/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Linksys wpa kryptering hvordan
Fra : thomazo
Vist : 1219 gange
200 point
Dato : 05-03-06 16:29

Hejsa

Har været ved at sikre min linksys WRT54G trådløs router, og mit Linksys WPC54G trådløse netkort med en wpa-kryptering.
Jeg har en trådløs forbindelse til min bærbare og en fast fobindelse til min stationære pc.
Jeg kører windows xp.

Mit problem er, at jeg ganske kort tid efter jeg har logget på nettet bliver smidt af igen. Dette sker kun på den trådløse forbindelse. Jeg kan godt oprette forbindelse igen, men det er træls at miste forbindelsen hele tiden.
Jeg ved ikke hvad der er galt og hvordan jeg kan sørge for at det ikke sker igen.. og igen..

Kan nogen hjælpe mig??

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 05-03-06 16:37

Prøv at kontrolere hvormeget signal du har til rådighed der hvor den PC står i forhold til din Router.
Dette kan du se ved at højreklikek på icon for trådløs forbindelse.

Det er ikke din kryptering der får forbindelsen til at ryge.

Du kan også se signal styrke når du anvender guiden til SecureEasySetup.

Læg også mærke til signalet ændres på grund af fysiske forhold at nogen sætter sig fooran Router mm.

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : thomazo

Dato : 05-03-06 20:36

Signl styrken står sommeget høj. Jeg kan også sagtens komme på nettet igen umiddelbart efter jeg er blevet smidt af. Jeg skal bare afbryde forbindelsen og så oprette den igen.

I trådløse netvrk står det at forbindelsen er tilsluttet, selvom jeg ikke har forbindelse til netett.

Kommentar
Fra : thomazo

Dato : 05-03-06 20:50

Forbindelsen til mit accespoint ser ud til at være fin hele tiden. Det er forbindelsen til nettet der ryger

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-03-06 23:06

Hvor gammel er denne router med AP, og hvor gammel er den firmware der er i den ???

Måske skulle du lige hente den sidste nye version og lægge den ind. Det kan være årsagen, men der kan naturligvis også være andre årsager!

Kommentar
Fra : thomazo

Dato : 06-03-06 08:17

Udstyret er 1 år gammelt, og jeg har lige hentet det seneste firmware, uden det har hjulpet.

Kommentar
Fra : thomazo

Dato : 06-03-06 17:23

Det ser ud til at der efter ca. 3 minutter bliver tildelt en forkert ip-adresse, og jeg ryger så af nettet. Når jeg reparerer forbindelsen er jeg igen på nettet.. i ca. 3 minutter..

Hvad kan der være galt?

Kommentar
Fra : thomazo

Dato : 06-03-06 17:25

Det ser ud til at der efter ca. 3 minutter bliver tildelt en forkert ip-adresse, og jeg ryger så af nettet. Når jeg reparerer forbindelsen er jeg igen på nettet.. i ca. 3 minutter..

Hvad kan der være galt?

Kommentar
Fra : thomazo

Dato : 12-03-06 20:00

Er der virkelig ingen der kan hjælpe??

Der er ingen problemer når jeg slår krypteringen fra, men det er jo ikke holdbart.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 12-03-06 20:22

Når du ryger af slukker det hvide lys så på router ?

Ude i den ene ende er der en orange Cisco logo der lyser orange eller Hvidt.
Når SecureEasysetup er ok - skifter dette logo til at vise Hvidt (så er dit Netværk lukket...).

Når du efter de omtalte 3 minutter falder af skifter denne så til orange?

su
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 12-03-06 20:30

Glemte lige at Linksys har hotline i DK på nummer : 82.33.27.29
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 12-03-06 20:32

Hej thomazo
Det har jeg også prøvet!
Det der sker er at din computer hopper på naboens trådløse
Og så bliver den smidt af igen.

Løsningen (under xp) er under "egenskaber for trådløs netværksforbindelse", faneblad "trådløse netværk" at tilføje dit netværk som eneste i kassen med foretrukne netværk. Samt under avanceret at fjerne markeringen ved "Opret automatisk forbindelse til netværk der ikke er foretrukne".

Nu holder din computer sig hjemme

Kommentar
Fra : thomazo

Dato : 12-03-06 21:18

Hejsa

Benjamin.. jeg ved ikke hvad du snakker om. Har hverken hvide eller gule lys, eller noget secureeasysetup..

Nuber 2: Indstillingerne i egenskaber står som du har foreslået, men resultatet er det samme. Der er kun det netværk jeg selv har oprettet i foretrukne, og markeringen er fjernet i avanceret..

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 12-03-06 22:49

øv, det var sådan jeg løste den.

Bruger du DHCP eller fast IP?

Prøv at lave 2 ipconfig /all og sæt den ind her
en hvor det virker og en hvor det ikke virker.....

Kode
start->kør->skriv: "cmd" og klik ok
(du får nu et "dosvindue")
skriv ipconfig /all > c:\ipcfg1.txt
- og når den har mistet forbindelsen
skriv ipconfig /all > c:\ipcfg2.txt

Det interessante kan være om den beholder sin adresse eller smider den. Samt levetiden på de uddelte adresser.

Du har vel ikke flere enheder der står og deler adresser ud? (dhcp på en server eller en anden router eller?)

Måske kan det afhjælpe problemet for the time being at skifte til fast ipadresse på den bærbare.

Kommentar
Fra : thomazo

Dato : 13-03-06 19:20

Hejsa

ja, øv... det havde været let. hehe.

Har prøvet at sætte fast ip-adresse, men kan slet ikke få nogen forbindelse.

Jeg er ret sikker på at det har noget at gøre med ip-adressen. Jeg har hele tiden en god kontakt til Apén, men i opsætningen til netkortet på den bærbare, kan jeg se at forbindelsen til nettet er røget. Jeg kan så reparere forbindelsen, og den virker i ca 3 minutter. Det hele virker fint uden kryptering.

Jeg har kun et Ap, og et modem.