/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Rattet ryster fra side til sid
Fra : Linkssite
Vist : 464 gange
50 point
Dato : 09-03-06 13:25

Hej

Jeg har et problem med min bil. I dette sne vejr skred jeg ud i min bil og endte ude på en mark. Det skete ikke sådan noget med bilen men da jeg kom tilbage på vejen, rystede rattet fra siden til side. Hvad er der galt?

Kommentar
Fra : Linkssite

Dato : 09-03-06 13:36

Muligt det er "kassen" i forhjulene har jeg læst. Men er det farligt hvis jeg kør en lille tur på 40 km??

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 09-03-06 13:47

Det er næsten helt sikkert din karkasse i din dæk det er der hvor alle wierne går rundt i selve dækket.
Det kan også være et hjulleje der i slaget har midstet en enkelt kugle eller den er blevet skæv.
jeg vil tro det er en af de to ting.
Dækket kan du vil jeg tro hvis du ser under vognen bag på dækket så er der som regl en bugle ud.

pøj pøj med dit dæk eller leje

zita

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-03-06 14:00

Det kan såmænd også bare være fordi du har tabt en afbalanceringsklods, men efter sådan en tur er der mange mulige årdsager og det vil være helt uforsvarligt ikke at få bilen efterset efter sådan en omgang, og det skal selvfølgelig være en fagmand der skal efterse og ikke dig selv ud fra velmente råd, der i dette tilfælde kun kan blive gæt.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-03-06 14:11

Det kan skyldes så meget, lige fra et ødelagt dæk til et "smadret" styretøj, så jeg kan også kun anbefale at du følger Bjarnes råd om et eftersyn af bilen.

mvh dova

Kommentar
Fra : Linkssite

Dato : 09-03-06 14:45

Okay, mange tak for jeres hjælp.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-03-06 21:32

Måske der sidder en ordenlig omgang jord o.lign som gør at hjulet er ude af balance. Men jeg vil nu også få det tjekket

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 16-03-06 14:50

Skift dine forhjul ud med dit reservehjul, skiftevis selvfølgelig, så har du indkredset fejlen.Mvh.K.