/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Forår om 14 dage!
Fra : Axelise
Vist : 573 gange
25 point
Dato : 09-03-06 07:31

Min mand er SÅ skråsikker på, at det bliver forår og 12 plusgrader om dagen allerede om 14 dage, at han har indgået et væddemål med mig. Jeg tror nemlig ikke på det. Ikke ligefrem 12 plusgrader.
Så vi har væddet en tur i biografen. Men jeg ville da ønske at han vandt, - jeg giver hellere end gerne en tur i biffen, hvis vi kan få lidt forår
Tror DU på at vi får forår om 14 dage????

Kommentar
Fra : samson100

Dato : 09-03-06 07:41

Hej med jer.
Det vil jeg da håbe,da mig og min familie skal ud og sætte vores camping op i Ebeltoft.
Så sagdt med andre ord din Mand har ret
Mvh Klaus

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 09-03-06 07:43

Ja jeg tror på at det bliver forår om 14 dage. Her i forårsmånederne mener jeg at huske, at vejret kan ændre sig dramatisk, så er optimist og giver ham ret. Meeeeeen 12 grader, ikke lige helt forår for mig. Den må gerne stige til 15-16 grader.

mvh timeglas

Kommentar
Fra : melbit

Dato : 09-03-06 08:03

Hej og godmorgen........ Jeg håber at du taber en tur i biografen Jeg tror også at foråret er på vej - men er dog ikke så sikker at jeg tør vædde på det Vi har dog valgt at vi fra d. 25 marts også har ÅBENT på hverdage i cafeteriaet. Så er den ferie slut

Melbit

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 09-03-06 08:36

hvad er forår for jer? de 12 grader på plussiden?
for mig er det forår, når stæren kommer og gør krav på sin sommerbolig. de formastelige gråspurve er sendt ud i kulden, og den store oprydning er i gang.
så hos os er det forår her i det nordvestlige jylland.
vores udendørs volierefugle, kanarier, barrabander, parakitter osv. "skråler" om kap. åbenbart er de så sprængfulde af hormoner, at de allerede begyndte at lege forår for mere end en måned siden.... se det er en anden historie.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 09-03-06 09:57

Om 14 dage passer nok meget godt, men 12 gr.?? du kan godt finde tegnebogen frem
Vi har før haft sne i påsken

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 25 point
Dato : 09-03-06 10:21

Nu fandt jeg så lige igår, en side om gamle vejrvarsler, og om den 9. marts står der:

"Som vejret er på denne dag (40 Ridderes dag) vil det blive de næste 40 dage"

Og " Blæser det meget på denne dag, vil blæsten fortsætte indtil høsten"

Så ikke meget tyder på forår om 14 dage, men optimist har man jo lov til at være

mvh dova

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 09-03-06 11:43

Jeg er bange for, at jeg er pessimist. Jeg tror, det vil være frost og sne resten af måneden. Men jeg håber godt nok, at foråret kommer snart - gerne i morgen. Jeg er træt af sne, kulde og kolde tæer.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 09-03-06 12:30

jow, det BLIVER forår...det har jeg nemli bestilt..og jeg år ALTID min vilje...
Vi holder nemlig kandukomsammen her lørdag d. 18 marts..såeh hvis ikke du har set det før nu, så skynd dig ind og meld dig til her: http://www.kandu.dk/spg83708.aspx

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 09-03-06 12:58

Det tro jeg ikke på han får ret i.

Middeltemperatur for Marts 2004, var 3.6. grader, men her er en beskrivelser af marst 2004

Citat
Temperatur
Marts måned blev med 3,6° hele 1,5° varmere end normalt. Dette skyldes især en varm periode midt på måneden, hvor man den 17. marts nåede op på 17,8° i København. Også de sidste dage af marts var meget varme for årstiden.

Nattemperaturerne var også høje. Den laveste blev målt natten til den 4. marts, hvor man flere steder nåede ned på -6,6°.

Nedbør
Marts måned bød på 50 mm nedbør, som er en anelse over normalen.

Nedbøren faldt meget ujævnt fordelt hen over måneden.

Marts måned startede nemlig tør uden nedbør af betydning. Først faldt der en del nedbør omkring den 15. marts, men da vi når hen til den 18. marts begynder flere kraftige lavtryk at passere Landet med en del regn. Flere steder falder der omkring den 20. marts op til 40 mm.

Den sidste trediedel af marts var uden nedbør af betydning.

Soltimer
Solen skinnede i hele 135 timer - det er 25 timer mere end normalt.

Kilde: DMI

Men kunne da være dejligt hvis han fik ret

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 09-03-06 13:47

nu skal temperaturen jo også en del op hvis gennesnittet skal holdes

Kommentar
Fra : Luckylook

Dato : 09-03-06 15:18

Der skal temmeligt mange engle der skal tage forårsdragten på for at i kan hygge jer om fjorten dage. jeg melder om lidt for optimistisk i år, men alt kan ske. Mit vejr er regn om natten og sol om dagen opfind en gasart der kan følge med mørket så skyerne ved hvor de skal hen. Men så så vi nok ikke stjernerne. med venlig hilsen Lucky.

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 09-03-06 15:49

Orv, arnely....17 grader i marts måned! Det ville ikke være tosset at opleve. Jeg tror bare ikke, at det bliver i år. Desværre.
Men nu må vi se hvad der sker.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-03-06 16:27

Alle taler om vejret men ingen gør noget ved det!
Støt bevægelsen Forår nu!!

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 09-03-06 16:50

tedd, bare skriv mig på!

Kommentar
Fra : Luckylook

Dato : 09-03-06 17:14

Duften af syren fås på flaske og varmen i badet eller under dynen. Men vi blev snydt for sommeren var alt for kort sidste år. En ordentlig vinter giver plads for en bedre sommer.

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 09-03-06 20:28

Var det ikke Jacob Haugaard, der i sin tid som politiker lovede mere medvind på cykelstierne??

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 09-03-06 20:34

Her i København er det næsten lige så koldt som i Polen!!! det er forfærdeligt... Men på Sydfyn er foråret virkelig på vej!

Kommentar
Fra : camerone1863

Dato : 14-03-06 18:53

jeg går ude hver dag i naturen. gerne flere timer af gangen. det har jeg gjort hver dag igennem 3 år. ja der sker da noget derude. fuglene har meget travlt. knopperne er der og det spirer. i formiddags var det da forår. Jeg kan godt være tilbøjelig til at give din mand ret. I år tror jeg, at vi får lov at opleve et såkaldt sibirisk forår. Fra den ene dag til den anden vil det være her. ca. 14 dage, er et meget godt bud.

Kommentar
Fra : camerone1863

Dato : 14-03-06 18:53

jeg går ude hver dag i naturen. gerne flere timer af gangen. det har jeg gjort hver dag igennem 3 år. ja der sker da noget derude. fuglene har meget travlt. knopperne er der og det spirer. i formiddags var det da forår. Jeg kan godt være tilbøjelig til at give din mand ret. I år tror jeg, at vi får lov at opleve et såkaldt sibirisk forår. Fra den ene dag til den anden vil det være her. ca. 14 dage, er et meget godt bud.

Kommentar
Fra : camerone1863

Dato : 14-03-06 18:55

nå ligefrem 2 gange. så er jeg da sikker på, at i har forstået hvad jeg mener

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 14-03-06 19:21

det er da forår.
blot en "anelse" køligt.
fuglene samler materialer til rederne, de bader i de iskolde pytter (dem uden is, høh), men de synger i vilden skty. dejligt

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 15-03-06 09:48

Jamen jeg er skam også fuld af forårsfornemmelser!
Men desværre tror jeg ikke på, at vi ligefrem skulle få 12 plusgrader på onsdag i næste uge. Så det ser ud som om, at jeg har vundet en tur i biffen! Men nu venter vi selvfølgelig lige og ser. Min mand holder stadigvæk hårdnakket fast i 12 graders varme onsdag d. 22. !

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 15-03-06 10:46

ja men de 12 grader...det er frost om natten...12 graders frost..for dælen da.. jeg vil ha varme NUUUUUUUUUUUUUUUUU !

Godkendelse af svar
Fra : Axelise

Dato : 02-04-06 11:34

Tak for svaret dova.
Tja...du fik jo ret (det samme gjorde jeg) - og jeg vandt en tur i biffen!