/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
Hjælp til Erhvervsjura
Fra : Rune454
Vist : 602 gange
200 point
Dato : 08-03-06 10:13

Jeg begynder på uddannelsen finansøkonom her til sommer. Et af fagene er erhversjura.
Jeg har tidligere stiftet bekendtskab med erhversret på handelsskolen, hvilket var svært, specielt sproget.
Derfor vil jeg gerne forberede mig lidt til min uddannelse her til sommer og læse erhversjura inden jeg begynder. Jeg er dog i tvivl om hvilke bøger faget omhandler, da der er mange forskellige at vælge imellem.

De skriver følgende om faget:

Erhvervsjura
Du får et grundlæggende kendskab til centrale juridiske emner, så du bliver klædt på til at vurdere juridiske problemstillinger i forbindelse med indgåelse af kontrakter og rådgivning. Opgaven er at undgå konflikter og - hvis de alligevel opstår - at afgøre, om der er tale om forhold, du selv kan løse, eller om andre rådgivere skal inddrages.

Mit spørgsmål er: Hvilke/hviken bog skal jeg købe med henblik på at forberede mig til min kommende uddannelse mht. erhversjura?

Rune

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-03-06 10:32

Jeg er ret sikker på de gerne vil hjælpe dig med bogvalget her

http://www.friproces.dk/ngr/

Kommentar
Fra : morn

Dato : 08-03-06 11:15

Jeg ville ringe til den skole jeg skal starte på, og spørge om de vil fremsende en bogliste. Bagefter ville jeg gå på biblioteket og se hvad de har på hylderne. Jeg læste selv erhvervsjura på merkonomstudiet for år tilbage, og der havde vi nogle gode bøger, som jeg ved findes på bibliotekerne. Spørg en bibliotekar.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-03-06 11:34

Hvis det er nogle bøger du simpelthen må eje, kan det med stor fordel at søge her

http://www.bogbasen.dk/

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 08-03-06 15:30

Gå ind på uddannelsesinstitutionens hjemmeside - der vil mange gange ligge pensumlister.

Mvh. ampere

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 08-03-06 15:36

Samfundslitteratur er en boghandel tilknyttet uddannelsesinstitutionerne, du kan se reslutatet på søgning efter erhvervsjura på nedenstående link. Lad dig ikke skræmme af priser (endnu) - lån på biblioteket.

http://www.samfundslitteratur.dk/shop/search.do

mvh. ampere