/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Sony PSP
Fra : scrubber
Vist : 485 gange
200 point
Dato : 07-03-06 21:56

Min søn har langt om længe fået sparet sammen til en Sony PSP men jeg har lidt svært ved at råde ham til hvilken han skal købe. Jeg er et ældre fossil på 45 år.
Jeg har dog funder ud af at PSP leveres med forskellige software versioner. Fra version 1.50 og opefter.
Hvad er forskellen på disse og hvad er evt bedst ??

Er der et sted hvor man på mennessprog kan læse lidt om hvad sådan en PSP kan.

Hvad med det spilmedie en PSP bruger, kan jeg da lave en kopi af de spil vi har købt da sønnen er lidt hård ved spillene, eller er de bedre beskyttet en spillene ved PS 1 og 2.

på forhåand tak

mvh scrubber

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 08-03-06 10:23

Hej, du kan finde svarene på de fleste af dine spørgsmål her:

http://forums.ircspy.com/showthread.php?t=24614

Håber det hjælper.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : scrubber

Dato : 09-03-06 21:42

Hej Lars

Ja jeg tror lige at det er et jeg har brug for.

Men, men men hvis jeg forstår det rigtigt så er det noget med at en PSP kan spille kopi spil fra PS1 og PS2?
Men hvilket medie skal man have dem over på ?
Vil det sige at når min dreng køber et spil vil jeg så kunne lave en kopi og han ville kunne bruge kopien og skåne sin orginal ?
Men hvis man køber en PSP med en version 2,60, hvorfor kan jeg ikke downgrade til er firmware 1,50 ?
Bruger man en speciel brænder hvis man skal lave en kopi, og hvilket medie bruges eller læser man det hele på Memory sticken ?
Eller man endda læse en spil ind på PCeren og så læse det ud når han vil spille det ?

Ja ja jeg ved det en masse spørgsmål men jeg er en absolut novice på dette område. Jeg vil bare godt prøve at følge en lille smule med i havd min søn laver og interesserer sig for, også selvom jeg i hans øjne er et fossil.

mvh scrubber

Accepteret svar
Fra : lawitt

Modtaget 200 point
Dato : 11-03-06 12:58

Hej, nej du kan ikke spille PS1 og PS2 spil på PSP. Der findes emulatorer så du feks kan spille gameboy og sega spil på den:

http://www.emulator-zone.com/doc.php/psp/forthepsp.html

Der er også noget mere info på dansk her samt god beskrivelse af value packs mm.

http://www.yourpsp.com/psp/psp.html#section=homepage&locale=da_dk

Mvh. Lars

Godkendelse af svar
Fra : scrubber

Dato : 08-04-06 23:19

Tak for svaret lawitt.