/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Virus SpyFalcon
Fra : axelbjarne
Vist : 835 gange
500 point
Dato : 09-03-06 16:12

Hvordan fjernes virusen SpyFalcon?

Med venlig hilsen

axelbjarne

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 09-03-06 16:37

Hent og dobbeltklik på smitRem.exe
http://noahdfear.geekstogo.com/click%20counter/click.php?id=1
Programmet pakker sig ud til mappen smitRem.

Hent Crap Cleaner: http://www.filehippo.com/download_ccleaner/
øverst til højre trykker du >>download latest version<<
Installer programmet, men lad vær med at køre det endnu!
Husk at vælge dansk ved installationen.

Hent Ewido: http://www.ewido.net/en/download/
Klik på Download now. Installer og kør Ewido. Opdater straks efter installationen programmet, (men lad være med at scanne endnu).

-----

Genstart computeren i fejlsikret tilstand(Du skal klikke på f8 tasten under genstarten (ca. lige når der er talt ram), og så vælge fejlsikret tilstand. Er du i tvivl, så klik bare på f8 flere gange.)

-----

Åbn mappen smitRem, og dobbeltklik på RunThis.bat (Følg vejledningen i vinduet.)

Nu skal du køre CCleaner, som du hentede tidligere.
Tryk så på "Renser" i menuen i venstre side.
Under windows fanebladet skal du fjerne hakket i cookies
Nu skal du trykke på knappen "Kør Cleaner" - det gør du mindst 2 gange.
Tryk så på "Problemer" i menuen i venstre side.
Nu skal du trykke på knappen "Skan efter problemer" og efter at den er færdig med skanne på "Udbedre valgte problemer.." Sig ja til at gemme en backup og tryk dernæst på "Udbedre alle valgte problemer" - det gør du mindst 2 gange.
Luk programmet.

Kør nu en fuld scanning med Ewido. Når den er færdig trykker du save report og gemmer rapporten.

Genstart almindeligt, kør et scan med Panda:
http://www.arlet.dk/panda.htm

Klik på Start->Kontrolpanel->Skærm->Skrivebord->Tilpas Skrivebordet->Web fjern flueben i Security Info og View my Active desktop as a web page (Det er ikke sikkert det eksisterer).

Genstart og kom med en frisk Hijackthislog, samt loggen fra Ewido. Find smitfiles.txt via Start/Søg. Kopier også denne log ind.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 09-03-06 17:10

Håber der er en nemmere metode....

hilsen
axelbjarne

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 09-03-06 17:31

Helt i orden..

Jeg er smuttet igen.

Beklager at jeg tog tiden til at hjælpe dig med dit problem..

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 09-03-06 17:50

Hvis der findes en nemmere metode, kommer den jo alle til gavn....jeg kan læse på internettet, at den generer mange.

Hilsen
axelbjarne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-03-06 18:03

axelbjarne - når endelig du har arlet til rådighed så er det temmelig dumt ikke at få hjælp der - så er du helt og aldeles sikker !

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 09-03-06 18:21

Hvis det ku gøres på en nemmere måde, er jeg 110% sikker på at Arlet havde vidst det. Arlet har stor erfaring med virus og andet skidt.

Det ku være en ide at tjekke hans hjemmeside ud. www.arlet.dk

Kommentar
Fra : storebror30

Dato : 09-03-06 18:22
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-03-06 19:59

axelbjarne

det er jo dig selv der har fået virus på din pc og der er jo igen der siger det er let at komme af med, for hvis der er nogen der kan fjerne virus er det da netop arlet, så følg du hellere hans råd for du er i trygge hænder. Det ville være en skam ikke at takke ja til arlets hjælp.

Accepteret svar
Fra : Coliniiii

Modtaget 500 point
Dato : 09-03-06 20:06

www.spywarefri.dk kan hjælpe dig. nb. Du kan risikere at "Arlet" svar han er en af de styrende krafter der inde også! Spyfalkon er en anden navn for spyaxe??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-03-06 20:42

Coliniiii !!!!!!!!! arlet er ikke noget manrisikerer - han er for filan noget man skal være taknemmelig for i det hele taget gider tage sig af og fjolser .

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 09-03-06 20:44

Hej Colin, det er ikke min computer der har virusen inde, så jeg har ikke mulighed for at afprøve noget i øjeblikket, men det bliver gjort i week-enden.

Man bør kunne tåle, at der findes flere løsninger på et problem, og særligt hvad angår computere, kan det gøres på forskellige måder. Ingen har jo den ultimative løsning, uanset hvor dygtig man er. Det ser man jo i styresystemet, alene det at gøre det sikkert, er jo en umulighed.

Hilsen
axelbjarne

PS.: Jeg kommer tilbage og fortæller hvordan det gået med at fjerne den, når det er lykkedes.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 09-03-06 21:58

Det siger mere om folk, hvilket sprog de bruger end meget andet....

hilsen
axelbjarne

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 09-03-06 22:19

Mirit, You've been feeding the trolls again!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-03-06 01:19

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 12-03-06 17:29

Fjernelse af spyfalcon gjorde jeg på følgenden måde:

Gå i kør,
skriv regedit, så kommer man i registreringsdatabasen,
gå i rediger, gå i søg, skriv SpyFalcon, slet hele strenge, når de er fundet.

Gå i søg,

skriv SpyFalcon, og slet manuelt de fundne emner.

Brug til sidst http://www.ewido.net/en/download/

Med venlig hilsen
axelbjarne

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 12-03-06 17:31

Tak for svaret Coliniiii.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 12-03-06 17:33

Hov, hov jeg glemte at skrive, at man skal slå gendannelsessytemet fra....

Hilsen
axelbjarne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-03-06 18:34

og hvad arlet kunne have lavet/gjort for dig i et snuptag var du fra den 9 - 12 om - håber du er sikker på at der ikke ligger andet og kravler rundt.

må vi få at vide om du faldt over arlet da dit svar indikerer at du trods alt fik hjælp fra spywarefri ????

colini med de mange iiiiiiiii´er - nogen trolls er umættelige

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 12-03-06 19:34

Der ligger helt sikkert noget mere, hvis der er renset ud fra de svar i denne tråd...

Men det er heldigvis ikke min computer..

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 12-03-06 22:24

Mirit,
I'm afraid of the trolls so I keep well away!!

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 12-03-06 22:33

Tak for points. Jeg håber det køre for dig. Husk at det virklige er rigtig som miritdk skriver "Arlet" er en af de største eksperter indfor virus og skidt på comp, som besøger os herind.