/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Hvilket digitalkamera?
Fra : Saladin
Vist : 662 gange
100 point
Dato : 05-03-06 14:41

Jeg skal snart på ferie tli Grønland og vil rigtig gerne købe mig et digitalkamera til forevigelse af oplevelsen. Jeg aner dog intet om, hvilket et kamera jeg bør købe. Det skal være kompakt, god billedkvalitet og ikke for dyrt. Forestiller mig vel noget i retning af ca. 2000 kr. Jeg er fuldblods-amatørfotograf, så jeg er ikke så sart. Jeg ved bare slet ikke hvor jeg skal starte eller slutte med at lede.

Håber at nogen herinde kan hjælpe mig med et par tips.

Accepteret svar
Fra : jesper.s

Modtaget 110 point
Dato : 05-03-06 15:21

Jeg kan varmt anbefale at gå ind i en "Bingo Foto" forretning. Altid supertilbud på Digital-kameraer, samt en kanon service. Det er ikke altid det dyreste er det bedste, men fortæl dem hvad du skal bruge det til, samt din ca. prisklasse, så skal du nok få et kanon kamera du bliver glad for. Har selv gode erfaringer med dem.

Håber du må få en Super-rejse. Må indrømme jeg er lidt (meget) misundelig!

Skroder

Kommentar
Fra : orpe

Dato : 05-03-06 15:32

Hej

Jeg har selv et HP Photosmart M417 lille fikse et nem at betjene med sum og 5.2 mg. koster godt 1200,00kr har det selv med til Norge når jeg er der og det tager meget gode billedder selv konen kan bruge det
Så det kan jeg varmt anbefalde.

Hilse Orpe

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-03-06 16:40

http://www.digitalmagasinet.dk/show.asp?ID=519

Jeg kan meget varmt anbefale det der er i linket her.

Min mand har lige købt et magen til, og det tager supergode billeder.

Fordele:

Det bruger alm. AA batterier, det er nemt på ferieture, hvis man ikke altid lige er i nærheden af en stikkontakt til opladning.

Menuen er på dansk og let forståelig.

det fylder ikke ret meget, og kameraet er meget let at betjene.

mvh dova

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-03-06 19:25

Canon digitalcamera har dansk meny.
Købes det i D anmark er der også stor Dansk brugsanvisning.

Kommentar
Fra : perchris

Dato : 05-03-06 21:35

Selv gjorde jeg det da jeg skulle vælge at jeg tog bladet Komputer for alle
I afsnittet Vi Anbefaler valgte jeg Fujifilm Finepix F10
det er jeg overordentlig tilfreds med.
I denne måned anbelaler de HP Photosmart R717 til 1799kr.
Panasonic NV-GS17 til 2745kr.
og Kodak EasyShare V550 til 3499kr.
Per

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 06-03-06 12:29

hej
prøv dette link
http://www.akam.dk/
har selv lige købt et
fujifilm finepix F455 med dokingstation 5.2 mp
til 2000 kr lille og handy camera
ved japan photo

Godkendelse af svar
Fra : Saladin

Dato : 13-03-06 18:07

Tak for svaret jesper.s. Det blev et Bingo-kamera og servicen var god! Så er jeg klar til Grønland i morgen.

Vh Sune

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 14-03-06 11:16

Velbekommen. Håber du må få en oplevelse for livet på din tur.

Jesper S.