/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
IE contra AVANT browser
Fra : popper
Vist : 469 gange
100 point
Dato : 04-03-06 12:54

Når jeg bruger IE kan jeg ikke klikke ind på de links der bla. står her på kandu. Der er ingen problemer når jeg bruger AVANT browseren hvad kan problemet være. Bruger xp pro.
Når jeg forsøger at linke mig ind på et link siger siden at den ikke er tilgængelig

Kommentar
Fra : iah

Dato : 04-03-06 13:07

Hold bare fast på Avant browseren, IE er ikke værd at spilde tid på...

Efter min mening.

//IAH

Kommentar
Fra : popper

Dato : 04-03-06 13:09

Du har sikkert ret men der må da være noget galt når ie ikke vil åbne linkene

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-03-06 13:40

DEt her er virkeligt interessant.

Avant er faktisk ikke en selvstændig browser, men en plugin til Internet Explorer, der giver den et andet udseende og nogle flere funktioner.
http://www.avantbrowser.com/faq.html >>
Citat
Avant Browser can be best described as a custom web browser application. Avant Browser is a standalone application designed to expand services provided by Microsoft Internet Explorer.

Hvis du ikke kan klikke ind på links har du sikkert nogle forkerte indstillinger som bliver tilsidesat ved at bruge Avant.
Prøv:
IE - Funktioner - Internetindstillinger - Sikkerhed - klik på Standardniveau
og
IE - Funktioner - Internetindstillinger - Beskyttelse af personlige indstillinger - klik på Standard

Kommentar
Fra : popper

Dato : 04-03-06 13:49

Til BjarneD det hjalp ikke desværre

Kommentar
Fra : popper

Dato : 04-03-06 13:54

Bliver desværre nød til at tage på arbejde nu men forventes hjemme igen kl. ca 23,30

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-03-06 13:56

OK

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-03-06 15:48

Denne kunne have betyddning:
Citat
Angiv Internet Explorer som standardbrowser:
Udfør følgende trin for at angive Internet Explorer-browseren som standardinternetbrowser:
1. Klik på Start, peg på Indstillinger, og klik derefter på Kontrolpanel.
2. Dobbeltklik på ikonet Internet eller Internetindstillinger, og klik derefter på fanen Programmer.
3. Sørg for, at afkrydsningsfeltet Internet Explorer skal kontrollere, om den er standardwebbrowser er markeret, klik på Anvend, og klik derefter på OK.
4. Åbn Internet Explorer, og klik derefter på Ja, når du får vist følgende meddelelse:
Internet Explorer er ikke din standardwebbrowser. Skal den være din standardwebbrowser?

Kommentar
Fra : popper

Dato : 05-03-06 00:00

Til BjarneD
jeg har nu fuldt dit råd men uden nogen effekt

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-03-06 00:13

Jeg ville nu nok afinstallere Avant og se om det fungerer (den er jo let nok at installere igen hvis en ikke kan undværes) og ellers kigge lidt på dette:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;318378

Kommentar
Fra : popper

Dato : 05-03-06 00:48

Til BjarneD
Jeg har her for kort tid siden afinstalleret avanti men det er ikke blevet bedre end ikke en side som freefiles.dk kan jeg komme ind på selv om jeg skriver det i søge feldet og de gælder også den side som du refererer til jeg får følgende besked
Siden kan ikke vises
Den side, du søger efter, er ikke tilgængelig. Der kan være tekniske problemer på webstedet, eller det kan være nødvendigt at ændre webbrowserindstillingerne.

--------------------------------------------------------------------------------

Prøv følgende:

Klik på knappen Opdater, eller prøv igen senere.

Hvis du har skrevet sidens adresse i adresselinjen, skal du kontrollere, at adressen er skrevet korrekt.

Hvis du vil kontrollere forbindelsesindstillingerne, skal du klikke på menuen Funktioner og derefter klikke på Internetindstillinger. Klik på Indstillinger under fanen Forbindelser. Indstillingerne skal svare til dem, der blev leveret af administratoren af lokalnetværket (LAN) eller Internetudbyderen.
Kontroller, om indstillingerne for Internetforbindelsen registreres. Du kan indstille Microsoft Windows til automatisk at registrere indstillinger for netværksforbindelsen (hvis administratoren har aktiveret denne indstilling).
Klik på menuen Funktioner, og klik derefter på Internetindstillinger
Klik på LAN-indstillinger under fanen Forbindelser.
Vælg Automatisk registrering af indstillinger, og klik derefter på OK.
Nogle websteder kræver 128-bit forbindelsessikkerhed. Klik i menuen Hjælp, og klik derefter på Om Internet Explorer for at afgøre, hvilket sikkerhedsniveau, du har installeret.
Hvis du prøver at besøge et sikkert websted, skal du kontrollere, at dine sikkerhedsindstillinger understøtter dette. Klik på menuen Funktioner, og klik derefter på Internetindstillinger. Rul ned til sektionen Sikkerhed under fanen Avanceret, og marker feltet ud for indstillingerne for SSL 2.0, SSL 3.0, TLS 1.0 og PCT 1.0.
Klik på knappen Tilbage for at prøve et andet hyperlink.

Serveren blev ikke fundet, eller der opstod en DNS-fejl
Internet Explorer

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 05-03-06 09:58

Jeg kan ikke hjælpe dig med mere ud fra de givne oplysninger og den sidste fejlmelding tyder mest af alt på en forbíndelsesblokering fra firewall.

Kommentar
Fra : popper

Dato : 05-03-06 12:59

Jeg har norman som firewall så jeg vil nu prøve at om difinere den for så at se om det skulle hjælpe

Godkendelse af svar
Fra : popper

Dato : 05-03-06 13:35

Tak for svaret BjarneD. Det hjalp at få norman omdifineret tak for hjælpen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-03-06 15:19

Det var jo godt, men det forvirrede, at du skulle have kunne åbne med Avant da den jo også vil blokers af firewall.

Hvis du skulle komme ud for, at Norman firewall'en kokser helt for dig så gem denne lille anvisning. der vil fjerne firewall'en og give mulighed for nulstilling når den sættes på igen.
Citat
1) Højreklik på Norman-ikon -> vælg Konfigurationseditor
2) Under ’Installér og opdater produkter’ -> Fanebladet Installér fjernes markeringen ved Norman Personal Firewall
3) Tryk på Gem og Luk
4) Genstart
5) Højreklik på Norman-ikon -> vælg Konfigurationseditor
6) Under ’Installér og opdater produkter’ -> Fanebladet Installér sættes markeringen ved Norman Personal Firewall
7) Tryk på Gem og Luk
Efter et stykke tid dukker guiden til Freshie assistenten op og spørger om du vil importere en tidliger udgave af firewall reglerne, vælg NEJ.
Nu vil guiden køre og du kan vælge meller autokonfiguration eller manuel konfiguration - vælg autokonfiguration
bemærk at den giver dig et nyt kodeord som du bør ændre. Til sidst klikker du på OK
og dine indstillinger står som standard.
Nu vil du skulle tillade eller blokere når bestemte porentielt skadelige ting dukker op.
Hvis du er i tvivl skal du sige nej og vælge kun at gøre det for denne session da du så igen vil blive spurgt igen Næste gang hvis du finder ud af, at du blokerede noget du ønskede kan du så sige ja i stedet.