/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Hvorfor ikke æ ø å
Fra : anetteogjesper
Vist : 433 gange
68 point
Dato : 03-03-06 21:16

Hej
Har lige uploaded oscom på www.bridalshop.dk og undrer mig meget over at den ikke kan skrive æ,ø og å hverken på siden eller i admin, hvordan ændrer jeg det?

.... Jeg skal til at lave min side og kunne godt tænke mig et mere romantisk layout... nogen der har en ide eller et sted hvor jeg kan finde et?

mvh
Anette

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 04-03-06 08:50

Det er ikke sikkert at udbyder, understøtter brugen af Æ Ø Å.
Men det skulle ikke have noget med din side at gøre.

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 04-03-06 11:39

Nej det har ikke noget med det at gøre for vores anden side fungerer godt nok www.cloe.dk

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 04-03-06 15:40

Et skud i tågen, er tastaturet sat til at skrive æ ø å

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 04-03-06 15:54

Om du skal i header.php eller index.php må du selv ku' se...

Eller kan du nok få følgende til at virke:

æ svarer til Æ
ø svarer til Ø
å svarer til Å

Det har virket hos mig

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : funbreak

Dato : 04-03-06 16:00

List over special tegn

HTML Entities For Special Characters
http://www.alistapart.com/contribute/styleguide/#entities

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 04-03-06 18:21

Hej
Jeg vil helst bare have det til at virke uden de tegn.... og ja selvfølgelig kan mit tastatur skrive æ ø å, hvordan skulle jeg ellers skrive dem i overskriften....

Kommentar
Fra : funbreak

Dato : 05-03-06 10:10

Der må være noget i opsætning som laver denne linie i HEAD
Kode
<html dir="LTR" lang="en">

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 05-03-06 10:48

Det underlige er at det er det ikke...

Kommentar
Fra : funbreak

Dato : 05-03-06 10:53

Det synes jeg ikke, æøå virker da nu !

Kommentar
Fra : funbreak

Dato : 05-03-06 11:12

lav en dansk sprog file(r)

Citat
Installing A New Language Pack

Language packs can be downloaded from the Contributions section and can be extracted to the osCommerce/includes/languages/ directory for the Catalog side, and to the osCommerce/admin/includes/languages/ directory for the Administration Tool side.

Please read the installation notes inside the language pack for proper installation instructions

When the language pack has been copied to the appropriate directories, a new language entry has to be created on the Localization -> Languages section of the Administration Tool.

Creating A New Language

New languages can be created by copying an existing language and translating each language definition manually.

For example, this can be done by copying the osCommerce/includes/languages/english directory and osCommerce/includes/languages/english.php file to osCommerce/includes/languages/klingon and osCommerce/includes/languages/klingon.php respectively.

The main language klingon.php file and each file inside the klingon directory will need to be edited with a text editor and all definitions should be translated.

Language dependent settings are defined in the main language file.

When the translations for the new language have been finalized, a new language entry has to be created on the Localization -> Languages section of the Administration Tool.

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 05-03-06 11:14

Hej der er dansk sprogpakke...

Annuller spørgsmålet
Fra : anetteogjesper

Dato : 31-03-06 05:29

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål