/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
"Menneskets Eksistens" - v2
Fra : TheOsirisDK
Vist : 558 gange
200 point
Dato : 08-03-06 11:32

Hi, postede for noget tid siden omkring hvilket materiale der kunne have betydnng for mit projekt, "Menneskets Eksistens"

Jeg er kommet godt i gang, men jeg er stødt på nogle problemer hen ad vejen dog.
Her nogen prioterede problemer jeg er stødt på indtil nu:

1; Er interessen for New Age / Spiritualitet stigende?
I så fald hvor er den infomation fra?

2; Er det forkert at sige at litteratur historien konstant svinger mellem spiritualitet og videnskab/fakta?

3; Til en forside (leger meget med PhotoShop) havde jeg tænkt på at lave en dukke føre's hænder som har nogle strenge der går ned til, nåske darwins udvikling af aber til mennesket
Mit projekt omhandler meget Intelligent Design som bygger på at vores univers er designet. Dog, meget vigtigt, ikke nødvendigvis af en bevidsthed!
Ville det at tegne noget af en dukke føre til at overse vores udviklign sende lidt de modsatte signaler mon?

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 200 point
Dato : 08-03-06 12:41

ang. 1 kan du måske få nogle svar her! http://www.dci.dk/

ang. 2 Forstår ikke helt hvad du mener? tænker du på arv og miljø?

ang 3. Synes jeg da er en udmærket ide! Selv videnskabsmænd går jo i visse tilfælde ind for intelligent design! F.eks. Arthur C. Clarke i filmen/bogen 2001

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 08-03-06 14:23

takker, angående sp 2; jeg bygger lidt på at "næste verden opfattelse" går hen og bliver lidt spirituel.
Når man kigger på litteratur historie har vi (lidt firkantet) romantik (spriituel) naturealisme (fakta) mystisme (spiritual) postmodernisme (fakta)

Altså det svinger hele tiden, ligesom folk bliver trætte af det ene og tager de det gamle frem igen.

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 30-03-06 22:17

k takker alle, afleveret, og fik 10.... ikke den bedste karakter men den kan jeg leve med, men det der virkelig gør mig... skuffet... var deres tåbelige udtalelse!

(cross post)

Hmm. Fik endelig karakteren for den. Rettede indledningen, satte nogle bedre vendinger ind nogen steder, yderliger underbygget min konklusion og lavet en killer præsentation.

"men du får 10...."

(følgende linier er blot præget af en ubeskrivelig desillusion over karakter samt sine læres inkompentance...)

Jeg rettede som sagt indledningen, og syntes selv den var ret god. Jeg fik alle mine kilder i orden og den mundtlige præsentation scorede høje point hos både min klasse og mine lærer.
Min afleverings karakter fra termins prøver har sjældent være under 11, og aldrig under 10. (aldrig 13 dog )
Selv syntes jeg det endelige produkt blev ret godt, og faktisk taget mine tidligere opgaver i betragtning i 11 tal værdigt.

Det syntes mine lærer også, men under den "fyldensgørende respons" fik jeg at vide:

"Det var et utrolig godt stykke arbejde og ... (bla bla bla)... men vi syntes ikke du spurgte nok om hjælp, så du får 10..."

Inddirekte kan jeg selvfølgelig godt se at de mener hvis jeg spurgte om ville jeg få flere vinkler på, hvilket jo også er meget godt, men hvis ville de vinkler så være? mine lærers?!

Se, for mig lød det fuldkommen som om de sagde "rigtigt godt - men vi kunne godt tænke os at vores meninger var taget i betragtning!"

1, I realitet bør de da slet ikke interfere i en eksames opgave
2, Jeg mener ikke at de lære der skal rette ens opgave kan gå for at vlre "troværdigt" kilde materiale. Det er da ikke deres meninger der skal tages i betragtning på noget tidspunkt. Meninger er så vidt jeg har forstået, at stille sig et problem og så finde frem til en løsning gennem analyse og egen konklusion.

"syntes ikke du spurgte nok om hjælp"... jeg sagde ikke noget fordi jeg var bange for de ord der kom ud ville være noget jeg seneree kom til at ærge mig over.

Men helt seriøst, er det virkelig grundlag nok for at gå fra et 11 til 10???

(Jeg kunne rigtig godt tænkte mig at høre jere meninger om dette, bedst ville dog være hvis jeg kunnefå en trejde part til at læse det endelige resultat, men det fylder 20 sider så...¨
hvis nogen har mod på at bistå mig i kampen mod systemet(eller modsat) så mail mig på theosirisdk@msn.dk )

Godkendelse af svar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 31-03-06 14:19

ups, glemte at acceptere svar.