/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
perlesyning
Fra : jeatut
Vist : 2717 gange
40 point
Dato : 02-03-06 20:30

..hej er her nogle der vil lære mig at sy med perler..jeg vil meget gerne betale for det....det er små duge M.M. jeg vil lære at lave...jeg er fra herlev hbh....mvh jeanett.. jeanett@webspeed.dk

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-03-06 21:04

Det kan du meget bedre læse dig til, og se i bøger hvor der er mønstre til det.

Prøv evt. at få fat i en bog der bare hedder "Perlesyning".

Mener den kan fås i hobbyforretninger hvor du kan købe perlerne.

Eller du kan måske låne den på biblioteket.

I den er der mange opskrifter på forskellige duge, servietringe o.s.v. og der er tegninger til hvordan du skal gøre.

Og det er slet ikke så svært.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : tpjevser

Modtaget 20 point
Dato : 02-03-06 21:32

du kan få følgende bog på biblioteket: sy og væv med perler af ida-merete erlandsen.
jeg har også nogle opskrifter (mange) du må få.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-03-06 22:43

Jeg har syet meget med perler i mine unge dage.

Du starter med at købe nogle perler hvor du sikrer dig, at tråden kan komme igennem min. to gange inckl. en nål. Så tager du et passende antal perler på en tråd, og laver den til en cirkel, altså nålen igennem den første perle neders på tråden. Derefter tager du f.eks 7 perler mere, tæller f.eks 4 perler fra cirklen, så kommer der en løkke, sådan fortsætter du rundt. Næste rækker, lader du nålen trække op til toppen af løkken og tager f.eks 4-5 perler og lander med nålen i toppen af den næste løkke, således at løkkerne bliver udlignet - gav det nogen mening - ?? på denne måde er der efter en omgang ingen løkker, sådan kan du fortsætte, en omgang med løkker en omgang uden, det kan varieres meget. Det er lidt svært at forklarer, men ellers prøv dig frem, det er et dejligt hobbyarbejde. Man kan lave de mest fantastiske ting, Stenboden har mange perler og opskrifter, men ovennævnte dug er en god begyndelse.

God fornøjelse

Godkendelse af svar
Fra : jeatut

Dato : 02-03-06 23:48

Tak for svaret tpjevser.jeg har skrevet det ned..jeg må ha fat i bøgen...du har nok ret det er måske ikke så svært når man først får begyndt..mvh jeatut..

Kommentar
Fra : jeatut

Dato : 03-03-06 00:07

..hvor er i søde her og hjælpsomme....jeg håber at jeg har fået svaret jer alle..skal lige finde rundt her..er ny.....jeatut....

Kommentar
Fra : jeatut

Dato : 03-03-06 14:06

hej til jer alle..jeg har fået nogle svar fra nogle af jer som jeg ik helt er klar over om jeg har svaret på....så derfor skriver jeg her til jer...jeg er meget taknemmelig for at i gider at hjælpe mig...har modtaget de 3 opskrifter i dag fra jm.perlen. hold da op de er svære...så nu har jeg bestilt et begyndersæt med en lille dug....der skulle være god vejledning...siger de derinde...fordi jeg har været på biblioteket i dag..og syntes ik rigtig at de havde nogle gode bøger...de var med slips og smykker...men som sagt begynder tingene skulle være lette bliver der sagt... jeg er nød til løbe nu....skal på job.....kommer igen.... og ser om der er noget spændende læsning senere...desværre først efter kl 22 00...jeatut..

Kommentar
Fra : tpjevser

Dato : 03-03-06 15:24

hej jeatut.
kan du sy et slips, kan du også sy en dug. det lyder måske lidt mærkeligt, men princippet i perlesyning er meget simpelt. har sendt cd´en til dig. du har den mandag eller tirsdag. hvis du har problemer med den så skriv på min e-mail, så klarer vi lige en anden. rigtig god fornøjelse! allerede når man har lavet det første arbejde, kan man klare de "svære" arbejder også.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-03-06 16:15

Hej Jeatut.... Jeg ser frem til at hører hvordan persyningen skrider frem, når du skriver at du vil kikke forbi og læse videre her i tråden, skal du lige vide, at når du først har accepteret et svar, bliver denne tråd "låst" forstået på den måde, at den første måned efter accepten, skal man købe denne tråd for at læse videre i den, så det er ikke sikkert du får så meget læsestof her men ellers kan du jo skrive private indlæg hvis du har lyst. Nu har jeg købt svaret, så jeg kan læse i denne tråd lige så tosset jeg vil

Kommentar
Fra : jeatut

Dato : 07-06-06 12:37

jeg har skrevet at jeg har alle opskrifter tilsalg...men det er en fejl,da jeg har opdaget at det er ulovligt...men jeg kan desværrer ikke slette det...men nu ved i at jeg har intet tilsalg..

Kommentar
Fra : FreakyMe

Dato : 19-05-07 19:44

Hej.

Det er godt nok et stykke tid siden du skrev dit indlæg, men det er jo ikke ensbetydende med at du er kommet i gang. Jeg bor i Rødovre og vil gerne lære dig at sy med perler, gratis...bare du betaler dine egne perler etc ,o) Vil nok også være interesseret i lidt perlehygge, hvis det var noget.
Du kan evt. skrive til mig på becami@webspeed.dk

Kommentar
Fra : corona30

Dato : 21-06-07 11:18

Hejsa.

Da jeg godt kan lide at sidde og hygge mig med perlesygning, søger jeg perleopskrifter, evt. bytning
da jeg selv ligger inde med en smule.

Hilsen Corona30