/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
optage lyd fra højtalere
Fra : thbala
Vist : 841 gange
100 point
Dato : 08-03-06 18:57

jeg søger et program der kan optage lyden computeren spiller. Altså uden brug af mikrofon. Jeg har prøvet et par programmer der påstår at kunne men jeg kan ikke få dem til at gøre det. Nogen der kender et program de ved virker??

Accepteret svar
Fra : lawitt

Modtaget 60 point
Dato : 08-03-06 19:26

Hej,

Jeg bruger selv et kanon program der hedder ISound (shareware-program):

http://www.download.com/iSound-WMA-MP3-Recorder-Professional/3000-2168_4-10336441.html

Det er let og bruge og kan optage direkte til mp3-filer.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : thbala

Dato : 08-03-06 20:27

har hentet programmet men kan heller ikke få det til at virke med mindre man opgaver gennem mikrofonen.. er der noget oplagt jeg har glemt?

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 08-03-06 20:59

Hej,

Du skal klikke på 'Open Mixer Window' (knappen med de 4 lodrette streger) og vælge 'Wave/Directsound' i 'Please select recording source'.

Check også at 'Wave/Directsound' er indstillet korrekt i selve Windows ved at dobbeltklikke på din højttaler på windows-processlinien og gå ind i Indstillinger->Egenskaber->Indspilning.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-03-06 21:00

Du er jo nødt til enten at have et kabel fra dit anlæg til din PC, ELLER at benytte dig af en mikrofon.

Jeg har et kabel fra mit Stereoanlæg til min PC, så det er ikke noget problem. Jeg har også en MP3-afspiller med 20 Gb Harddisk. Den kan også optage lyd direkte til MP3-format. D.v.s. at hvis jeg f.eks. sidder til en Musik-aften, lægger jeg bare min MP3-afspiller på bordet og starter den som Lydoptager, så optager den hele aftenen. At jeg så senere må redigere noget snak og baggrundsstøj ud, er til at leve med. Min MP3-maskine hedder: ACER MP-330

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 08-03-06 21:10

Nej, det er jo netop det smarte ved det program jeg anbefaler

Du kan kort sagt grabbe alt det der ryger gennem lydkortet på din PC dvs netradio, cd, mp3 osv.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : thbala

Dato : 08-03-06 21:40

til lawitt...

Tror måske jeg mangler en indstillingsmulighed under indspilning.
der er følgende tjekbokse:
Line in
Rear MIC
mikrofon

og de er alle slået til... skal der ikke være en 4. mulighed der??

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 08-03-06 22:49

Hej,

Noget kunne tyde på at du ikke har et duplex lydkort eller at dit lydkort ikke er konfigureret til at bruge duplex og derfor kan du ikke vælge 'Wave/Directsound' eller 'Stereo Mix' som den også kaldes afhængigt af lydkort/system... Hvilket lydkort har du?

Hvis du går ind i Kontrol panel->System->Hardware->Enhedshåndtering og finder dit lydkort kan du måske se disse indstillinger.

Måske er det også derfor du ikke har kunnet få de andre programmer til at virke?

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 08-03-06 23:09

Og hvis dit lydkort ikke understøtter 'full duplex' kan en driver-opdatering i visse tilfælde løse problemet.

Se mere her:

http://www.mp3-wma-recorder.com/mp3-recorder-faq.shtml

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : thbala

Dato : 08-03-06 23:16

under enhedshåndteringen er der en del punkter under lydenheder.
bl.a.
codecs til lydenheder
drivere til ældre lydenheder
mediestyringsenheder
SigmaTel High Definition Audio CODEC

hvilken der lige er selve lydkortet har jeg ikke styr på...

kan du hjælpe mig videre herfra??

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 09-03-06 12:13

Hej, ja på min PC er det 'SigmaTel C-Major Audio' der er selve lydkortet.

Er du sikker på du ikke kan vælge 'Stereo Mix' som indstillingsmulighed under indspilning?

På min ene PC (Soundblaster lydkort) kan jeg vælge 'Wave/Directsound' og på den anden PC (SigmaTel lydkort) kan jeg vælge 'Stereo Mix'...

Måske skulle du prøve at opdatere driveren til lydkortet for at se om det hjælper?

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : thbala

Dato : 09-03-06 18:42

ja der er kun de 3 jeg nævnte...

kan der være fordi det er integreret lydkort der sidder i min computer?

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 11-03-06 00:03

Tja, måske men ville umiddelbart tro at alle nyere lydkort understøtter full duplex...

Kan du ikke fortælle hvilken PC og lydkort du har? Du kan finde oplysningerne i:

Kontrolpanel->Administration->Computeradministration under punktet:

Systemværktøjer->Systemoplysninger og Komponenter->Multimedier->Lydenhed

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : thbala

Dato : 11-03-06 09:33

sporet ser ud til at ende blindt efter systemværktøjer. der er ikke noget der hedder systemoplysninger og komponenter. Min computer en en ny dell dimension 9150 og det er vist bare noget onboard lyd. "Indbygget 7.1 Channel High Definition Audio" det er hvad der står på dell's hjemmeside.

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 11-03-06 13:08

Hej, så tror jeg tiden er inde til at ringe til Dells support. Har brugt dem flere gange selv og har kun haft gode erfaringer med dem.

Mvh. Lars

Godkendelse af svar
Fra : thbala

Dato : 26-07-06 22:43

Tak for svaret lawitt.

det virkede efter en formatering.. aner ikke hvorfor det ikke virkede før.. mener det er de samme drivere der er installeret både før og efter