/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Afinstallerer XP pro?
Fra : Mone
Vist : 1657 gange
100 point
Dato : 05-03-06 10:51

Er der en der kan fortælle mig, hvordan jeg kan slette XP Pro?

Og hvorfor vil jeg nu det?
Jo, for min pc opfører sig meget mærkeligt, programmer åbner og lukker efter
for godt befindende. Jeg var så inde en dag på Microsoft's download center, og
ville downloade noget, men fik så til min skræk en meddelelse hvori der stod,
"Valideringsfejl: Operativsystemet på computeren er tilsyneladende ikke originalt",
"Windows-produkt-id'et er ugyldigt.
Da jeg har et originalt XP ville jeg jo gerne have det kørt ind. Men når jeg sætter cd'en
i, får jeg at vide den ikke kan installerer den, da der er intalleret en nyerer udgave.

Jeg er klar over, at alt vil blive slettet, men det har ingen betydning, vil bare gerne have
min PC er lovlig.

Håber der er en der kan hjælpe mig.

Mvh og god søndag
mone

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-03-06 11:06

Sæt CD-rom'en og boot fra den,i og når du skal køre installationen skal du slette partitionen den ligger på og oprette en ny.
Læs lidt om installation her. http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-03-06 11:07

Er det en recovery CD du har.
Ellers prøv at læse lidt her:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Og du kan lige vende tilbage her hvis der er noget du ikke forstår.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-03-06 11:09

En god idé er at markere teksten og sætte ind i word og printe det ud.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-03-06 11:16

Hvis ikke du kan boote fra din Xp cd, skal du gå ind i bios (Del eller F2 eller F12 ved opstart når den skriver det på skærmen). Der skal du sætte dit cdrom drev som First boot Device eller sådan noget lignende. Gem ændringerne og genstart. Så på et tidspunkt skriver den at du skal trykke på en tast for at starte fra cd. Så gør du det og du er i gang. Du har selvfølgelig smidt Xp cden i først

Følg blot anvisningerne og du får en clean installation. Lige som Bjarne skrev kl. 11.06

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 05-03-06 11:24

Hej ige
Er ikke sikker, men jeg læser jeres svar, som om jeg har en XP Pro cd, er det korrekt
Det har jeg nemlig ikke, jeg har kun XP.
Mvh
Mone

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 05-03-06 11:26

Korrekt hedder den vel
XP Home Edition, og nej, det er ikke en recovery CD, det er den originale

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-03-06 11:27

XP ikke pro bør opføre sig på samme måde

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-03-06 11:40

Det er det samme uanset det er Pro eller Home versionen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-03-06 11:49

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;307890 - hvis den xp er installeret på en anden pc end oprindeligt

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 05-03-06 11:50

ja hvad forstand har en som mig på det
jeg prøver mig lidt frem og ser om jeg kan finde ud af det
når man ikke er
Vender tilbage
Mvh
Mone

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 05-03-06 11:57

-->>miritdk: Det har jeg prøvet, men når jeg går ind i
Citat
Start, peg på Alle programmer, peg på Tilbehør, peg på Systemværktøjer, og klik derefter på Aktiver Windows

så står der ikke Windows.
Mvh
Mone

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-03-06 12:11

Mone.

Hvisk mig lige i øret lige så stille så de andre ikke kan høre det. Det er en cracket version der her er tale om. På dem mangler mugligheden med aktivering nemlig. Jeg skal nok lade være med at sladre.

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 05-03-06 12:21

Hvis du med, cracket version, mener Pirat kopi, så ja, det tror jeg desværre.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-03-06 12:26

af og til kan jeg da blive så gal - i sin tid kunne jeg pludselig ikke bruge den originale version af købt og betalt - helt lovlig udgave af office -
fik den byttet første gang - men så skete det igen - det ville butikken ikke høre om - eller anerkende. Kontaktede så mikroblød der sagde at det måske kunne hjælpe at brænde det hele over på en cd - javel ja - det fik jeg så hjælp til - og fik key osv - pludselig var den så også ulovlig (efter ca ½ år - ringede - men nul og niks det kendte de ikke noget til. ER de lige blevet lidt begærlige mon ????

MÅTTE bare lige af med lidt arrigskab

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 05-03-06 12:34

-->> miritdk
Kan godt forstå du er arrig.
Men denne der er installeret på min pc nu, er jeg sikker på, er "kopieret" for at tjene på det.Dem der har gjort det, har bare liiiiiige glemt at fortælle at det er en kopi. Det er lidt irriterende når man nu sidder med sin egen - originale helt lovlige version, købt og betalt, og så måske ikke kan få "smidt det bras væk" der ligger på.
Mvh
Mone

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-03-06 12:36

Det er ikke let at omgåes Microsofts aktiveringskode men det kan lade sig gøre. Jeg ved bare ikke hvordan

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-03-06 12:43

fijala har fået en flue i øjet

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 05-03-06 12:58

Ok.
Men, er det ikke muligt at "tømme" pc'en og så starte "forfra" så jeg kan få den originale ind?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-03-06 13:08

Jo da med din XP kan du gøre det.
Så starter vi her:
Læg din CD i skuffen og luk den.
Genstart din comp
Hold øje med skærmen og tryk på en tast når den spørger om det.
Hvis den booter på din XP cd
Så fortæl hvad den skriver til sidst.
Der hvor den stopper må du godt genstarte evt med reset-knappen.
:
Lad høre hvad den gør

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 05-03-06 14:18

Uha, det er noget værre noget jeg har rodet mig ud i her, og så alle de fremmedord, booter og bios og jeg skal komme efter dig er ikke så god udi alt det, men jeg prøver

Den booter ikke fra cd'en, den spørger mig godt nok, om jeg vil starte fra cd'en, men starter alligevel op som normalt, og jeg kommer ind på skrivebordet, og så sker der ikke mere.

Hvis jeg derimod sætter cd'en ind, når jeg står på skrivebordet, så starter den.
Når jeg kommer ind der, så beder jeg om at få installeret XP, hvorpå jeg får denne meddelelse:

Citat
Installationsprogrammet kan ikke fortsætte, fordi den version af Windows, du har på computeren, er nyere end den version, der er på cd'en.

Advarsel! Hvis du beslutter at slette den nyere version af Windows, der i øjeblikket er installeret på computeren, kan filer og indstillinger ikke gendannes.

Og så er jeg lige vidt.

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 05-03-06 14:23

Glemte lige at sige, jeg trykker på en tilfældig tast når den spørger om jeg vil starte fra cd'en

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-03-06 14:27

Når den under spørger dig om: Boot from cd rom skal du trykke på en vilkårlig tast for at bekræfte at det er det du vil, så skulle den starte på cden og da skal du bare følge anvisningerne.
Når du er kommet så langt skal du trykke L for en ny installation og så er det lige ud af landevejen.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 05-03-06 15:09

Hvis du har indlagt opdateringer, skal du slette dem før du prøver at installere xp, på normal vis.
ellers får du den besked, at ikke kan installere en ældre udgave, end den der ligger på din disk
Men noget tyder jo på du ikke har kunne hente opdateringer.
Hvilket får en til at tro, det er en kopi vare.

En kopi af en original xp, kan godt aktiveres, ingen problemer der.
Men har du hentet en fra nettet, er der med garanti pillet ved den, og lagt virus og skidt i den, så din pc dør, lidt efter lidt
Ellers
Hent dette program. sletter alt på din harddisk
http://killdisk.com/
Og så kan du installere forfra.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 100 point
Dato : 05-03-06 16:39

Advarsel! Hvis du beslutter at slette den nyere version af Windows, der i øjeblikket er installeret på computeren, kan filer og indstillinger ikke gendannes.
Altså det du har gjort er at boote (starte op) fra CD
Den indstallerer en masse i dine ram (midlertidig hukommelse)
Og til sidst er den klar til at
reparere
genindstallere (også en reparation)
lave en helt ny indstallation som en fabriksny computer
"Helt ny" er den du kan bruge.
den vil så spørge om hvor du vil indstallere og du kan se nogle mulighedder på skærmen
:
Det næste er om du har drivere (noget software der hører til din comp)
Drivere ligger på en CD som hører til din comp
Har du ikke driverne bliver det lidt svært.

Kommentar
Fra : Sorenk

Dato : 07-03-06 22:13

Hvis du bare vil ha den nemme løsning..

Det er fordi du har opdateret din Windows her for nylig at du får denne meddelelse, du kan dog fjerne denne opdatering igen.
1. Først skal du ind i windows mappen, og i mappeindstillinger sætte den til at vise skjulte filer og mapper.
2. Find og åbn mappen $NtUninstallWgaNotify$
3. Åbn mappen spuninst og dobbeltklik på ikonet spuninst, ja til at afinstallere.
4. Genstart

Sørg for fremover ikke at medtage dennne opdatering.
jeg har haft samme problem, og det her fjernede det..

Godkendelse af svar
Fra : Mone

Dato : 14-05-06 12:17

Tak for svaret e.c. og alle I andre.

I får alle point.

Beklager der er gået så lang tid, men som e.c. skriver 05.03.06 kl.16.39, så havde jeg ikke
nogen driver, så den gik helt død. Jeg har nu fået en ny, MED ORIGINALT INDHOLD

Mvh
og god søndag
Mone