/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Kodefri DVD afspiller INO3(i)
Fra : mikael_hanna
Vist : 3451 gange
500 point
Dato : 07-03-06 18:40

Hej folkens.

Jeg har en INO3(i) DivX DVD model DVDX-55i afspiller. Jeg har smidt brugermanualen væk, og jeg har et par NTSC film liggende, og vil selvfølgelig gerne se dem på den dvd maskine. MEN den er ikke kodefri. På nettorvets hjemmeside http://www.coop.dk/nettorvet/show_product.aspx?dept_id=88&pf%5Fid=6063508 står der at man kan gøre den kodefri.

Er der nogen der kan sige mig hvordan dette gøres...??

Mikael

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 07-03-06 18:55

Hej, se mere her:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=9936&KW=dvdx%2D55i

Hvis ikke du kan få hjælp der hvor du har købt den kan du måske få lidt hjælp af Tazman.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-03-06 20:08

michael_hanna... I må gå hen til Brugsen/Kvickly hvor i har købt den, og få dem til at hjælpe jer

det er ikke sikkert de lige kan hjælpe, men så må de finde en proff. der kan. Der findes rigtig mange

unlock dvd sider, men jeres er overhovedet ikke nævnt, jeg ved ikke om det er et mærke kun til

Brugsen/Kvickly??, hvis den ellers kan hedde noget andet, så søg på google, så er der masser af

hjælp

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 07-03-06 23:22

Hej, jeg kiggede lige på denne en gang til og fandt lidt mere info:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=9502&KW=ino3+region

Det ser ud til at firmware opdatering 51214A gør DVD region/kodefri. Du kan få fat i opdateringen på:

http://test.pier.dk/dvd/LG%20RH-7xxx/Firmware/

Login er: recordere og password er: dk

Du kan også hente den på:

http://nordic.lge.com/sv/products/mobile/mobil/sidemenu.do?action=list&group_code=0305&list_code=PRD_SW&target=sw&categoryId=0305&modelCategoryId=0305&parentId=03&gcscId=¶mModelCode=

Vælg:

Product=DVD&VIDEO&SET TOP
OS=All
Subject=RH7000

Lidt langhåret men håber dette hjælper.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 07-03-06 23:32

Og så fandt jeg lige ud af at det jo er 15i og ikke 55i... Så glem det igen

Kontakt det sted du købte den og bed dem om at hjælpe dig eller gå direkte til LG service center.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 08-03-06 11:25

Eller skriv et indlæg på recordere.dk. Det ser ud til der er nogle der ved mere om det der

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8666&PN=2

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-03-06 11:39

www.recordere.dk ved de såmænd heller ikke noget om hvordan koden brydes, men der er
jo ham Tazman, som vil prøve om han kan finde ud af noget. Den person der spørger, siger ikke
noget om, at han ikke har en vejledning, så det står nok heller ikke i den. Så det nemmeste ville
da være, at gå til forhandleren, som så må finde en løsning.

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 09-03-06 10:42

hejsa folkens.

Tak for jeres svar. Desværre har ikke nogen givet mig noget rigtigt svar, så jeg lader spørgsmålet stå i håb at nogen måðske kan komme med et svar senere.

Mikael

P.S. Konen arbejder i Brugsen (hvor dvd-afspilleren er købt), så vi har spurgt dem om metoden for at gøre den regionsfri, de er bare ikke kommet med svaret i nu, så jeg håbede på at Kandu-folket var/er hurtigere.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-03-06 10:53

Ellers må du prøve at skrive en mail til Tazman i dette link, han lyder som om han kan hjælpe

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=9936&KW=dvdx%2D55i

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 09-03-06 14:13

Hej, tror jeg har fundet svaret:

Easily hacked to make it region free (1. Turn on the player, 2. Insert a region 1 DVD, 3. When says "cannot play" eject the tray, 4. Pres on remote "0" seven times, 5. A small message appears congratulating you on your new region free player)

Så er det jo bare om at finde en region 1 DVD og komme igang

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 09-03-06 15:55

Prøver det iaften.... hvor har du (Lawitt) fundet svaret...???

Mikael

Accepteret svar
Fra : lawitt

Modtaget 500 point
Dato : 09-03-06 16:46

Hej,

Jo, det burde jeg have skrevet men har haft seriøst travlt i dag med alt for få pauser...

Jeg fandt første spor her (INO3=LG RH-7800):

http://www.videohelp.com/dvdrecorders.php?DVDname=ino&hdsize=Any&orderby=Name&hits=25&Search=Search

Og selve løsningen her:

http://www.videohelp.com/dvdrecorders.php?DVDnameid=1124&Search=Search&list=1

Så lad os krydse fingre

Mvh. Lars

Godkendelse af svar
Fra : mikael_hanna

Dato : 10-03-06 21:27

Tak for svaret lawitt. Det virker sikkert.... Men da jeg kom hjem og smed en region 1 film i .. he he (flovt) så virkede den uden at jeg behøvede gøre den kodefri. Mega flovt.. jeg havde jo bare læst på nettorvet at den KUNNE gøres kodefri... men den ER åbenbart kodefri..!

Nå men du gjorde da en fantasktisk indsats for at få 500 point.. Så værsgo og tak for din indsats..

Mikael