/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Hvordan åbner man en port ?
Fra : Klojs
Vist : 674 gange
20 point
Dato : 25-11-02 10:23

Jeg er ikke ligefrem en nørd, men gør helst tingene selv.

Jeg har lige opdaget Mystic Island som nyere spillesite. Jeg kan godt lave bord men andre spillere kan ikke komme ind til mit bord, altså jeg kan ikke hoste i sidste ende. Jeg har fået at vide derinde af de hjælpsomme spillere, at jeg skal åbne nogle porte (2170 2181 2191) på min router. De 3 porte omfatter 3 forskellige spil. Men jeg ved ikke lige hvordan jeg gør det og hvad jeg taster.

Jeg har en SpeedStream 2601 fra TDC og har tastet portene under Adgangskontrol - Pakkefiltre - TCP filtre. Skal jeg det og er det nok. Jeg kan i hvert fald ikke hoste endnu.

Skal jeg også taste noget i Avanceret konfiguration - Specielle Internet
Applikationer ??

Kan man overhovedet gøre det selv med TDC's router. Har jo læst nogle andre indlæg herinde om at CC er bedre på det område.

Håber at I kan hjælpe mig.

Accepteret svar
Fra : djarner

Modtaget 20 point
Dato : 26-11-02 20:42

Jeg er sikker på at du kan gøre det selv...
Men husk der er 2 hoved instillinger den ene hedder basis og jeg kan ikke huske hvad den anden hedder.
Men du skal ikke bruge basis.....

Måske kan det hjælpe....

Ellers er de meget gode til at hjælpe på 80808036.

Henrik

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 27-11-02 13:42

Hej djarner.

Det var åbenbart lige nøjagtig det der skulle til. Nu kan jeg sørme hoste. Spørgsmålet er så bare hvor mange af de andre opsætninger på routeren jeg har foretaget der er nødvendige.

Men helt sikkert dit svar der gjorde udfaldet - så 20 point til dig.

Godkendelse af svar
Fra : Klojs

Dato : 27-11-02 13:46

Tak for svaret djarner.

Det skal så lige siges at de ikke på hotline vil hjælpe med den slags opsætninger da de siger de ikke har ressourcer til det, men de henviser til www.dsl-faq.dk og siger at man godt kan og må gøre det selv.

De 2 muligheder er Basis og Åben. Jeg skiftede til Åben.