/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
outlook Express vil ikke sende eller mod~
Fra : enig
Vist : 394 gange
19 point
Dato : 25-11-02 11:56

Jeg har et problem med min outlook Express,som ikke vil sende eller modtage post. Jeg har oprettet en konto ved WWW.coolnames.dk og det har virket fint i ca 14 dage.
Men nu skriver den hvergang jeg forsøger at sende:
FEJL: Værten 'mail.***********.dk er ikke fundet. Kontroller, at du har skrevet servernavnet korrekt. Konto: 'mail.***********.dk, server, 'mail.***********.dk protokol: SMTP, port: 25,sikker (SSL) Nej. Socketfejl: 11001, fejlnummer0x800CCC0D
Jeg har forsøgt flere gange at ændre i kontiens egenskaber, med servere så de stemmer overens med det jeg har oprettet i sin tid. Jeg har nu vist nok lavet lidt rav i den? Nu såorger den også hvilken computer den skal ringe op til?? Vi har det TDC kalder LOKAL net
Jeg kører på bredbånd og har brug for en gratis pop3 e-mail
Kan min coolnames e-mail redes? den fungerede fint før?

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 25-11-02 15:30

Hej Enig,

øh... til at sende med ska' du bruge den SMTP server fra TDC som passer til det abonnement du bruger... nu ved jeg så ikke lige præcist hvilket abonnement du bruger eller hvilken smtp server der er tilknyttet... og i Pop3 ska' du så bruge den fra Coolname der hører med til det...

underligt nok skriver de man ska' bruge den SMTP server der hører med til Coolname... men har har for det meste kun oplevet bøvl hvis man ikke bruger sin udbyders SMTP server...

jeg har selv oprettet en e-mail derinde for at se proceduren i det... har du husket at slå Secure Auth til?
http://www.coolnames.dk/secureguide.htm

umiddelbart vil jeg tro det ka' skyldes en af de følgende 4 ting...
1. du ska' bruge din udbyders SMTP server
2. du har fået slået Secure Auth fra...
3. Coolnames server er evt. nede...
4. der er en fejl på din computer prøv at genstart...

det er sådan set lige det jeg ka' komme i tanke om... ka' du ellers logge ind på deres webside til din e-mail der?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : enig

Dato : 25-11-02 15:53

tak for dit svar strarup!
mit abonement er ADSL, erhverv da det kører i vores firma navn, men jeg ville godt have en e-mail uden om firmaet.
jeg prøver lige de 4 forslag og så melder jeg tilbage.

på forhånd tak

Kommentar
Fra : enig

Dato : 25-11-02 16:02

hej igen strarup!
jeg har lige været inde på coolnames og forsøge at kigge på det der secure auth.? hvor finder jeg det

Jeg har haft problemet i ca 14 dage, så jeg tror ikke at coolnames server er nede?

Jeg har som sagt genstartet min computer op til flere gange (14 dage siden)?

OG jeg har vist ingen server når jeg har en erhversløsning, det fortalte de mig i hvertfald ved tdc, så skulle jeg købe et opasiaabonement til 90,- pr- kvartal men det gider jeg ikke når der findes gratis løsninger, men vil det ikke sige at jeg skal købe et fdomæne navn osv???
jeg har virkelig ikke meget forstand på det, men jeg forsøger at klarer mig selv?

Håber jeg får det løst

fra enig

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 25-11-02 16:20

Hej Enig,

jeg har været inde og kukkelure hos TDC... "hjælp til e-mail"... -->
http://tdcinternet.dk/artikel.php?id=32602
og "hjælp til opsætning af outlook express 5.0"... -->
http://tdcinternet.dk/artikel.php?id=32447

jeg har selv abonnement hos Worldonline/Tiscali... så jeg ved ikke lige hvordan det funker hos TDC, men jeg vil da tro at man sku' ku' bruge en af deres SMTP servere... men nu hvor det er et Erhvervs abonnement og jeg ikke lige kender så meget til TDC's måde at håndtere det på... er jeg lidt usikker...

ang. Secure Auth og Coolnames, sku' det være en vejledning på denne side... -->
http://www.coolnames.dk/secureguide.htm

men la' os f.eks. sige du ska' bruge coolnames SMTP server... og ska' ha' slået Secure Auth til, eller kontrollere det, så prøv at følge skærmbilledene på deres side... det er godt nok på engelsk... hvis det sku' drille eller siden ikke vil vises så meld lige tilbage... så ska' jeg se om jeg ka' lave en vejledning...

men ka' du logge ind på Coolnames.dk og kontrollere din mail der?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : enig

Dato : 25-11-02 20:02

hej igen strarup
jeg takker mange gange for dit svar, men jeg er desværer ikke kommet ud af knibe.
Nu har jeg slettet min mail addresse i outlook express og reinstalleret den med secure auth, men problemet er der stadig. så har jeg været inde på coolnames webside og her kan jeg fint sende mail til min hotmail addresse.
Men da jeg igår bad min far sende en mail til mig på min coolname addresse kunne den ikke sende og jeg har ingen hverken i outlook eller på coolnames wbside.??
kan jeg slette det hele i outlook og hvordan gør man det og så finde en anden gratis e-mail til at lægge ind i outlook. Men jeg syntes det lyder mærkeligt at jeg kan sende inde på websiden.!

kan det have noget at gøre med at et vindu popper op med noget om opgradering af windows et eller andet, som jeg har trykket ned og skal vises igen om 24 timer??
hilsen enig!!!!

Kommentar
Fra : Loui1010

Dato : 03-10-03 01:09

Hej !

Har lige forsøgt at tilgå www.coolnames.dk - og siden er nede. Jeg ved ikke om den ofte er det, men hvis det er tilfældet, kan det være defor at folk ikke kan sende mail til dig.
Jeg har lige slået coolnames.dk op i www.dkhostmaster.dk, og deres navneservere hedder således: dns1.info-webs.net BD48-DK
dns2.info-webs.net BD48-DK
Og så vil jeg give de andre ret i, at du skal bruge TDC som SMTP outgoing - og så vil jeg forøvrigt tro at coolnames nameservere ofte er nede.
Og det har ikke noget at gøre med at du ikke har installeret de sidste updates fra Microsoft.

Når du er logget ind hos coolnames, har du så prøvet at sende en mail til dig selv?
Hvis det lykkes, er det din opsætning af SMTP den er gal med.

Kommentar
Fra : vibesteen

Dato : 01-08-05 22:31

Jeg kører XP og når jeg vil hente mine e-mail kommer der en Socketfejl 11001.

Hvad skal jeg gøre for at undgå problemet.

Kan jeg få en "begyndervejledning"