/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Home Cinema 5.1 systemer
Fra : Leon85
Vist : 1585 gange
100 point
Dato : 02-03-06 11:50

Jeg overvejer at købe et Home Cinema 5.1 Surround sæt, sådan et med 1 subwoofer, og 5 højtallere. Jeg tænkte på en discount udgave. De kan fås så billigt som 699.- kr. Men er lyden ikke ringe på de billige surround sæt?
MVH Leon

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 02-03-06 12:44

Min far har lige købt et i Aldi med dvd afspiller og surround sæt. Og det lyder faktisk utrolig godt når man tænker på prisen. Hvor stor er din stue, det er egentlig mest det det kommer an på. Vi har et dyrt et i vores stue, men det er slet ikke nødvendigt. Det billige giver en rigtig flot lyd hvis din stue ikke er kæmpe stor. Så kan godt anbefale det.....

Kommentar
Fra : Leon85

Dato : 02-03-06 18:22

Jeg har en lille stue, så det kunne være fedt at få en god lyd når jeg ser dvd film. Lige nu kommer lyden ud af stereohøjtalere fra mit fjernsyn. Det er til at leve med, men da man kan købe DVD Home Cinema sæt til næsten ingen penge, så vil det vel være bedre?
Jeg har kigget på følgende: (Fra El-Giganten)

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=oedsy0IM3tw000E4RxdJQEeI00000sk8KV36?ProductID=hRXD4QFWAdQAAAEE_%2evJ2Tcp&CatalogCategoryID=ZCDD4QFWKOcAAAEDlk2tBDZi&filename=productpage_text%2c%20producttype_text%2c%20prodtypes_vartypes_text

Og

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=oedsy0IM3tw000E4RxdJQEeI00000sk8KV36?ProductID=wPfD4QFWlssAAAEEHtWUH2Yg&CatalogCategoryID=ZCDD4QFWKOcAAAEDlk2tBDZi&filename=productpage_text%2c%20producttype_text%2c%20prodtypes_vartypes_text

Umiddelbart virker den fra LG mere købværdig, da det er et mærkevare, og højtalerne er også kraftigere.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 02-03-06 18:27

LG er rigtig godt, det har vi selv. Så det ville jeg nok anbefale dig, og eftersom du har en lille stue kan du roligt købe sådan et anlæg. For det er da langt sjovere at sidde og se en god DVD film med en ordentlig lyd på

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 02-03-06 18:29

Vi morer os meget når vi ser film med at have en god høj lyd på, og så bliver vi vildt forskrækkede hvis der sker et eller andet i filem. Det er langt federe at se en dvd film sådan end ved alm. tv lyd....så ud og køb et anlæg med dig, man fortryder det bestemt ikke.

Kommentar
Fra : Leon85

Dato : 02-03-06 18:34

Her er i øvrigt de mere tekniske detaljer ved LG (Et plus at den kan afspille DivX, og at den har Progressive scan):

http://www.unbeatable.co.uk/product/LG-LHT250SC-System/spc/25746043.html

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 02-03-06 19:36

En KÆMPE fordel er at den kan afspille DTS. Det er en af de fedeste lyde indenfor DVD film. Så det anlæg ville jeg helt bestemt købe hvis jeg var dig. DTS er en endnu bedre lydformat en Dolby digital 5.1

Så det ville jeg skynde mig at få købt hvis jeg var dig. Så ja nu kan jeg simpelthen kun anbefale dig dette anlæg. Det lyder rigtig godt....

Og ja DivX er også en fordel

Kommentar
Fra : codriver

Dato : 04-03-06 12:09

Du kan være ganske sikker på, at du får hvad du betaler for!

Lyden i de helt billige surround-systemer er meget god, hvis man blot er vant til at høre lyden i TV'et og er derfor meget fint at starte med. Men lyden i "rigtige" surround-anlæg er i en klasse for sig selv. Jeg vil anbefale dig at købe LG-systemet, og hvis du bliver "hooked" på surround kan du altid smide det ud og købe et større anlæg. Pas på! Man bliver afhængig! Jeg har selv et Yamaha/Jamo anlæg til ca. 20.000, som spiller fantastisk. Det kan dog sagtens gøres billigere - især hvis stuen ikke er så stor.

Husk: Et anlæg er først stort nok når naboerne ringer og klager!

Jeg kan varmt anbefale www.hifi-import.dk eller www.tapeconnection.dk når du bliver træt af dit LG-anlæg . De er begge super-professionelle og har nogle meget fornuftige priser. Jeg har selv købt mit anlæg hos disse.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 04-03-06 19:03

Ej rolig nu. Vi har et af de fine dyre LG anlæg. Og selv da min far købte det billige i Aldi blev vi glædeligr overraskede og imponerede. Så det er ikke så dårligt.

Du kan med god samvittighed købe det LG anlæg du havde kig på......