/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Problem i forb. antivirusprg.
Fra : arnemoller
Vist : 402 gange
200 point
Dato : 09-03-06 14:34

Vi har her på kontoret to komputere forbundet med en router.
Min kone ønskede at installere et virusprogram fra Symantec, og søgte i den anledning ind på deres hjemmeside. Hun får imidlertid den meddelelse at siden ikke kan vises. Min komputer har derimod ingen problemer med at komme ind på siden. Hvad kan problemet skyldes. Det kan nævnes at hun tidligere har haft installeret Norton Antivirus og at der stadig hænger nogle stumper Norton som ikke lader sig slette. Kan det have indflydelse på miseren??

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 09-03-06 14:59

Jeg har lige fået rettet samme slags problem ved hjælp af nedenstående!

Her er et link til Symantecs hjemmeside, hvor du kan søge efter værktøjer til fjernelse af Norton Antivirus, Norton Personal Firewall og Norton Internet Security, hvis afinstallation via 'Kontrolpanel' -> 'Tilføj/fjern' er ufuldstændig, så der stadig er rester :

http://www.symantec.com/search/

Hvis du skal afinstallere et Nortonprodukt af nyere dato, sæt da markering ved 'Knowledgebase' og 'Home & Home Office products' -> skriv 'remove your norton program' og tryk på 'Search' - vælg derefter et passende link (f.eks. 'Uninstalling your Norton program using Add/Remove Programs' - hvis beskrivelsen herunder ikke er fyldestgørende, kan du samme sted læse om brugen af fjernelsesværktøjet SymNRT).

Hvis du skal afinstallere tidligere udgaver (2003 og tidligere) af Norton Internet Security ->Skriv 'RNISUPG' i søgefeltet og tryk på 'Search' - vælg derefter et passende link. (RNIS står for Remove Norton Internet Security).

Hvis du skal afinstallere tidligere udgaver (2003 og tidligere) af Norton Antivirus -> Skriv'RNAV' i søgefeltet og tryk på 'Search' - vælg derefter et passende link. (RNAV står for Remove Norton Antivirus).

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-03-06 16:07

hvis der stadig ligger rester fra et gammelt symantecprogram i registreringsbasen - så vælg start - kør - skriv regedit - klik ok - i H_KEY_LOCAL_MACHINE findes resterne - højreklik og slet - scan med dette lille program (som du henter først) - http://www.tucows.com/preview/355220?_mid=000001279 - delete alt i safe to delete - genstart - scan nu igen med regcleaner og slet hvad der måtte dukke op både i safe to delete og under not fully safe to delete (hvis det er symantec og norton filer) - genstart - og du skulle ikke have problemer.

at din kone ikke umiddelbart kan komme ind på symantecs sider kan være pga sikkerheds indstillingerne - prøv at override ved at bruge CTRL samtidig som der klikkes ind