/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
brænde cd > til mp3
Fra : svendmogensen
Vist : 634 gange
360 point
Dato : 04-03-06 16:21

Jeg har fået en autoradio der kan afspille MP3 musik, og vil derfor gerne brænde de bedste numre fra mine cd på dem. Er der en kan og vil give mig en kort instruktion/ softvarebehov( jeg har nerobrænder og medieplayer 9.0. Det er givetvis let, men jeg har ikke prøvet dt før.
et e rjo nemmer at med 100 på en cd end 10 - 15
tillægsspørgsmål, Hvad er WMA.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-03-06 16:23

Hvis det er for at rippe musik fra cder og brænde dem ud som mp3, kan du rigtignok bruge Nero som du jo har. Hvilken version?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-03-06 16:25

Hvis du starter op i Nero Start Smart er der under menuen - CD - en node som genvej. Der kan du vælge at brænde en cd med MP3 filer

Kommentar
Fra : Studerende4444

Dato : 04-03-06 16:30

det jeg ville gøre var at downloade Audio Grabber, som kan rippe dine cd'er. Programmet er gratis og lige til at bruge.

Når du har rippet dine cd'er går du ind i Nero og vælger at du vil lave en data cd.
Så smider du bare alt dit mp3 over og vælger brun

WMA er et format udviklet af microsoft. Det fylder mindre end mp3, men understøttes ikke i lige så høj grad af programmer og afspillere som mp3 gør

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-03-06 16:30

Nu åbner der sig et nyt vindue, hvor du skal klikke på knappen - TILFØJ - Der kan du så finde dit cdrom/dvddrev hvor din cd med musik ligger og kopiere dem ind på harddisken og så fremdeles. Du vil selvfølgelig også kunne vælge musik/MP3 filer du evt. har liggende på harddisken

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-03-06 16:37

WMA = Windows Media Audio. Ganske rigtigt udviklet af Microsoft som tidligere besvaret

Kommentar
Fra : svendmogensen

Dato : 04-03-06 17:51

Hej
tak for svarene: Jeg har kun Nero 5,5 og skal vist nok have Nero 7,? for at få decoder der kan læse.
WMA kan ikke afspilles i radioen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-03-06 19:59

Har du Windows MediaPlayer 10? så kan du nemt omdanne dine wma filer til mp3 og brænde dem til bilen også

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-03-06 10:50

Med Nero 5.5 er det også let.

Der starter du programmet og hvis guiden starter siger du annuller til det så du står direkte i programmet.
Der vælger du - Optager - Gem spor - Indstillinger i Format og vælger MP3 - vælger hvor du vil gemme på harddisken. Nu kan du gemme alle de MP3 filer du ønsker for så bagefer at brænde dem ud på en cd. Der skal du gøre det som en Data disk

Kommentar
Fra : svendmogensen

Dato : 07-03-06 12:49

jeg er en ikke helt ung så det er ikke så nemt at lave det om til MP3, men det lykkedes nok til sidst. Jeg har ihvertfald nu over 100 numre på en cd som WMA og de er kopieret viderte på harddisken men så komer jeg ikke videre. !!!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-03-06 12:07

Det letteste er hvis du har mulighed for at instalere Windows MediaPlayer 10, kræver at du har Windows XP, til at omdanne dine wma filer til mp3, ellers er der flere muligheder her: http://www.altavista.com/web/results?itag=ody&q=free%2Bwma%2Bmp3%2Bconverter&kgs=1&kls=1 jeg kender ikke nogen af dem, læg dine CDer ind på computeren med dette program: http://cd-to-mp3.audiolaunch.com/cd-ripper/ der er mulighed for bruge dansk sprog og den er rimelig let at bruge, men det hjælper ikke på alle de wma filer du har på computeren