/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Backup af CD på DVD ?
Fra : cccf
Vist : 441 gange
50 point
Dato : 03-03-06 09:47

Kan Man lave backup af sine CD programmer ved at overføre dem til en DVD og så lægge dem samlet der, Hvad med når man skal indstallere et program igen fra DVDèn og specielt ved de programmer der ligger på flere CD.
Det jeg kunne tænke mig var at have mine videoreigeringsprogrammer ligge samlet på en DVD.
Men jeg kunne forestille mig det kunne give problemer når jeg på CDèn bliver bedt om at indsætte skive nr 2. ville det ikke skabe problemer når de alle lå på en DVD??

Kommentar
Fra : birger100

Dato : 03-03-06 10:11

Hej,
Du kan konverterer alle dine cd'er til image filer. Dette kan gøres med Nero og derefter kan du ligge dem over på en dvd.
Når de så skal afspilles igen skal du bruge et værktøj der kan lave et virtuelt drev såsom Daemon tools og afspille dine cd'er herfra.
Så det burde ikke være et problem at ligge alt data på en dvd
mvh
Birger

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 03-03-06 11:07

Nu ligger der et program fra CD på min harddisk som 3 stk imagefile.
IMAGE.CCD - IMAGE.IMG og IMAGE.SUB. men jeg kan jo ikke åbne dem. skal de åbnes inden jeg brænder dem til DVD.??

Kommentar
Fra : birger100

Dato : 03-03-06 11:11

hvis du ligger daemon tools ind kan du åben alle image filer med det.
Det kan hentes her http://www.daemon-tools.cc/dtcc/download.php?mode=ViewCategory&catid=5

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 03-03-06 11:34

Nu har jeg hentet programmet , og kan som du beskriver åbne programmet, men hvad nu når det beder mig om at sætte disk 2 i drevet ??

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 03-03-06 11:37

Jeg skal altså lægge alle mine IMAGE filer over på DVD og så indstallere programmerne ved hjælp af Daemon tools ?

Kommentar
Fra : birger100

Dato : 03-03-06 11:40

ja... når du har lagt dine image filer over på en dvd kan du åbne dem derfra vha. daemon tools.
Daemon tools laver et virtuelt drev så din pc tror at den originale cd faktisk sidder i drevet og derfor vil det være muligt at "skifte" cd i drevet ved at loade et nyt image i daemon

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 03-03-06 13:53

ok
DET VIL JEG PRØVE.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 03-03-06 23:50

Ja det virker fint indtil programmet beder om at indsætte disk 2. så opstår problemet som jeg forudsagde ovenfor. den beder om en bestemt fil, som jeg jo ikke har mulighed for at finde da den jo ligger gemt i "Daemon Tools" der ligger jo kun en fil som hedder IMAGE.CCD

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 04-03-06 10:24

Hvorfor fylder programmet mere som IMAGE filer.??
Programmet på min CD fylder 699MB. men når jeg har kopieret det til min harddisk som IMAGFILER
fylder det 836MB.

Kommentar
Fra : bog

Dato : 30-07-06 17:18

En anden mulighed er at kopirer hver ind hver sin mappe ved programmer over flere cder bruges undermapper. Der i en mappe for hver cd som hedder disk1,2,osv

Så skulle det bare være at åbne disk1 og vælge setup/install så skulle det bare kører der ud af.

Har selv lagt mange diskketter ind på cder på den måde og det virker fint.
ved dog ikke hvordan det skal gøres med en windows på flere cder, men har dig gjort det det med win3.11 med alle 9 disketter ind i en mappe.

Annuller spørgsmålet
Fra : cccf

Dato : 05-08-06 12:46

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål