/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
billigt kompas hvor?
Fra : bergmand2004
Vist : 3507 gange
100 point
Dato : 05-03-06 22:58

Hej hvor køber jeg et billigt kompas henne? enten på nettet eller i en butikskæde

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 05-03-06 23:00

Afhænger af hvad slags kompas du mener.
Skal det være bærbart eller er det til en båd?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 05-03-06 23:02

Er det et pejlekompas, eller et kompas til montering?

Hvad skal det btuges til?

Du skal være opmærksom på at der er stor kvalitetsforskel så alt efter hvor stor præcision du har brug for skal du ikke gå for meget på kompromis med prisen

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 05-03-06 23:11

Her kan du finde alle typer kompasser samt priser
http://www.mmc.dk/
Et bærbart Silva pejlekompas kan du få i enhver sportsforretning til under 200,-
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : bergmand2004

Dato : 05-03-06 23:27

bare et ganske alm håndholdt billigt et ikke alt for stors man skal kunne have det i lommen... arbejder hos en ejendomsmægler og er sgu ikke så god til det med nord og syd uden et kompas *s*

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 06-03-06 01:28

Du kan sagtens finde kompasser til en 10'er i en Tiger forretning eller hos søstrene Grene hvis det ikk er til andet

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 06-03-06 07:57

Det får du i en sportsforretning (dem de bruger til orienteringsløb)
Køb ikke noget billigt skidt, det er rart at nord er nord hver gang
Brug mellem 100 og 150 kr. så klarer du dig fint.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 06-03-06 08:06
Kommentar
Fra : wasabiwoman

Dato : 06-03-06 08:23

Spejdersport har f.eks et SU Clipper Urkompas til Pris: 79,00 DKK Varenr.: 361522 , det kan klipses fast til din ur-rem. Så kan du diskret kigge på dit ur og virke som om, du har helt tjek på det med verdenshjørnerne, når du er ude med køberne

Ellers har de f.eks et nøgleringskompas til samme pris, eller et traditionelt håndholdt kompas til 109,-
(SU A-10 Kompas). De har selvfølgelig også nogle dyrere/større, hvis du vil ofre mere. Men til dit formål tror jeg, de små er gode nok.

(Min ( billige) Nokia har forøvrigt indbygget kompas, det var jo også en mulighed)

Du kan handle hos Spejdersport på nettet - fragt koster 20 kr. eller finde en af deres 10 butikker på deres hjemmeside

http://www.spejder-sport.dk/templates/1Pricelist_G.asp?GroupGuid=839

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-03-06 10:25

Aldi har et elektronisk kompas på udsalg til 99 kr. Det indeholder også Ur m/dato og år samt stopur og vækkeur. Lidt en multimaskine.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-03-06 19:06

Jeg var i Tigeren idag og de havde forskellige typer af små kompasser der simpelt viser verdenshjørnerne. Pris 10 ell. 20 kr.

Men husk nu at lukke spørgsmålet.