/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Fjernelse af olie fra vask
Fra : petedane
Vist : 468 gange
100 point
Dato : 05-03-06 12:30

Jeg har lige fået et nyt køkken.

Første gang jeg skulle give min træbordplade fik jeg desværre ikke fjernet olierester fra min køkkenvask.

Er der nogen der har et godt tip til hvordan jeg får det væk?

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 05-03-06 12:41

du kan tage det med terpentin eller renset benzin
det tager olien , men da det selv er et olieprodukt , vil dervære en hinde efter terpentinen , det kan du så vaske af med alm sulfo ( opvaskemidel )kan godt være du skal vaske med sulfo 2-3 gange , men så er den som ny igen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-03-06 12:47

Det gør ingen skade, derimod er der mange der lige tørrer vasken over med en olie, feks. madolier, så den holder sig bedre.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-03-06 14:01

Det kommer sandelig an på, hvilket materiale vasken er lavet af, om det er stål emaljeret eller andet?

mvh dova

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 06-03-06 00:06

Rigtig sæbe - altså brun sæbe eller sæbespåner får has på selv indtørret olie- og alkydmaling. Sulfo derimod kan, når olien er frisk og flydende