/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Flere websider på én IP adresse, og fler~
Fra : mariof
Vist : 363 gange
300 point
Dato : 26-11-02 14:44

Når man kun har én fast IP adresse, skal én webserver ligge på (for tiscali's vedkommende) 192.162.1.2 da al trafikken går til denne adresse internt (dersom ingen ændringer er lavet)

I det følgende anvendes IIS 5.0:

SPM1:
Er det muligt af have flere websider som ligger på forskellige computere i det interne netværk? Jeg ved at man kan lave flere websites på den PC som agerer som webserver. Men kan det lade sig gøre at webserveren er sat op til at hente data fra andre maskiner på det lokale netværk?
Kan dette evt. også gøres med en FTP server?

SPM2:
Kan man begrænse båndbredden (upload), der anvendes af hver enkelt FTP eller Webside?

Kommentar
Fra : SANTA2002

Dato : 26-11-02 15:09

SPM1: Ja du skal blot angive forskellige "brugere" (hvis jeg forstår dig rigtigt) til når du gerne vil have siden/pladsen

SPM2": Ja jeg VED at du kan med FTP (begrænse upload) men om du også kan på et website bliver jeg dig nok svar skyldig

Mvh
SANTA

Kommentar
Fra : mariof

Dato : 26-11-02 15:21

Her følger en uddybning;

Én maskine agerer som server.

Andre maskiner og brugere vil gerne have deres egen hjemmeside, men der er kun én fast IP adresse. Herudover er der ikke fysisk adgang til serveren, og formentlig heller ikke harddisk plads.

Derfor er idéen at hver bruger på det lokale netværk havde sin egen hjemmeside som fysisk lå på deres egen computer. Serveren henter ved forespørgsel information/websiden hos den enkelte i netværket.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 05-01-03 10:39

mariof, synd du ikke bruger energi på apache webserver 2.043. Det er den bedste og sikreste. Microsoft lider desværre af en del sikkerhedsmæssige problemer.