/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Retunering af forkert tilsendt
Fra : tadeo
Vist : 548 gange
300 point
Dato : 04-03-06 08:56

Jeg har købt en vare over nettet, men fik ikke den bestilte og betalte vare, men en anden vare.
Firmaet foreslår at jeg selv retunerer den med de forbundne omkostninger.
Der efter vil jeg få den rigtige tilsendt, de vil så refundere mine omkostninger,
fik dog ikke oplyst hvordan det skulle ske.
Jeg har så foreslået at gøre hele ombytningen på en lettere måde, nemlig at sende mig
den tidligere bestilte vare og vedlægge en adresselabel, hvor efter jeg retunerer den forkerte
vare, det er jo ikke mig der har kludret i bestillingen.

Hvad mener i kandu læsere?
Jej takker på forhånd for evt. svar

MVH.
Tadeo

 
 
Kommentar
Fra : nullerbullerpige


Dato : 04-03-06 09:53

Jeg ville nok få dem til at sende en adresselabel. Det er jo dem som har kludret.

Kommentar
Fra : nullerbullerpige


Dato : 04-03-06 09:53

Jeg ville nok få dem til at sende en adresselabel. Det er jo dem som har kludret.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 300 point
Dato : 04-03-06 12:27

Jeg syntes nok også at de skulle sende en adresselabel, men det koster jo også at sende.
Så hvorfor ikke bare gøre som firmaet siger, de ønsker ikke at blive blacklistet i edbpriser mm, så jeg ville stole på dem.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : steno


Dato : 12-04-06 21:55

Nu skriver du ikke, hvilket firma du har handlet med. Er det dansk eller udenlandsk ? Det er normalt, at firmaer skriver Handelsbetingelser på deres hjemmeside. Leverings betingelser, terms of conditions. Du må gå ind der og kikke efter. Der står ganske sikkert, at hvis du fortryder dit køb, får du varens pris refunderet, men at du selv skal betale for forsendelsesomkostninger fragt/porto. Det er alm. brugt.
I dette tilfælde leverer de en forkert vare, som de erkender. De ønsker bare varen retur inden de fremsender den rigtige til dig. Dennne praksis er indført fordi man har masser eksempler på, at hvis de sender den rigtige vare løber de risikoen for at den vare de skulle have retur ikke kommer. Jeg kan fortælle dig at Gyldendals Bogklub bruger samme praksis. Du betaler portoen på returvaren. Når de så får varen retur fratrækker de det på den nye faktura. Det er ganske almindeligt. Så det kan du roligt gøre.

Hilsen steno

Godkendelse af svar
Fra : tadeo


Dato : 10-07-06 14:52

Tak for svaret pallebhansen.

Jeg stolede på dem, købte en adresselabel,
fik alle penge retur


Mvh
Tadeo

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177429
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407948
Brugere : 218878

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste