/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
oplysninger om budapest
Fra : baker.mc
Vist : 469 gange
100 point
Dato : 09-03-06 01:27

Hej herinde nyt rejsespørgsmål.
Nogle der kender noget til budapest (downtown,red light osv.) vi har en ide om at bo på denne

adresse Dominik Panzió
Cházar A u 3, 1146 Budapest

er den adresse langt fra downtown???

hilsen

baker.mc

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 09-03-06 13:03

Prøv om du kan finde den her
http://www.phonebookofhungary.com/

Kommentar
Fra : morn

Dato : 09-03-06 14:48

Jeg kender ikke det hotel i gerne vil bebytte, men udfra det jeg har læst om det er det et billigt hotel, og ligger ikke i centrum, men lidt i udkanten. Dette er dog ikke noget problem i Budapest, da de har en meget velfungerende infrastruktur. Gode busforbindelser og en metro. Det er billigt med offentlig transport i Budapest. Jeg var der for ca. 5 år siden. boede på et hotel der ligger midt på gågaden. Jegg kan ikke komme i tanke om hvad hotellet hed, men det var et firestjernet hotel, til en latterlig lav pris i forhold til danske hoteller.
Standarden var helt i top, bl. a bliver der serveret champagne til morgenmad, og der står også en flaske på værelset når man ankommer.
Hvis du vil vide mere om Budapest inden du rejser derned, så vil jeg anbefale at købe en rejseguide, eller evt. låne den på biblioteket.
De indeholder også et bykort, så man derved kan se hvor i byen de forskellige hoteller ligger.
Budapest er en meget spendende by at gå rundt i, billig at leve i. Men mange af deres butikker der ligger bare en smule udenfor centrum, ligner vore butikker fra for 40-50 år siden. Mange gode, billige restauranter, samt masser af konditorier der serverer de lækreste kager man har set.
God tur!!!