/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
hampreb
Fra : tpjevser
Vist : 1756 gange
500 point
Dato : 03-03-06 19:40

hvor kan jeg købe rigtig hampreb (25mm)?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-03-06 19:47

De fremstiller hampereb her, man jeg kan ikke se størrelsen

http://www.randers-reb.com/Default.aspx?id=157

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 03-03-06 19:47

Prøv i en skibsprovianteringsforretning.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 03-03-06 20:08

Hos isenkræmmere, jem og fiks og mange andre, Hvor man handler med landbrugsvarer, skibsudstyr (Til småbåde) Tapet og farvehandlere(Det har i perioder været brugt, som skillelinie mellem øverste tapetkant og loft!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-03-06 21:02

Prøv et byggemarked... Hvor meget skal du bruge?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-03-06 21:07

F.eks. her:

http://www.lsnet.dk/hampreb.htm

Men du kan jo selv prøve at søge på "hampreb" på google...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-03-06 21:52

Du kan prøve at ringe til http://www.randers-reb.com/images/PDF/Katalog_fishing.pdf

Når jeg prøver at tyde kataloget fra Randers reb http://www.randers-reb.com/images/PDF/Katalog_fishing.pdf syntes jeg det ser ud til at rebene på i hvert tilfælde den ene side i kataloget er på 22-24-26-mm men dem kan du da også prøve at kontakte på tlf. 89111213

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-03-06 22:50

Jeg har hæklet en taske i hampreb...

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 04-03-06 00:07

til Camillasmoster .

Kære "Moster" Jamen det var ikke 25 mm reb, vel. Så ville ikke engang de radikales talskvinde kunne svinge den!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-03-06 09:20

Nej, selvfølgelig ikke

På tykkelse med jute snor.

Jeg vil ikke anbefale, at hækle af det, medmindre man er lidt masochist (staves det så'en?)

Hold da op, det ødelægger ens fingre. Strikning kan bedre lade sig gøre med hamperreb.

Men ellers et herligt materiale...

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 04-03-06 09:24

Hvis du ikke kan finde det i handlen kan du alternativt bestille det hos rebslager Ole Magnus, han har blandt andet lavet til Historisk-Arkæologisk Center i Lejre og Vikingeskibshallen i Roskilde med mere. Hvis du ringer til et af de steder kan de give dig hans telefonnummer.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 04-03-06 12:51

Her har de mange slags (Også til at hækle tasker af)GARN-KOMPAGNIET - Rebvarer

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 04-03-06 12:55
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 04-03-06 13:17

dET AFHÆNGER OGSÅ AF HVAD DET SKAL BRUGES TIL!
Hampereb er et naturprodukt, der anvendes til utallige formål, og kan købes mange steder, f. eks.
http://www.paradiss.dk/

Annuller spørgsmålet
Fra : tpjevser

Dato : 04-03-06 13:41

Jeg har modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål