/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
IE 6 SP2 ...lukker ned
Fra : NKSDK
Vist : 798 gange
300 point
Dato : 01-03-06 07:50

Hej alle

Mærkværdige problemer med IE 6.0 har vist sig indenfor det seneste par uger.

Modtager jeg en mail via min arbejdswebmail og vil besvare den, går IE ned, når jeg klikker 'send'. Det samme gør sig gældende med konens arbejdsmail, og det er et andet system - det eneste fælles mellem de 2 mails er, at fjernadgangen er webbaseret.

Vil jeg tippe online, får jeg intet indhold i det lille vindue, der popper ud, når jeg klikker 'Køb spil'. Ved Lotto-køb er der ingen problemer.

Efterhånden oplever jeg oftere og oftere, at jeg pludselig får en meddelelse om, at der er fundet en fejl, og at IE afsluttes.

Jeg har bakset en del med problemet, senest gjorde jeg følgende i går: Rensede min PC for virus, spyware og deslige, geninstallerede IE 6 og Win XP sp2, men lige lidt hjalp det. Jeg har forsøgt mig med alverdens indstillinger omkring sikkerhed og så videre - det har heller ikke hjulpet. Jeg har prøvet at køre et IEfix-program, som en kandu-bruger anbefalede, og det løste også et mindre problem, jeg havde dengang, men det kan ikke klare de nuværende.

Kan en af I nørder (i ordets absolut positive betydning) hjælpe mig - det her er sgu til at blive vanvittig af, og jeg gider ikke geninstallere hele mit drev, da Win XP faktisk kører rigtig godt.

På forhånd tak for hjælpen

Mvh
NKSDK

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 01-03-06 09:06

Pørv at hente den nye internet explorer, 7'eren
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=b2ac8f30-2d88-45b6-90ae-ed266161f463&DisplayLang=en

Jeg køre med den og har ingen problemer

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-03-06 09:14

Jeg kører også IE7 Beta2, samt Firefox, Netscape 8.0 og Opera 8.01 (..9'eren er på vej )

Jeg tror du har rod i din registreringsdatabase. Prøv at rense den med dette lille program:

http://www.tucows.com/preview/355220?_mid=000001279

VIGTIGT: Fjern kun hvad der er mærket: Safa to delete ...når du har scannet med TweakNow Regcleaner !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-03-06 10:37

tips online bruger javascript - har du det - og tillader du det ????

kan være dine webbaserede mails har samme problem ????

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 01-03-06 12:09

Hej alle

Sidder på mit job, så jeg skal lige have tid at afprøve tingene hjemme.

Dog har jeg prøvet dit link til IE 7, Simmaster, men det får jeg kun et dokument med teknisk information ud af.

MiritDK, du omtaler Java-script, som jeg ganske vist har tilladt, men jeg har også luret på, om det kan være min Java-del, der halter. Ved nogen, hvor jeg kan finde en update til den, som virker ordentligt med IE 6 sp2?

Mvh
NKSDK

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-03-06 12:15

Her kan du hente IE7 Beta 2 : http://www.microsoft.com/windows/IE/ie7/default.mspx

(Klik på feltet øverst til højre; 'Get Beta 2 Preview')

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-06 12:19

Betaversioner skaber ofte flere problemer end de løser, men nogen elsker jo at være prøveklude.

Kig lidt i denne anvisning - det kunne jo være, at det løste problemet.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;318378

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-03-06 12:22

Ps. Bemærk : Du kan ikke have både IE6 og IE7 Beta 2 installeret samtidig !!!

Installerer du IE7 mister du IE6, så er du advaret!

IE7 renderer siderne forskelligt fra IE6, så nogle sider der indeholder CSS hacks vil se 'underlige' ud i IE7 da den tilnærmelsesvis overholder standerden i modsætning til IE6: http://css-discuss.incutio.com/?page=IE7

Der bli'r sgu arbejde til nogle programmører og nogle webmasters må nu sidde med røde ører, da de ikke har lyttet til mine gentagne opponeringer mod IE hacks og mine vedholdne argumenter for at overholde standarden i stedet for at skrive browserspecifik kode

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-03-06 12:25

Du bør hente den nyeste version af Java virtual machine, da de tidligere versioner har vist sig at indeholde en sikkerhedsbrist!

Den hentes på : http://sun.com ..under menupunktet nederst til højre; 'Get Java here'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-03-06 12:28

BjarneD -> Jeg har kørt med Beta 2 i næsten en måned uden problemer af nogen art. Dog er der stadig et par småting der ikke virker f.eks. Organize Favorites... Derudover fås den kun på engelsk.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-06 12:36

Jeg vil ikke anbefale at bruge et beta program som problemløser selv om det tilæsyneladende fungerer som det skal.
Hvis det ikke er selve programmet der er problemet (malware) vil nissen jo bare flytte med og derfor er det bedre at tage fat i de åbenbare problemløsninger og virker det ikke må man jo søge efter årsagen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-03-06 12:58

Det er korrekt BjarneD. Nu var det heller ikke mig der anbefalede at skifte browser

..og så må jeg lige komme med en indskudt bemærkning til NKSDK:

Javascript og Java har intet med hinanden at gøre, men det er du måske klar over?

Javascript fortolkes af din browser. Java fortolkes af en Java Virtual Machine.

Java er et objektorienteret programmeringssprog som kompileres til en såkaldt Bytecode og det er denne der udgør de såkaldte Applets (En speciel type Java *.class filer) du ser indlagt på nogle websider ..lidt alá Shockwave Flash.

Javascript er et scriptsprog på linie ved VBscript (..igen ikke at forveksle med VB -> 'Vitual Basic') og fortolkes altså af din browser. Der kræves ingen specielle 'opdateringer' eller plug-ins.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 02-03-06 08:04

Hej alle

Jeg har prøvet det hele - ganske uden held. Dog har problemerne skiftet karakter en smule, efter installation af IE 7, men nissen flyttede altså med; eksempelvis kan jeg nu ikke poste indlæg her på kandu fra min PC derhjemme - når jeg submitter ved klik på 'send' lukker browseren uden varsel.

Jeg kiggede i aftes mine logs igennem, og jeg kan se, at der faktisk også er en enkelt anden applikation, der har problemer, hvilket får mig til at tro, at problemet hører til i Windows-regi og ikke IE.

Tak for alle jeres råd - kommer i på mere, må I endelig give lyd

Mvh
NKSDK

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 300 point
Dato : 02-03-06 08:40

Du kan jo prøve at lave en Hijackthis log og i første omgang lægge den herind i spørgsmålet (Åben den med Notesblok = notepad.exe) kopier teksten og sæt den ind hér.

Hijackthis henter du her : http://www.spywarefri.dk/downloads1/hijackthis.exe

..og her er en manual : http://www.spywarefri.dk/manualer/hijackthis-manual.htm

Kan vi ikke løse problemet efter at have studeret den? Så kontakter du enten arlet på : http://www.arlet.dk eller spywarefris forum her : http://www.spywarefri.dk/forum/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 02-03-06 09:47

Jeg prøver at lave sådan en, men den dukker jo nok først op i morgen - den skal laves hjemme, og der kan jeg ikke submitte indlæg.

Mvh

NKSDK

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-03-06 09:56

Citat
Modtager jeg en mail via min arbejdswebmail og vil besvare den, går IE ned, når jeg klikker 'send'. Det samme gør sig gældende med konens arbejdsmail, og det er et andet system - det eneste fælles mellem de 2 mails er, at fjernadgangen er webbaseret.

som jeg forstår det er det altså noget webbaseret der giver problemer for begge

asp problem ?????????????

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-03-06 10:04

Lyder 'mystisk' dét med SEND knappen her på kandu.dk. Det er jo ikke et link eller javascript, men en alm. <input .../> markør:
Kode
<input type="submit" name="ctl00$kanduContent$winOptions$butSendOwner" value="Send" id="ctl00_kanduContent_winOptions_butSendOwner" class="Button" />

Det er så kandu.dk's ASPX kode der registrerer 'klikket' og ikke noget der udføres på din maskine af din browser eller af en Java Virtual Machine. Det kunne tyde på at det er din firewall eller et andet program der blander sig i internettrafikken og lukker din browser ned eller får den til at opføre sig 'mærkeligt'.

Vi venter i spænding til imorgen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-03-06 10:08

miritdk -> Hvis det var et ASP problem ville det også gælde for os andre

</MOLKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-03-06 10:13

Tjek; hvilke tilladelser diverse programmer er tildelt i din firewall. Hvilken type firewall bruger du?

Hvis det er Windows egen vil jeg anbefale dig at skifte til en anden. ZoneAlarm er gratis:

http://www.zonelabs.com/store/content/company/products/znalm/freeDownload.jsp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-03-06 10:20

Citat
..Rensede min PC for virus, spyware og deslige..

Ja, men med hvilke programmer?

Scan for Spy-/Adware og Virus i ét hug med : http://housecall.trendmicro.com/

Vær forberedt på det kan tage lang tid

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-03-06 10:26

hmmm - kan huske der engang var et lignende problem med spamfighter - men husker ikke hvad der skulle gøres.

Har du spamfighter installeret ????

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-03-06 12:04

Du kan jo ikke huske når du ikke kan huske løsningen, Miritdk.
Man bruger vel ikke Spamfighter på webbaseret mail! eller...

Personligt ville jeg skanne med www.ewido.net før jeg tog den store tur med Trend Housecall selv om Housecall finder mere.

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 02-03-06 12:26

I er da simpelthen ikke til at stoppe ...det er dejligt!

Jeg bruger ikke Spamfighter. Min firewall er McAfee, og den har jeg prøvet at deaktivere - også alle internet applications har jeg checket for full access. Jeg har prøvet at aktivere/deaktivere diverse tjenester - også uden held. Jeg har checket for spyware med Ad-aware, Spybot og Xclean - vira har McAfee taget sig af. Jeg har surfet rundt efter løsninger og efterprøvet alle gode råd med commands i Kør-boksen. Alt melder OK - tingene er gennemført, men fejlene er der stadig.

Jeg lurede selv på noget asp-fejl, men det er jo rigtigt, at det så burde gælde andre også. Jeg checkede i aftes de fejltekster, der kommer, når det meddeles, at IE lukker ned: De omtalte flere moduler og filer, som lægges ind ved installation af såvel IE som sp2 - der skrives, at de fejler. Det må så skyldes andre ting, der enten corrupter dem med det samme eller også medfører, at de ikke kan udføre deres "gerning".

Har også tænkt på, om det kunne være en fejl i TDC-routerens software - jeg sidder på en arbejdsforbindelse på 1024/512. I aftes var der pludselig en anden applikation - en klient til systemet SkoleKom - som kom med samme meddelelse som IE, før den lukker ned. Det, synes jeg, lugter lidt træls - den havde ikke voldt problemer hidtil, men var stadig umulig at bruge i morges.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-03-06 13:05

Det lugter da mere og mere af en infektion af systemet.
En skanning er påkrævet.

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 02-03-06 13:12

Ved det godt, BjarneD - jeg kørte også en til i aftes, da jeg havde voldhentet den nyeste signatur-fil

/NKSDK

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-03-06 13:28

OK!

Prøv at være opmærksom på, at en almindelig AV skanner ikke finder alt og at On-line skannere har svært ved at fjerne infektioner.
Ewido er god til at finde orm, spyware og trojanere og er også god til at fjerne dem.
Det optimale er installerede sikkerehdsprogrammer, men hvis de bliver blokeret af en infektion er man jo nødt til at finde andre veje så som hijackthis.

Det store problem i at ryde for infektioner er, at der ofte ligger en fil som ikke registreres som virus/malware fordi den kun er "ondartet" under bestemte omstændigheder og derfor skal man sørge for at notere sig hvilke infektioner der findes så man kan søge efter vejledninger omkring de enkelte typer og finde ud af om der skal gøres noget manuelt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-03-06 18:13

er den arbejdsmail integreret i for eks OE eller outlook ??????

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 02-03-06 21:58

Nej, vore arbejdsmails kører som webmail via browser.

Jeg har netop afsluttet et stort rense-arbejde på foranledning af de kloge hos spywarefri.dk

Skal nu have lavet en ny hijackthis-log og have den lagt ud - desværre har jeg stadig fejl, selvom de netop gennemførte processer fandt uhyggeligt meget.

NKSDK

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-03-06 22:28

Når du er færdig kunne du måske have glæde af dette:
Jeg vil anbefale dig at hente og installere et registreringsværktøj der hedder JV16 powertool
http://www.aplusfreeware.com/categories/LFWV/jv16Powertools.html

Når programmet er installeret åbner du det og klikker Registry Tool og derefter på Tool i den øverste menu og vælg Registry cleaner.
Klik Continue 2 gange og programmet vil nu undersøge registreringsdatabasen for ubrugelige registreringsnøgler. Det vil tage flere minutter.
Når programmet stopper klikker du på Close
I vinduet er der en liste over ubrugelige nøgler og alle markeret med grønt skal kunne fjernes risikofrit, er der mange kan man klike på Select i topmenuen - vælge Special select - klik på linien ved den grønn eknap, Items that should be saft to remove.
Når de er fremhævet med farve klikker du på Remove for neden og derefter Close, Exit.
Genstart computeren.

Hvis dit windows system er defekt kan der fjernes ting der ikke skulle fjernes, men når man har kørt med standardindstillingerne vil der være lavet en backup så man kan sætte det tilbage igen
Det finder du under Registry Tool - Tools - view Backup.
Marker backuppen og klik på Restore for neden.
Jeg håber dette kan hjælpe dig på vej.

Lad være med at anvende JV16 utilsigtet da det er et uhyre effektivt værktøj der også kan lave skade ved forkert brug, men oprydning med registry cleaner er uhyre nyttigt til at holde computeren smideig og hurtig.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-03-06 23:05

Se; nu har du fat i den lange ende
Citat
Jeg har netop afsluttet et stort rense-arbejde på foranledning af de kloge hos spywarefri.dk

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : NKSDK

Dato : 03-03-06 19:58

Tak for svaret molokyle - det var lidt svært at udpege en "vinder", men du var den, der foreslog Hijackthis og spywarefris forum, så derfor.

Alle I andre skal også have stor tak for engagement og hjælp - jeg kan fortælle, at jeg efterhånden er ved at se lidt lysere på tingene, idet størstedelen af fejlene er væk, og selvom maskinen ikke kørte langsomt før, så er den kvikkere til at reagere. De resterende fejl må afdækkes efterhånden.

God vind allesammen - og tak

Mvh
NKSDK