/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
E-mail program
Fra : gril
Vist : 1117 gange
200 point
Dato : 02-03-06 13:37

Hvilket E-mail program bruger i til at skrive/tjekke jeres E-mail med. For jeg kunne godt tænke mig et program til det, men jeg ved ikke hvad jeg skal bruge og hvad jeg kan bruge, for jeg bruger nemlig Hotmail den der er gratis

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 110 point
Dato : 02-03-06 13:48

Jeg bruger Microsoft Outlook, som er en del af Office-pakken.

Men Windows har "indbygget" det program, der hedder "Outlook Express", så den skulle ikke koste dig noget, hvis du har Windows.

Jeg åbner min Outlook samtidig med at jeg tænder for computeren, og så lader jeg den køre i baggrunden, lige meget hvad jeg ellers laver. Når der kommer post, så alarmerer programmet med en lille fanfare.

Jeg har en Gmail konto, og den sender automatisk posten videre til min Outlook. Jeg er ikke sikker på, at man kan gøre det med hotmail...

Kommentar
Fra : clou

Dato : 02-03-06 14:51

Jeg bruger selv Outlook Express som ligger i Windows, under Programmer. Der er ikke så mange muligheder i den som der er i Microsoft Outlook, hvor der bl.a. er kalender mm.. Men jeg synes at Expressen er nemmere at håndtere.

Good luck

Clou

Kommentar
Fra : gril

Dato : 02-03-06 15:24

jeg kan ikke bruge Outlook fordi jeg har en gratis konto hos hotmail man kan kun bruge Outlook med hotmail vis man har en E-Mail der koster penge

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 02-03-06 15:45

Men du kan da oprette en konto i Outlook. Det koster ingen penge..

Kommentar
Fra : clou

Dato : 02-03-06 16:15

Du har jo en Internetudbyder og betaler derigennem på at være koblet på Internettet. Find dit brugernavn og adgangskode og så bare derudaf med at få det op at køre.

Clou

Kommentar
Fra : gril

Dato : 02-03-06 16:16

jeg vil helst ikke skifte min E-mail

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 02-03-06 17:01

Det tror jeg ikke, der er nogen løsning på. Jeg tror ikke, at du kan få videresendt hotmail, når du ikke vil betale for et program.

Det var årsagen til, at jeg opgav MIN hotmail og oprettede en Gmail-konto. Så jeg både har en TDC-mail til familie og venner, og en Gmail-konto, som ikke er forbundet med navn og adresse, -til brug på nettet.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 02-03-06 17:11

Forresten: Hvis du vælger at skifte mailadresse, så kan du i Outlook indstille din mail til ALTID at skrive en besked, f.eks. "OBS: Ny mailadresse nnn@vvv" når du fremover sender post til nogen.

Og den post, der stadig kommer til din hotmail, den kan du jo blive ved med at holde øje med selv om du opretter en ny konto. Du behøver jo ikke at LUKKE din hotmail... Du kan sagtens have flere konti..

Men hvis du vil blive ved med at have en "anonym mailadresse" så er det i længden nemmere for dig at bruge gmail.

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 02-03-06 18:32

Jeg bruger Incredimail. Du kan læse om programmet her.

http://www.nettips.dk/Default.asp/KatId=102/SubId=/id=1833/text=Incredimail+-+et+anderledes+mailprogram

Med Venlig Hilsen
chaufrat

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 02-03-06 18:36

Increimail kan hentes her

http://www.incredimail.com/english/index.asp

Når du har hentet det kan du skifte til Dansk sprogfil. Bliver det dit valg så god fornøjelse. Jeg har stor glæde af dette program.

Med venlig Hilsen
chaufrat

Kommentar
Fra : gril

Dato : 02-03-06 19:17

hej chaufrat hvoerdan skifter jeg til dansk i Increimail

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 02-03-06 20:34

Jeg har selv brugt Incredimail engang, men....
Kan man sende og modtage hotmail fra Incredimail?

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 02-03-06 23:24

Hej det må du undskylde det er kun ordbogen (stavekontrollen) der er dansk sprogfil til. Der var jeg lidt for hurtig. Beklager!
Sprogfil til ordbog finder du ved at gå i tools - options - fanen language - så trykke på knappen more dictionairies og så vælge dansk.

Et andet glimrende mailprogram (gratis) er Thunderbird. Det minder meget om Outlook Express. Det kan du finde her
http://www.mozilla-europe.org/da/products/thunderbird/
Håber du kan bruge disse oplysninger.
Med Venlig Hilsen
chaufrat

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 02-03-06 23:39

Hej Birgitta.Så vidt jeg ved kan du ikke bruge din hotmailadresse i Incredimail da hotmail fungerer som webmail, men den adresse man får fra sin Internetudbyder kan bruges.
MVH chaufrat

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-03-06 01:28

Jeg har lige kopieret mit svar i et andet spørgsmål om E-mail:
Citat
--------------------------------------------------------------------------------
Der findes et smart lille program, som kan holde øje med alle dine mail konti også hotmail, programmet hedder Poppeeper og kan instaleres på dansk, hent det her: http://www.download.com/3000-2369-10069858.html?part=85730&subj=dlpage&tag=button når du har instaleret, åbner Poppeeper automatisk hvis du lader flueben blive i Run Poppeeper når instalationen er færdig og klikker Ok, der kan du vælge sprog i Please choose your language, klik på Download og vælg Danish når den danske sprogfil er hentet, sætter du dine mail konti ind og programmet checker hver 10. minut om der er mail, og der lyder et lille bib hver gang der er nye, du kan også læse dine mail i Poppeeper.
med dette program, kan læse, skrive og slette hotmail, er der problemer med opsætning af din hotmail, så spørg endelig igen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-03-06 01:30
Kommentar
Fra : gril

Dato : 03-03-06 12:34

Jeg kunne godt tænke mig at prøve Mozilla Thunderbird men jeg ved ikke hvad indgående server og udgående skal hede til hotmail

Kommentar
Fra : gril

Dato : 03-03-06 18:20

Nu har jeg fået en E-mail hos gmail og bruger Outlook Express og det funke fint. men kan man ikke sætte Outlook Express til at gie mig en meddelelse når jeg får en mail

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 03-03-06 18:30

Herligt!! Godt du fik klaret dit problem.

Åben Otlook Express. Gå i funktioner - indstillinger - Fanen gennerelt og sæt flueben i afspil lyd når nye meddelelser modtages.

Med Venlig Hilsen
chaufrat

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-03-06 19:09

gril, du kan sætte gmail til at videresende din mail til din outlook.

Jeg har min gmail til at sende videre, og samtidig gemmer gmail en kopi i en uge hvorefter den sletter mailen.
Så når jeg har modtaget en gmail i min outlook, så går jeg til min gmail side og svarer på posten der.
Det er muligt, at man også kan sende gmail fra outlook, men det har jeg ikke prøvet. For mig er det ikke nødvendigt.....
Men du kan altså sagtens modtage din gmail i outlook. Og du kan også få en lyd hver gang, der kommer post. Men din outlook skal altså stå åben.

Kommentar
Fra : wasabiwoman

Dato : 04-03-06 08:18

Ang. Outlook og hotmail:

Man kan godt få Outlook og Outlook Express til at hente sin hotmail, men det kræver, at man har Hotmail Plus, koster 149,- om året, men så får man større postkasse (2GB). Nu, hvor Gmail er gratis og kan det samme, er det nok ikke så aktuelt, men det kan bruges, hvis man ikke gider besværet med at skifte mail-adresse.

Kommentar
Fra : gril

Dato : 04-03-06 15:39

Jeg har lige et spørgsmål til. Når jeg får en mail fra hvor der følgeret links med og trykke på det, så åbner den det ikke så jeg bliver nød til at tager en kopi af det og sætte det en i min browser (Firefox)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-03-06 16:21

Du skulle nok alligevel have valgt Poppeeper, der kunne du også beholde din hotmail adresse

Kommentar
Fra : gril

Dato : 04-03-06 16:33

ja måske

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 07-03-06 12:51

Hej,

Brug Googlemail (gmail). Den er gratis og du har masser af plads til din rådighed (ca. 2.5GB!). Det betyder du ikke behøver bekymre dig om hvor store emails du sender (quota) og du kan søge i dine emails med Google søgefunktionen.

Man kan ikke få en konto uden at blive inviteret af en eksisterende Gmail bruger så send mig evt. din email-adresse (send direkte hvis du ikke vil poste den her) så inviterer jeg dig så du kan få oprettet en konto.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-03-06 13:18

Lars, læs tråden... gril HAR lige oprettet gmail...

gril, hvordan går det? Har du fået din gmail til at videresende til din Outlook Express? Har du fået lyd på?

Det med linket, der ikke virker, ved jeg ikke rigtig noget om... Måske er det noget med sikkerhed...
Du kunne måske hæve pointsummen med 20, -så kommer du øverst på listen over nye spørgsmål og så kan det være, at der melder sig nogle kloge hoveder...
Eller du kan lave et nyt spørgsmål om det emne...

Kommentar
Fra : gril

Dato : 07-03-06 18:30

det køer fint nu på nær det med linket

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 07-03-06 18:44

UPS, mange gange undskyld

Den med linket kan jeg heller ikke hjælpe med...

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-04-06 10:35

ang de link du ikke kan bruge :

Klik på Funktioner i Internet Explorer, klik på Internetindstillinger, klik på Avanceret, og klik derefter for at fjerne markeringen i afkrydsningsfeltet Send altid URL-adresser som UTF-8 (kræver genstart).

Godkendelse af svar
Fra : gril

Dato : 19-04-06 21:10

Tak for svaret Birgitta.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 21-04-06 13:30

Tak for accepten af mit svar, gril...