/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
formater xp
Fra : risvej07
Vist : 427 gange
50 point
Dato : 05-03-06 18:43

jeg prøver at formater min pc fordi der er bøvl med harddisken

når jeg booter fra cd rom ved at taste f2 og enter så står der: windows installation ...øverst og så står der at den indlæser filer og andet nederst og resten af skærmen er bare blå så køre den 1 minut med at indlæse filer og så går den i stå?????? hvad gør jeg forkert???

Kommentar
Fra : xou

Dato : 05-03-06 19:10

prøv først med killdisk den ta nok nioget tid,men hvis det ikke hjælper så er den nok gal med hardwaren - vil jeg tro:
http://www.killdisk.com/downloadfree.htm

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-03-06 19:12

Hvis du vil boote fra CD-rom
læg din XP cd i
start og vær klar til at trykke på en tast
Nu bør den læse en masse ind og til sidst spørge dig om hvad du vil

Kommentar
Fra : risvej07

Dato : 05-03-06 20:20

kan ikke boot fra killdisk
og den når ikke til nogle spørgsmål, den går i stå

måske bare en ny harddisk !!!!!!!!!

Kommentar
Fra : User

Dato : 05-03-06 21:14

Hej

Hvilken type harddsik er det?
Det behøver nemlig ikke nødvendigvis at være en fejl i din harddisk.
Hvis det er en SATA harddisk skal du nemlig indlæse specielle drivere til den, ellers kan windows installationen ikke få adgang til den, hvilket igen gør at den kan gå i stå efter indlæsningen af installationsfilerne (har selv oplevet det).

Disse drivere skulle meget gerne følge med dit bundkort på en floppydisk hvor der står noget i retning af "SATA driver disk"

Hvis det er xp du vil installere, kan du se at inden den begynder at indlæse alle installationsfilerne, så står der i bunden i skærmen noget i retning af "press F6 to load third-party drivers"
Altså tryk F6 på dette tidspunkt og du vil således have mulighed for at installere de nødvendige drivere fra floppydisken.

Driverne kan givetvis også hentes på nettet fra den pågældende bundkort/controller producent.
Håber det hjælper =)

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 06-03-06 06:57

Prøv at pille dit BIOS batteri ud, et par minutter.
Husk at slukke for al strøm.
Kunne være det hjalp.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 06-03-06 09:45

Når man skal formaterer hvad så med:

start/alle programmer/tilbehør/kommandoprompt
og skriv så: formater c:

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-03-06 09:58

Hvis den booter på CD og læser en masse ind er det rammen det ligger i - ikke HD
Hvad gør den lige inden den går i stå ...............hvad står der i bunden af skærmen.
(men du skal ikke ha' en masse skrammel koblet på computeren.......så lidt som muligt.)

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 06-03-06 13:21

jeb3 ------du kan ikke formatere et aktiv drev.
Det skal gøres før du får startet styresystemet op.
Og som der er skrevet, hvis du har en SATA disk, så skal du have nogle drivere, da installationen muligvis ikke kan finde din harddisk.
Du kan sikkert finde den på http://www.techspot.com/vb/topic11065.html
læg den på en diskette, og under installationen, kommer der en tekst, tryk F6 for at installere driver

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 06-03-06 13:23
Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 06-03-06 20:59

tag en start disk den burde kunne gøre det

Annuller spørgsmålet
Fra : risvej07

Dato : 22-06-06 18:08

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål