/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Mistænkt - nogen lyver spillet
Fra : moltov
Vist : 6654 gange
200 point
Dato : 04-03-06 14:52

Hjælp...

Har et spil, som jeg meget gerne vil spille. Det er spillet "Mistænkt - nogen lyver" fra 2000. Den har fungeret før på denne pc (Som har Win XP sp. 2)

Fejl: CD-ROM drive is busy. Close all other programs and try again. (Sometimes it help to eject the disc and reinsert it)

Dette har jeg gjort, og der er ingen problemer med andre spil. Endelig har jeg prøvet spillet på en anden pc, som også har Win XP sp.2., og der kommer samme fejl frem.

Er det CD'eren der er galt med eller hvad?

VH
Moltov

Kommentar
Fra : Daniel17

Dato : 04-03-06 15:05

prøv dette

AUTOEXEC.NT Error after Installation of Windows XP SP2
Problem
After installation of Service Pack 2, Windows XP may display an error message relating to "AUTOEXEC.NT" when trying to run certain 16-bit applications.
Discussion
The InstallShield software used for the installation of JInitiator makes use of 16-bit Windows technology which requires a valid AUTOEXEC.NT file to be present in the system. This file, which is part of the Windows 16-bit subsystem as it ships with Windows 2000, Windows XP, and Windows Server 2003, normally resides in the "System32" subdirectory of the Windows installation directory.
Installation of Windows XP Service Pack 2 on an otherwise "healthy" Windows XP system may delete the AUTOEXEC.NT file. As a result, when trying to run certain applications which make use of 16-bit technology an error message like the following may be displayed:
"16 bit Windows Subsystem - C:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT. The system file is not suitable for running MS-DOS and Microsoft Windows applications. Choose 'Close' to terminate the application."
The error message can be misleading, because it is displayed even if the AUTOEXEC.NT file is actually missing.
To verify whether you have the file, type "%windir%/system32/" in the address bar of an Explorer window. If there is no AUTOEXEC.NT file proceed as follows:
1. Browse to "%windir%/repair/" (usually "C:\WINDOWS\repair")
2. Right-Click and Copy the AUTOEXEC.NT file
3. Browse to "%windir%/system32/" (usually "C:\WINDOWS\System32")
4. Right-Click inside the window and Paste the file
The error condition described here may also be the result of corruption of the AUTOEXEC.NT file, in which case the above procedure may be helpful to restore a valid file.
Corruption of the AUTOEXEC.NT file has also been related to virus programs. You may want to virus-check your system with one of the following free tools:
• Symantec Security Check
• Panda ActiveScan
Microsoft has several Knowledge Base articles on this issue, including the following:
• HYPERLINK "Error message when You Install or Start an MS-DOS or 16-bit Windows Based Program"
• HYPERLINK "An Error Message Occurs when You Run an MS-DOS or 16-Bit Windows Program"

Kommentar
Fra : Daniel17

Dato : 04-03-06 15:07

måske beder i kort form
window. If there is no AUTOEXEC.NT file proceed as follows:
1. Browse to "%windir%/repair/" (usually "C:\WINDOWS\repair")
2. Right-Click and Copy the AUTOEXEC.NT file
3. Browse to "%windir%/system32/" (usually "C:\WINDOWS\System32")
4. Right-Click inside the window and Paste the file

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 04-03-06 15:19

Hejsa!

Jeg kan huske, at jeg havde lignende problemer med spillet... Du skal ind på producentens hjemmeside og hente en patch derindefra.
Det løser problemet...

Jeg kan ikke lige huske hvem producenten er, men det står på coveret...

Vaxen

Accepteret svar
Fra : vaxen

Modtaget 200 point
Dato : 04-03-06 15:26
Godkendelse af svar
Fra : moltov

Dato : 05-03-06 16:24

Tak for svaret vaxen. Det virkede sku

VH
Moltov

p.s. Prøvede ikke det andet svar, så jeg ved ikke om det også virker.

Kommentar
Fra : Daniel17

Dato : 06-03-06 15:11

det virker på flere programer
især dosspil/programer og ander 16bit ting

så brug det hvis du står med et andet program

god for spil lyst

Kommentar
Fra : forkuzz

Dato : 12-10-08 15:53

jeg kan ikke finde den patch på nogen af siderne. der er nemlig flere det ser ud til at den er slettet kan i hvert fald ikke finde et sted hvor jeg kan downloade den. nogen der kan hjælpe mig