/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Børnesikring
Fra : Shamrock
Vist : 1189 gange
100 point
Dato : 01-03-06 11:14

Hej gode hjælpere.

Kan man i XP lave en internetblokering således at børn med deres konto bliver forhindret i at logge op??

Vh. Shamrock

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 110 point
Dato : 01-03-06 11:29

Du kan jo fjerne internet exp. genvejen/ikonet.

Endnu nemmere, du kan afinstallere internet opkald indstillingerne, så der ganske enkelt ikke er forbindelse.

Når ungerne så bliver gamle nok til selv at kunne fixe opkoblingen, er de sikkert også gamle nok til at gå på nettet. Ved at bruge ovenstående metode skal du ikke installere et eller andet software, som sikkert koster et eller andet, eller medfører en masse reklamer.

åbn internet explorer--> funktioner--> internetinstillinger--> forbindelser her sørger du så for at ændre på instillingerne så der ikke kan kobles op.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-03-06 16:50

Eller i browseren
funktioner > internetindstillinger > fanen indhold.
Klik på aktivér > generelt > opret adgangskode................husk den > anvend> ok
Nu kan der ikke surfes uden kode
Du kan evt tillade pæne sider med din kode.
funktioner > internetindstillinger > fanen indhold > deaktiver
nu kan du igen surfe frit

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-03-06 04:21

Hent et filterprogram

Det er alfa og omega for børns sikkerhed, at forældre og andre voksne tager sig tid til at snakke med børnene om Internettets gråzoner. Men i nogle situationer kan det være en hjælp at bruge tekniske løsninger til at begrænse børns adgang til voldeligt og pornografisk materiale.

Der eksisterer i dag adskillige forskellige programmer, som tilbyder at blokere for pornografisk og voldeligt materiale. De bedste programmer virker ved både at scanne tekst og billeder på en given hjemmeside - og derefter vurdere om hjemmesiden kan vises eller ej. For eksempel har flere skoler og klubber installeret filtre, som blokerer for pornografisk materiale og for adgang til særlige computerprogrammer.

Der har været stor diskussion om kvaliteten af forskellige filtre. Ingen af dem er 100% præcise: nogle gange blokerer filtrene adgang til gode, lærerige sider, andre gange opfanger filtrene ikke visse sider med stødende materiale. Teknikken bag filter-programmer vil aldrig kunne garantere 100% præcis blokering af uønsket materiale, men alligevel kan de nogle gange være en hjælp.

Flere danske blade og aviser har testet filtreringsprogrammer. Se resultater af test og artikler her inden du vælger at hente et program. Husk at et filter ikke alene løser problemer med krænkende materiale. Det er vigtigt, at du taler med dine børn om hvad de kan risikere at støde ind i på nettet.

Links til danske filtre:
Access Proxy http://www.accessproxy.dk/
Enologic http://www.enologic.com/index.php3

Kilde: http://www.redbarnet.dk/Default.asp?ID=604

Kommentar
Fra : Shamrock

Dato : 02-03-06 19:59

Hej igen.

Tusinde tak for jeres hjælp !
I kommer alle med nogle fremragende svar på mit spørgsmål, og det er derfor svært at tildele een af jer pointene.
Jeg har derfor måtte vælge -Thulin var den første som meldte sig på banen, så han får pointene !

Tak til i andre alligevel.

Vh. Shamrock

Godkendelse af svar
Fra : Shamrock

Dato : 02-03-06 20:00

Tak for svaret thulin.