/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Pris på byggemodning ol.
Fra : indy9
Vist : 11252 gange
100 point
Dato : 08-03-06 09:12

Hej Alle

Vi står for at skulle lave et budget over udgifterne ved nybygger på 170m2, på en størere parcelgrund i vestsjælland, så vi ville være glade for nogle gode råd. Vi ved godt at priserne i høj grad afhænger af den konkrete byggesag, men vi håber alligevel på at blive lidt klogere.

Hvis du evt. selv har været gennem samme situation, kan det være at du netop har gjort sådanne overvejelser. Vi ville meget gerne se et evt. byggebudget eller evt. få et link til en webside med disse oplysninger.

- Hvad koster en gennemsnitlig byggemodning?
- hvor meget beregner man for omkostningerne ved elarbejde?
- Hvor meget vil VVS arbejde løbe op i ?

Mvh.
Jan

Accepteret svar
Fra : sybil3

Modtaget 110 point
Dato : 08-03-06 09:59

Byggemodning kan besstå af flere poster, hvoraf nogle betales af køber, og andre kan være betalt af sælger. hvis det er en kent kommune / byggegrund så spørg kommunen/sælger.

Herunder
* Kloark - ved ikke
* El - spørg forsyningsselvskabet
* GAS - 12500
* Fjernvarme - afhænger af det lokale forsyningsselvskab
* Telefon - Gratis
* Antenne - Afhænger af hvem der er i området.
* Vand - Vi skal betale 45000 men det er nok noget over gennemsnittet, spørg lokalt.

El, i vores tilfælde omkring 50.000,-
VVS, i underkanten af 100.000,- men her er der både opgaver der løses af mig og min VVS'er.

Michael

Vi bygger i brædstrup, og de opstiller byggemodning på denne måde:

http://www.braedstrup.dk/info.asp?infoId=1169842#tilslutningsafgift

Kommentar
Fra : jensensfidus

Dato : 08-03-06 10:06

Hej

da vi bygge vores sommer kontaktede vi www.gratisbyggetilbud.dk som var leverings dygtige i alt lige fra arkitekt til gartner - så det er klart vejen jeg ville gå

/j

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 08-03-06 11:18

Da bygge modning bestå af flere ting. Hvis det er en byggegrund på en almindlige vej D.V.S. at kloaken vand forsyning el. og vand stik er lavet . Jeg ville sig at alt anden er noget du kan sev vælg. der kan være nogle clausul som du skal overhold når du har købte grunden. Alle de fælge det kan være for du oplyst når grunden er tilskødet til dig. Hvis du ikke kender faldgrupper skal du bruge en erfaren sagfører.

Kommentar
Fra : indy9

Dato : 08-03-06 12:05

Tak for svarerne

Vedr. byggemodning, Sælger betaler intet. Der er IKKE stik i vejen endnu, det skal vi "købe" men kloak, strøm og vand ligger i vejen.

Tak "sybil3" - Michael, vi blev lidt klogere. Har I lavet varme i gulvet? og er prisen indefor rammerne af VVS prisen?

Det ville virkelig hjælpe hvis een eller anden havde et link, eller selv lå inde med et realistisk byggebudget( VVS, EL, Byggemodning, osv, osv).

Mvh.
Jan

Kommentar
Fra : sybil3

Dato : 08-03-06 13:25

Pris er incl, gulvarme på varmefordelingsplader, hvilket koster lidt ekstra...

Michael

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 14-03-06 20:03

Her er lidt løse priser som jeg har hørt:

Byggemodning ex. pilotering men med ny kloak, vand, EL m.v. koster ca. 150.000. Det kan dog svinge meget afhængig af længder, bundforhold m.v.

Derudover kan grundforholdene betyde behov for pilotering på op til 100-150.000 kr.

En anden håndregel er at nok koster mindst 11.000 / m2 - når I har bygget færdig. De fleste vil gerne have det lidt bedre og ender med 2,5 mill for 160 m2 - svarende til 15-17.000 / m2.

Mine uofficielle priser er 1-2 år gamle.

Godkendelse af svar
Fra : indy9

Dato : 06-05-06 07:50

Tak for svaret sybil3.