/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hvem vil passe Chip i Påsken
Fra : svendgiversen
Vist : 776 gange
100 point
Dato : 01-03-06 17:12

Vi har en gammel sort minipudel Chip, meget forkælet især efter at dens halvsøster Chap er død
og min kone ikke længere arbejder…

Behovet for pasning opstår fordi min niece, der er gift og bor i Californien, holder sin mors,
min søsters, 60 års fødselsdag, og hele min familie er inviteret til USA…

Problemerne opstår fordi min kones søster, der havde lovet at passe Chip, dog uden nøjagtig aftale om tidsperiode, tager med sin datter og børnebørn på ferie på Bornholm i påsken. Datteren har fået tilbudt et sommerhus, ejet af det firma hun arbejder for, hvor man ikke må have hund…

Også vore venner der tidligere har passet Chip og Char, skal på Charter ferie…

Min kone er syg med udbredt nyrekræft; hun gennemgår en belastende kur, der heldigvis har pacificeret sygdommen. Og hun har fået lov til at tage med på rejsen, som vi har betalt for.

Hvad gør vi? Er der en kærlig sjæl, der vil passe Chip fra den 10. til den 24. April ?
Vi betaler gerne en mindre formue for opholdet, bare den får det godt…
Vi bor i Sønderborg, så en plejefamilie i det Sønderjyske vil være at foretrække
men også andre egne af landet har interesse...

Man sender da ikke en 13 år gammel lille (hun)hund, der er så forkælet at den har sin egen hovedpude, på kennel, i bur og blandt større (han)hunde, Svend

Accepteret svar
Fra : The_Evil_Bong

Modtaget 110 point
Dato : 01-03-06 18:01

Hej..

Jeg er storebror og søn i en familie på 4, med mor of far og lillesøster..

Jeg er 15 år..

Min mor opdagede annoncen og tænkte på at det kunne være noget for os

Vi er glade for dyr og har selv en dværgpuddel som vi dagligt (1 eller 2 gange) går med, og det skulle ikke være noget problem at have din Chip boende og tage den med

Vi bor i en lille by mellem Horsens og Vejle..

Skriv endeligt hvis det lyder som noget der kunne have interesse på: Thomsen700@hotmail.com

Med Venlig Hilsen Simon

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-03-06 19:07

Tak Simon,
det er vældigt sødt af jer...

Min kone var ved at opgive, men jeg vidste at der stadig er flinke dyrevenner i Danmark.

Vi har lige fået tilbudt en anden mulighed, dog ikke helt uden problemer:
En af dem jeg kører med på arbejde har tilbudt at passe Chip.
Han kommer dog først hjem fra ferie den 10. April om aftenen,
hvor vi skal til Billund tidligt om morgenen...

Men hvis vor nabo kan passe Chip denne ene dag, er det jo lidt lettere;
vi prøver om det kan hænge sammen, ellers vil vi meget gerne tage imod dit tilbud?
Under alle omstændigheder skriver vi til jer, det kan du hilse din flinke mor og sige.

Min kone er iøvrigt til ugentlige behandlinger i Århus næsten hver tirsdag,
hvor vi kører over Vejle og (næsten) Horsens; så måske kigger vi forbi på hjemvejen.
Så kan Chip hilse på din lille hund.

I må også meget gerne komme forbi Skovbrynet 23 i Sønderborg,
måske tager I en gang imellem ned over grænsen for at "spare",
her kan min kone, der har arbejdet mange år i Flensborg, hjælpe;
eksempelvis med køb af vin, øl eller "bom", bolcher på sønderjysk.

Hils også din far og lillesøster; du skriver fantastisk flot...
Mange hilsener fra Gitte , Chip og Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-03-06 20:12

Hej igen flinke Thomsen familie,

det er faldet på plads med at vor nabo passer Chip
indtil min køremakker kommer hjem fra ferie.

Så endnu en gang tak for det fine tilbud,
men lokale venner har forbarmet sig over os,
og vi får ikke brug for det.

Vi sendte jo et mail til Simon, fik I det?

Vore tilbud om gensidig hjælp gælder stadig...
(som minimum får I 100 "Matador" point).
Hilsen Chip, Gitte og Svend

Kommentar
Fra : LaaBaabyh

Dato : 28-03-06 14:37

Hej Simon

Jeg er en 16 årig pige, jeg er lige stoppet i skole . Da jeg venter på at kunne starte på Niels Brock
( Hg).
Jeg er en selvstændig pige, og kan tage ansvar for meget , da jeg bor Alene, dog er Kæresten lige flyttet ind.
Men hvis det kunne være til hjælp på nogle måde, så er vi meget Intresseret.
Jeg ELSKER hunde , min far har 2 :D , elsker dem. og elsker samtidig og gå tur og lege .
Jeg har også en Have . :D

Med Venlig Hilsen Malene

Ps : Hvis det her er noget for dig , Så skriv en Privat email. Så kan vi aftale nærmere om møde sted osv. Hvad vi gør ..

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-03-06 07:30

Hi unge Malene.
Tak for dit tilbud, men vi har nu fundet nogle venner her i Sønderborg der vil passe Chip.

Hilsen fra Svend, der ikke hedder Simon
Simon er en endnu yngre dreng, der først tilbød at passe vor lille hund.
Da jeg ikke hører mere fra Simon og hans mor vil jeg nu lukke spørgsmålet...

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-03-06 21:49

Tak for svaret The_Evil_Bong.