/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
stiksikker vest
Fra : samson100
Vist : 3353 gange
20 point
Dato : 08-03-06 17:22

Jeg vil lige høre om der er nogen der ved hvor der er en brugt stiksikker vest til salg til max 2000 kr
mvh klaus

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 08-03-06 17:27
Kommentar
Fra : samson100

Dato : 08-03-06 17:59

Den har jeg set men den er desværre for lille

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 20 point
Dato : 08-03-06 18:25

Klaus ->

Hvorfor skal den være brugt? Du kan da købe en ny Skovarbejdervest der er billigere! Når en sådan sikrer imod en motorsav, kan den vel også klare en kniv. Er du bange for at blive stukket ned når du er på Disko?

P.S.: Indenfor fægtesporten bruger man også stiksikre veste. Har du undersøgt hvad de koster?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-03-06 22:28

At en vest er sikker til skovarbejdere, er fordi når saven kommer ind trævler vesten, så saven ikke
kan forsætte med at snurre rundt med kæden, så sådan en skovarbejdervest dur' ikke til at hindre en kniv.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-03-06 22:29

Spørg dørmændende på et discotek! De blir udskiftet før vestene!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-03-06 22:49

Nordsted1 - Kom nu med dit EGET svar. Til nu nu har du KUN kommenteret MIT. Dette er IKKE en debattråd, så nøjes med at komme med dine egne guldkorn og overlad til spørgeren at vurdere MIN kommentar.

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 09-03-06 07:25

Nordsted1 har da givet en ok kommentar.

Citat
At en vest er sikker til skovarbejdere, er fordi når saven kommer ind trævler vesten, så saven ikke
kan forsætte med at snurre rundt med kæden, så sådan en skovarbejdervest dur' ikke til at hindre en kniv.

Vi kan jo ikke have at manden køber noget forkert, og så bliver stukket ned vel?

Arne jeg kan ikke forstå du er så hurtig til at påpege hvad andre skriver, når du selv gerne vil være fri for at få en bemærkning eller to med på vejen.
Dette skal ikke opfattes negativt, men som en konstruktiv kritik.

Mvh. Jacob

Godkendelse af svar
Fra : samson100

Dato : 09-03-06 07:31

Tak for svaret arne.jakobsen.
Man kan da kun være lidt bekymret når man er dørmand,med alle de psykopaterder går i byen med en kniv.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-03-06 08:08

Hej Jacob. NEJ Nordsted1's kommentar er IKKE ok. Hun kommenterer nemlig ikke det stillede spørgsmål men kun min kommentar. Da dette IKKE er en Smalltalk, er det ikke meningen at Kandu'er skal bruge tråden til at debattere med hinanden. Meningen er at kommentere det stillede spørgsmål. Så DIN kommentar er også utidig. Du og Nordsted1 må lære at holde jeres mund når I ikke har noget at hjælpe med. Hvis spørgeren IKKE forstod min kommentar eller ikke kunne lide den, kunne han jo bare have valgt at overse den ikke sandt? Det gjorde han altså ikke.
Og NEJ jeg er ikke sur.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-03-06 08:21

Det kan være temmelig svært for samson, at vurderer nytten af en skovarbejdervest, hvis han ikke kender til teknikken bag en sådan, den oplyste jeg, for at bruge en skovarbejdervest i stedet for en stiksikker vest, er fuldstændig nytteløst, hvis situationen opstår.

Som sagt en skovarbejdervest er konstrueret således, at hvis en sav komme igennen yderstoffet, trævler mellemstoffet, således at saven sætter sig fast, men sådan noget mellemstof hindrer ikke
en kniv

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-03-06 08:27

Du har ret Nordsted1, men det er stadig ikke din opgave. Hvis spørgeren er i tvivl kan han jo selv stille spørgsmål. Hvis ikke du kan komme med et svar bør du undlade at kommentere.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-03-06 08:32

Samson stiller jo da ikke et spørgsmål hvis han ikke er i tvivl, din ide lød jo da også rigtig god, hvis
man ikke ved hvordan sådan en vest fungerer

Kommentar
Fra : AllanH01

Dato : 17-03-09 00:04

Hej Klaus.

Hvis du går på www.vip-store.dk finder du en helt ny stiksikker vest til 1.995,-

Så det var da værd at overveje.

Mvh. Allan.