg fik var fra kl. 17.15

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-03-06 20:10

molo - dit indlæg kl. 30-03-06 11:14 - jamen så er vi jo enige om det med minkene... det var godt!

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 30-03-06 22:52

/HEP MosterGlad HEP HEP HEP

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-03-06 23:40

Taaark Dorthe

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-03-06 12:54

Ja, når vi får snakket tingene igennem er der nok ikke den store uenighed i spørgsmål om dyrevelfærd

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 31-03-06 13:22

Nej, dér kan man bare se