/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Billig præmie
Fra : Ferreus
Vist : 541 gange
50 point
Dato : 03-03-06 16:12

Kære Læser,

Er der nogen der ved hvilke argumenter man kan komme med til et forsikringsselskab, så man kan få en meget lav bil præmie, når man er nybegynder?

Jeg oplever det sådan, at mange har fået en billig bilforsikring bare ved at sige noget vrøvl, og uden at selskabet har tjekket det de sagde?

Er der nogen der har nogle erfaringer indenfor dette?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-03-06 18:58

Det ligner en gentagelse.
http://www.kandu.dk/Spg83437.aspx

Kommentar
Fra : Ferreus

Dato : 03-03-06 19:39

Hej,
Jeg kan ikke få en forsikring hos GF da jeg er for ung, og Trekroner vil have over 10000 kr. Jeg vil ikke give mere end 7000!
Hvad gør jeg?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-03-06 19:57

Hej igen.
Svært spørgsmål. Du må mobilisere alle forhandlingsevner
og mere til. Ev. kan du spille selskaberne ud mod hinanden.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-03-06 20:00

Men omkring 10.000 er en rimelig pris.

Kommentar
Fra : Ferreus

Dato : 03-03-06 20:22

ja det er uden kasko, kun ansvar. Hvordan kan jeg spille selskaberne ud mod hinanden?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-03-06 20:27

Det gamle kneb, - de andre er billigere o.s.v.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-03-06 23:40

Du kan prøve at tjekke priserne hos nogle af forsikringsselskaberne her

www.forsikringsluppen.dk

Det er gerne billige at tegne en bilforsikring hvis man har samlet alle sine forsikringer et sted. Hvis du er så ung at du bor hjemme, kan du få rabat hos f.eks Tryk hvis dine forældre også har sine forsikringer der, så prøv at spørg der hvor dine forældre er forsikret

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-03-06 00:07

Jeg tvivller på, at man kan presse selskaberne på prisen til unge. Statistikken taler sit klare sprog uanset hvad man siger om bløde hatte osv.
Det er simpelthen en dårlig forretning at forsikre biler til unge (især mænd).

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 04-03-06 23:38

Har læst noget om at nogle selskaber giver rabat på forsikringen hvis man har deltaget i kørekurser.
Prøv at undersøge dette.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-03-06 00:10

Det kursus mulvarp1 omtaler er respekt for fart, linket til hjemmesiden er www.respekt.dk

Respekt for fart"

Ny hjemmeside er på vej

Vi arbejder på en ny hjemmeside, som åbnes meget snart.
Derfor opdateres disse sider ikke længere.
Du kan dog fortsat tilmelde dig her på siden.

"Respekt for fart" er et kursustilbud til unge bilister mellem 18-24 år.

Kurset gør dig til en mere sikker og risikobevidst bilist.

Kursusprisen er 3400 kr. MEN der er kontant gevinst, idet der er mange penge at spare på din bilforsikring.

Der er desuden mulighed for mange at opnå tilskud til kurserne, afhængig af bl.a. hvor du bor.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-03-06 00:31

ALKA forsikring støtter projektet med bl.a. et helt ekstraordinært tilbud på bilforsikring som et ekstra kontant motiverende element. Dygtigere bilister er det første skridt på vejen mod billigere bilforsikringer.

Som et ekstra plus vil diplommodtagerne efterfølgende få mulighed for at tegne bilforsikring i ALKA til priser under det halve af de normale markedspriser.

fra linket www.respekt.dk

Kommentar
Fra : Ferreus

Dato : 05-03-06 17:37

Okay, er der nogen der har prøvet at deltage i dette kursus? Er det kun gennem Alka man kan få billig forsikring, hvis man har deltaget i kurset?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-03-06 18:27

Det er kun Alka der reklamerer med præmienedsættelsen på respekts hjemmeside, så du må jo prøve at ringe rundt til div. forsikringsselskaber, hvis du vil være helt sikker

Kommentar
Fra : Ferreus

Dato : 05-03-06 18:52

Hej, jeg var lige inde på Alka's hjemmside og hvis jeg skal have en ansvarsforsikring hos dem skal jeg give 24000 kr. Så hvis jeg deltager i kurset skal jeg give 12000 i stedet. De må da være åndssvage!

Kommentar
Fra : Always8382

Dato : 07-03-06 17:15

Jeg blev ringet op af If forsikring en dag. Fordi en kammi havde fået forsikret hans Pug, Og så havde han oplyst mig som mulig interesseret. Han kom ud til mig, og jeg viste ham mine papirer på nu min nuværende forsikring.(Der får jeg 5000 rabat, pga fatter er ansant gennem 40 år). Men i telefonen havde han næsten lovet han kunne gøre det billigere... Det hang jeg ham op på, selvom han ikk var så glad... Men jeg sagde bare jeg kan få det billigere et andet sted.. Og det er meget nemmere, hvis man sidder face to face med dem... Jeg er selv 19, og har fuld kasko til ca 8 kilo...

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 07-03-06 23:28

ANG. Forsikringsselskabet IF
Jeg har også prøvet det. Flyttede alle husets forsikringer fordi det var billigt,så fik vi uheldigvis stjålet vores bil,brugte næsten 3mdr. på diskussioner for at få den pris som bilen blev handlet til,Taksator ville snyde mig for 35000kr.Har selvklart flyttet alle forsikringer til andet selskab.

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 08-03-06 08:17

#--------------------------------------------------------------------------------
Hej, jeg var lige inde på Alka's hjemmside og hvis jeg skal have en ansvarsforsikring hos dem skal jeg give 24000 kr. Så hvis jeg deltager i kurset skal jeg give 12000 i stedet. De må da være åndssvage!

Jeg var igang med at undersøge prisen ved alka, skulle give 21.000 kr., men med køreteknisk kursus skulle jeg give 5700 kr. for min gamle golf 2 uden kasko, ringede ind og spurgte ved alka hvad jeg skulle give efter kursuset. Så der er noget besparelse, jeg har dog aldrig fået deltaget i kursuset.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-03-06 20:47
Kommentar
Fra : jameson

Dato : 15-03-06 09:10

Tidligere kunne man melde sig ind i f.eks. diabestesforeningen og få ret til at bruge Tryg gruppeforsikring - det er værd at undersøge...

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 05-04-06 14:44

Der kæmpe forskel på hvad folk skal give.. for en toyota corolla 1.6 gsi fra 90 skal jeg i mit forrsikringsselvskab give ca 6k i ansvarsforsikring.. jeg er 19 og har haft egen bil siden jeg blev 18, så ca. 1½ år. Min fætter på 22 som har haft kørekort siden han blev 18, køre i en carina e 1,8 fra 94. Den ville de have 20k i ansvar og 30k i kasko for.

Min forsikring er blevet så lav som den er fordi mine forældre har alle deres forsikringer i det selvskab(2 gange kasko på bil, indbo osv.) så de har forhandlet den lidt nej for mig..

Vestjyllands forsikring mener jeg det er..