/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Westerns
Fra : Mosebaek
Vist : 449 gange
100 point
Dato : 06-03-06 19:49

Måske ikke just en spørgsmål,men det kunne være sjovt at høre,om der er andre der har samme
interesse,som jeg.Nemlig spaghetti vesterns.Hvis det er tilfældet,ved i måske at tyske tele5 sender
2-3 Italowesterns hver tirsdag aften.Eneste minus,at det er selvfølgeligt med tysk synkronisering.
F.eks. i morgen aften,7-3-06,kommer der to af de absolut bedste:Un dollaro tra i denti.Med Tony Anthony og Frank Wolff.En fremragende film. Bagefter:Un Dollaro bucato, med den dygtige italienske skuespiller, Guiliano Gemma.

VH.Mosebaek.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-03-06 11:34

Citat
Eneste minus,at det er selvfølgeligt med tysk synkronisering

DET er nemlig irriterende og ikke kun for westerns Har man set og hørt en film på for eks engelsk og vil gense den på en tysk kanal er det både møgirriterende og ganske underholdende og grinagtigt med synkroniseringen.

Jeg fatter personligt ikke hvorfor de gør det - tyskland er vel et land hvor de fleste forventes at kunne læse undertekster hvis de ikke kan engelsk

Accepteret svar
Fra : stimo1

Modtaget 100 point
Dato : 17-07-06 03:50

Ved spørgsmålet ikke er nyt, men har lyst til at skrive noget alligevel.

Jeg har alle dage være inkarneret Clint Eastwood-fan. Af samme grund er jeg også fascineret af hans tre spaghetti-westerens: Per un pugno di dollari/A Fistful of Dollars (1964), Per qualche dollaro in più/For a Few Dollars More (1965) og Buono, il brutto, il cattivo, Il/The Good, the Bad and the Ugly (1966).
Jeg kender også godt de to du nævner. Vist ingen tvivl om, at de er inspireret af førstnævnte. :)

Django med Franco Nero (1966) er også super. Kan man lide Leones westerns, kan man ikke undgå at syntes om den også. Havde Leone ikke eksisteret, ville Corbucci garanteret have været betragtet som spaghetti-westernes fader. Ud over Django, er film som The Hellbenders (1967), The Great Silence (1969) og Companeros (1970) rigtig gode.

---

Til dem der måtte være interesseret i Clint Eastwood's film og ikke kender hans hjemmeside:
http://www.clinteastwood.net/

Mvh stimo1

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-08-06 18:29

Tak for svaret stimo1.
Undskyld,det har trukket ud med reaktion fra min side.Men jeg har en del "jern i ilden" for øjeblikket.
Dog ikke mere end jeg ta`r mig tid til i aften til at se italo-westerns på tele5.de. Kl. 22 kommer et
par stykker af de garvede,Anthony Steffen & Fernando Sancho.Begge har været med i mange spaghetti-westerns.Kan jeg holde mig vågen,skal jeg bagefter se Peter Lee Lawrence.Også en af mine gamle favoritter.Filmen,The Hellbenders,som du nævner har jeg aldrig set.Men sandt er det at
Clint Eastwood,bærer en stor del af "skylden" for at spaghetti-westerns var utrolige populære fra midt i tresserne,til op sidst i halvfjerserne.Og stadigvæk er der jo mange web-sider,der omhandler dem.
Dejlig at høre fra en "lidelsesfælle".
V.H. Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-08-06 18:43

Jo,selvfølgelig har jeg set "The Hellbenders",jeg har den selv på video.Det er med den danske titel "De grusomme".Eller "The Cruel Ones". Kært barn.......

V.H. Mosebaek.