/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Problemmer med brugernavn og adgangskode
Fra : micro_jan
Vist : 418 gange
100 point
Dato : 26-11-02 00:25

Jeg har lavet en hjemmeside til flere sprog og under websteder med kodet på.
Jeg har i min FP 2000 lavet en hjemmeside som anvender tre sprog som jeg har lagt i hver sin mappe og i disse mapper ligger der så to under websteder med hver deres adgangskoder og dette virker sådan set godt nok, men mit problem ligger i at når man klik ind på det sprog man vil læse ( f.eks. dansk) så dukker vinduet op med brugernavn og adgangskode, op til flere gange, og ikke først når man vil klikke på linket til de sider der er kodet.
Hvad er der glat.
2. problem har ingen link på den kodet side/underwebsted som henviser tilbage til hoved webstedet, hvordan laves dette. Jeg anvender en af FP's temaer til linkstyring
MVH
Jan

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 26-11-02 01:16

Hej Jan,

mht. links i FP 2000, ka' du skrive noget tekst i "normal" vinduet/fanebladet (ved siden af Html og Eksempel)... det ka' du så markere hvorefter du højreklikker, i menuen der vælger du så "hyberlink" (ctrl+k), i det nye vindue klikker du på mappe ikonet, og vælger så det dokument du ska' ha' linket til...

det du ska' være opmærksom på når du så har uploadet dine filer, til din hjemmeside på nettet er, at de ikke linker til dine filer på harddisken, Frontpage har en lidt træls tendens til at gøre det indimellem...

om det evt. også er sådan noget der gør sig gældende mht. dit problem med brugernavn og adgangskode ved jeg så ikke lige... men prøv og se om det er de korrekte filer der bliver linket til... da jeg ikke lige kender dit systems opbygning, er jeg heller ikke lige klar over hvorfor den spørger om disse oplysninger hver gang... er det på din egen computer eller på et webhotel du har det liggende?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : micro_jan

Dato : 27-11-02 20:53

Hej Strarup.
Det var nu ikke det jeg ville, for det også på den måde jeg har lavet lige nu, men jeg ville gerne have at linket kom sammen med de andre fra temastyring så ledes at knapper og skriften fuldte det som er bestemt i temaet.
MVH
Jan

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-12-02 19:50

Et forslag.
I din "linkstyring" henvises hvert sprog til sin enkle side som indeholder dette script, som er hentet på http://www.aha.dk/
<!-- FORM STARTER HER -->

<FORM>
<INPUT TYPE=PASSWORD NAME="adgang" SIZE="20" MAXLENGTH="20">&nbsp;&nbsp;&nbsp;
<INPUT TYPE=BUTTON VALUE=" OK " onClick="location=form.adgang.value+'.htm'">
</FORM>

<!-- FORM SLUTTER HER -->
Her kan du ved hjælp af password bestemme hvem der må komme ind til siderne.
Indtastning eks. "minengelske" bliver til minengelske.htm som så er navnet på den skjulte side.
Emesen.