/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Legehus
Fra : 86999984
Vist : 8441 gange
150 point
Dato : 07-03-06 11:05

Jeg er på udkig efter et legehus som ikke koster en herregård. Jeg har set en del inde på nettet, men det koster allesammen fra 2000 kr. og opefter. Er der nogen som ved hvor man måske kan få dem billigere???

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-03-06 11:20

Annoncer efter noget brugt, evt. i den blå avis.
Men der kommer så selvfølgelig noget transport oveni, hvis ikke det lige kan skilles ad og læsses på en trailer.

Derudover, tror jeg ikke på, at du finder noget under den pris du nævner.

Alene materialeprisen gør det svært.

Du kunne ikke købe samme materialer og selv bygge det så meget billigere at det ville kunne betale sig.

For 18 år siden, gav jeg selv 1500 for et hjemmelavet, der ikke var særligt stort.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-03-06 11:24

Citat
Legehus

Hvordan bygger man et legehus - kan man få færdige tegninger til legehus - og hvor?

Svar fra Byggekram:

Vi har desværre ikke nogle tegninger til et legehus. Det kan ofte godt betale sig at købe et færdigt legehus der bare skal males. Materialepriserne ligger i mange tilfælde over et færdigt sæt.

http://www.byggekram.dk/sw438.asp

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-03-06 11:29

Fandt lige noget på DR's hjemmeside:

Citat
Mange Tekniske skoler rundt omkring i Danmark, der har en tømrer-uddannelse, sælger nemlig ud af elevernes arbejde - til materialepris!
Rabatten tog en tur på Teknisk Skole i Århus, hvor tømrerelever er i fuld gang med at færdiggø-re deres grundforløb. Her mødte vi Poul Behrens, der er uddannelseskoordinator ved Teknisk Skole i Århus. Han kunne fortælle, at eleverne på skolen både producerer et legehus og et ”træskelethus” på grundforløbet i Århus.

Legehuset sælges færdigbygget og lige klar til at blive sat på en boogietrailer og kørt hjem. Træskelethuset mangler beklædning af siderne, samt et tag, og da det er markant større end legehuset, skal man have en vognmand til at køre huset hjem. Begge dele koster mellem 1200 og 1400 kroner stykket, hvilket er den rene materialepris. Skolen tjener ikke på at sælge husene.

Husene er gået efter i sømmene af lærere på tømrerlinjen, så selvom det er elevarbejde, er kvaliteten i orden. Husene købes som beset, og der gives ingen garantier på dem. For at være helt sikker på, at man får et hus af en ordentlig kvalitet, er man meget velkommen til at dukke op på Teknisk Skole og tjekke husene efter inden man slår til, blot man ringer i forvejen. Der kan forekomme ventetid på specielt legehusene, men da der tages elever ind fire gange om året, er ventetiden til at overskue.

Det er ikke alle Tekniske Skoler med tømrerlinje, der lige sælger lege- eller træskelethuse, men man er ifølge Poul Behrens meget velkommen til at tage kontakt til sin lokale Tekniske Skole og høre, om der er noget elevarbejde til salg.

mvh dova

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 07-03-06 12:30

købte et i plastik i jem og fix til 399