/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Renault 19 1.8 Problem
Fra : WTP
Vist : 549 gange
20 point
Dato : 07-03-06 07:54

Hejsa. Jeg har en R19 1.8TXE sedan (Chamade)
som jeg har et problem med.. Varmeblæseren virker ikke så jeg kan få varmt luft i kabinen.
Hentede bilen igår, og der fungerede den ikke. Dog kørte vi en tur i den, og efterfølgende holdte vi i tomgang i 10 mins tid. hvorefter den fik lidt omdrejninger og så startede den altså med at blæse som den skulle..
Slukkede bilen og 10 min efter da vi kørte fungerede den ikke igen. Prøvede samme ting med omdrejninger osv, den startede stadig ikke..
Har haft stikket på blæseren af´e..ude i motorrummet. for at se om det var ir´et.. og formodentlig virker selve blæsermotoren jo godt siden den lige kunne lidt igår.
Desuden er sikringen til blæseren ikke gået heller..
Nogen gode ideér?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 07-03-06 08:03

Det kunne være smørrelsen i blæseren ikke kan tåle disse frostgrader.
Hvilket det tyder på, du skriver den går igang efter et stykke tid, altså når det er blevet lidt varmere omkring blæseren.

Kommentar
Fra : WTP

Dato : 07-03-06 10:00

Hej sofus.

Ja det gjorde den lige igår.
Men ikke idag, og idag har jeg også kørt den godt varm motoren. lang tur, og givet den omdrejninger osv.. Men den har ik været gået igang idag..

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 07-03-06 10:35

Kunne tænkes den trængte til nye kul, eller de sidder fast.
Hvis de sidder fast, kan du slibe dem, så de glider frit

Kommentar
Fra : WTP

Dato : 07-03-06 13:36

Hvor sidder det kul henne. tænker du på i generatoren?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 07-03-06 19:22

Du skal tage af stikket til føleren og kortslutte ledningerne.Så skal motoren køre. Da ser du om det er blesermotoren eller føleren det er noget galt med.
alimak

Kommentar
Fra : WTP

Dato : 08-03-06 09:06

Hejsa.
Er der en der gider komme med svaret:

Stikket bag blæserkontakten i kabinen kan være brændt af.
så jeg kan godkende det som svar, til eventuelle købere af svaret..så de får svaret på hvad fejlen var.
det var nemlig det der var problemet hehe.