/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hjælp til XP
Fra : the_naminator
Vist : 351 gange
100 point
Dato : 25-11-02 19:06

Jeg har et problem med mit grafik kort (Inno Tornado GeForce 2) på XP. Når jeg er inde at spille kommer der en hvid prik oppe i hjørnet af skærmen(som symboliserer at computeren skal til at genstarte) og så genstarter den.Hvis i kan hjælpe mig så på forhånd tak.

Kommentar
Fra : jenschrmunk

Dato : 25-11-02 19:17

Hej
Et eller andet sted kan man sætte xp til at genstarte ved alvorlige fejl, måske er det det den gør , prøv at søge på det under hjælp og support ..
MVH

Kommentar
Fra : the_naminator

Dato : 25-11-02 19:22

Ellers tak, men det virkede ikke.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 25-11-02 21:32

Hej!

Jeg mener at prikken symbioliserer at du benytter 3D og ikke at PC'en skal genstarte!

Derimod tyder noget på, at du har problemer med din skærmdriver - prøv at opdatere med den seneste driver som du kender til eller find driver via http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : the_naminator

Dato : 25-11-02 21:49

Jeg har prøvet omkring 18 forksellige drivere også de nyeste fra nVIDIA

Kommentar
Fra : jenschrmunk

Dato : 25-11-02 22:58

Se her : prøv med en logfil.

Vælge genoprettelseshandlinger, hvis Windows stopper uventetVed hjælp af Start og Genoprettelse i System i Kontrolpanel kan du konfigurere Windows til at gøre følgende, når der opstår en alvorlig fejl (en såkaldt Stop-fejl eller Fatal systemfejl):

Skrive en hændelse i systemloggen.
Advare administratorer.
Gemme systemhukommelsen som en fil, som erfarne brugere kan anvende til fejlfinding.
Automatisk genstarte computeren.
Det kan være nyttigt at gemme systemhukommelsen som en logfil, når du skal finde årsagen til Stop-fejlen. Hvis du kontakter produktsupport vedrørende fejlen, beder de muligvis om at få logfilen. Bemærk, at Windows altid gemmer logfilen med samme filnavn (som standard Memory.dmp), når der opstår en Stop-fejl. Hvis du vil gemme de forskellige logfiler, skal du derfor omdøbe logfilen med et entydigt navn, når computeren er genstartet. Klik på Relaterede emner, hvis du vil have yderligere oplysninger.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 25-11-02 23:24

Har du opgraderet med SP1!

SP1 har rettelser til bl.a. spil der benytter Directx og 3D!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : the_naminator

Dato : 26-11-02 14:53

Det med SP1 virker ikke har prøvet. og det andet forstod jeg ik

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 26-11-02 15:12

Og du har slået automatisk genstart fra ikke?

Højreklik på "Denne Computer" dernæst > Egenskaber >Avanceret > Start og genoprettelse >Indstilinger og fjern flueben i "Genstart automatisk"

Prøv endvidere at se: http://www.kandu.dk/dk/spg/7392 og i sær efterfølgende:

Efterfølgende er en en rettelse i registreringsdatabase, der muligvis kan afhjælpe problemet, har hjulpet mange hvor Windows XP stoppede uden grund - men på EGET ANSVAR og HUSK BACKUP af regisstreringsdatabasen før du retter.

Well windows seem to have a REALLY big problem when it comes to reading AVI files. It seems that when you click on an AVI file in explorer, it'll try to read the entire AVI file to determine the width,height, etc. of the AVI file (this is displayed in the Properties window). Now the problem with Windows is that if you have a broken/not fully downloaded AVI file that doesnt contain this info, Windows will scan the entire AVI file trying to figure out all these properties which in the process will probably cause 100% CPU usage and heavy memory usage.

To solve this problem all you have to do is the following:
1. Open up regedit
2. Goto HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler
3. Delete the "Default" value which should be "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}"

Voila! Please not that this will no longer provide you with the windows properties displaying the AVI file information such as width, height, bitrate etc. But its a small price to pay for saving you resources.

NOTE: Please use caution when using regedit. Improper usage may cause windows to behave imcorrectly. Also, I cannot be held resposible. Backup your registry first.

Tweak written by or based on information submitted by Mehran Ahmad

Copyright © 2001-2002 TweakXP.com

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 02-10-03 07:56

Hejsa

Hvis dit spørgsmålet er besvaret er du så ikke sød at lukke det?

mvh
Ishoey

Kommentar
Fra : the_naminator

Dato : 02-10-03 19:52

det er ikke besvaret så mit grafikkort virker, men i stedet har jeg købt et nyt