/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
GMail problem
Fra : tobiaskk
Vist : 1196 gange
100 point
Dato : 28-02-06 15:27

Hej
Jeg har lige oprettet en mailadresse på GMail og det gik uden problemer. Jeg gjorde det på en desktop på mit uddannelsessted, men fra min egen bærbare kan jeg ikke logge ind på min gmailkonto. Når jeg forsøger at åbne både http://mail.google.com og https://mail.google.com så kommer den velkendte side frem som oplyser om at "siden kan ikke vises". Jeg har forsøgt at disable min firewall (Norton internet security 2006), sat sikkerhedsindstillingerne ned i IE, tilføjet google.com til trustede sites, og efterfølgende tømt cachen, men der er ikke hul igennem. Er der nogen der ved hvad jeg gør forkert? Jeg har også prøvet et utal af andre browsere, men der sker ikke noget. Det kan tilføjes at undersider til mail.google.com kan jeg godt se. Som f.eks. mail.google.com/support.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 28-02-06 15:39
Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-02-06 15:39

Du skriver selv svaret. Du har oprettet din Gmail på én PC, og vil nu bruge den på en anden. Den IP-adresse som Gmail er oprettet på er ikke den samme som den du senere kalder fra. Det er problemet. Opret dig fra DIN PC, så virker det. Gmail er meget personlig. Vil du have en ny invitation til Gmail så kontakt mig via Privat indlæg her på Kandu. Så skal jeg gerne give dig en ny invitation. Hilsen AJ

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 28-02-06 15:41

Pjat, han skal logge ind på den rigtige side, det er alt

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 28-02-06 15:44

Kan du ikke logge ind der, har du ikke en gyldig mailadresse.
Brugernavn, er ikke din mail adresse.

Kommentar
Fra : tobiaskk

Dato : 28-02-06 15:48

Siden kommer slet ikke frem "Siden kan ikke vises". Og jeg prøvede i øvrigt at oprette min GMail fra min bærbare før jeg gjorde det på mit uddannelsessted. Der virkede min invitation ikke. Problemet må ligge på min bærbare, men jeg kan ikke lige gennemskue hvad det skyldes.

Kommentar
Fra : tobiaskk

Dato : 28-02-06 15:50

Arne--
Det er meget venligt af dig at tilbyde en invitation, men jeg har en stærk formodning om at hvis inviterer, så sker der bare det at linket i invitationsmailen ikke virker. Sådan har det været indtil videre

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 28-02-06 16:25

du skal blot gå ind på www.gmail.com og så logge dig ind den vej.....den redirecter til en https://mail.google.com/.....en hel masse.....

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 28-02-06 16:25

Du kan bruge Gmail all over the place... Det er dét der er ideen...

Jeg har ingen problemer med at bruge dine links til Gmail, ej heller med da at logge på.

Og du har slettet cookies... Mystisk...

Kommentar
Fra : tobiaskk

Dato : 28-02-06 16:33

Ja, jeg synes jo også at det er lidt mystisk at jeg ikke i det mindste må få lov til at se siden http://mail.google.com.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 28-02-06 16:34

...og så er Gmail vist slet ikke så privat/personlig hvis man skal tro Granslam's historie jf. dette link:

http://www.kandu.dk/Tip13628.aspx

Gmail kan bruges over det hele....ikke noget med afhængighed af een bestemt PC

Kommentar
Fra : tobiaskk

Dato : 28-02-06 16:35

Jeg har også prøvet at starte i fejlsikret tilstand med netværk, så der er ikke nogen programmer som ligger og laver ballade....

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-02-06 16:35

som de andre siger:
www.gmail.com
Brugernavn [ditmailnavn@gmail.com]
adgangskode [den kode du bruger til din mail]
tryk på [log ind]

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 28-02-06 16:35

prøv nu www.gmail.com ....

Kommentar
Fra : tobiaskk

Dato : 28-02-06 16:41

Stadig ikke hul igennem
Ernesen: Jeg kan ikke komme ind på siden hvor jeg skal give mine login oplysninger

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 28-02-06 16:52

Prøv
https://www.google.com/accounts/ServiceLogin?service=mail&passive=true&rm=false&continue=http%3A%2F%2Fmail.google.com%2Fmail%2F%3Fui%3Dhtml%26zy%3Dl<mpl=yj_blanco<mplcache=2
[sakset direkte fra min adresselinie]
eller

www.gmail.com

Brugernavn indtastes (ikke hele emailadressen - det har jeg i alle tilfælde aldrig gjort)
Adgangskode indtastes

Tryk på [Log ind]

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 28-02-06 16:52

Glæder mig at i ignorerer sofus.dksom åbenbart ikke forstår at alle der yder sit bidrag gør det ud fra bedste evne og mening.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 28-02-06 16:57

Hvis du nu åbner en command prompt [Start] -> [Kør] skriv cmd og afslut med ENTER tasten.

Så prøv at pinge www.gmail.com

Så skulle du gerne få noget der ligner dette:

C:\Documents and Settings\berpox>ping www.gmail.com

Pinging googlemail.l.google.com [66.249.85.19] with 32 bytes of data:

Reply from 66.249.85.19: bytes=32 time=37ms TTL=247
Reply from 66.249.85.19: bytes=32 time=39ms TTL=247
Reply from 66.249.85.19: bytes=32 time=36ms TTL=247

Ping statistics for 66.249.85.19:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 36ms, Maximum = 39ms, Average = 37ms

C:\Documents and Settings\berpox>

hvis ikke - så er der "bare" ikke hul igennem....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-02-06 17:00

Kan du komme her ind:
www.msn.dk
og så trykke på hotmail lige under den lange søge linie
Hvor langt kommer du

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 28-02-06 17:01

Du kan også prøve dette link:
http://googlemail.l.google.com/

Klik øverst i højre hjørne hvor der står "Sign in" .....

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 28-02-06 17:04

En lidt anden version af en indgang: http://mail.google.com/mail

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 28-02-06 17:26

Otnob ------
Har du en gyldig mailadresse, har du et brugernavn,,,,,,,,DET ER DET DU SKAL BRUGE

Kommentar
Fra : tobiaskk

Dato : 28-02-06 17:27

Pinger googlemail.l.google.com [66.249.85.19] med 32 byte

Svar fra 66.249.85.19: byte=32 tid=57ms TTL=244
Svar fra 66.249.85.19: byte=32 tid=32ms TTL=244
Svar fra 66.249.85.19: byte=32 tid=54ms TTL=244
Svar fra 66.249.85.19: byte=32 tid=33ms TTL=244

Ping-statistikker for 66.249.85.19:
Pakker: Sendt = 4, modtaget = 4, tabt = 0 (0% tab),
Beregnet tid for rundtur i millisekunder:
Minimum = 32ms, Maksimum = 57ms, Gennemsnitlig = 44ms

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 28-02-06 17:27

Prøv at hente Gmails notifier http://toolbar.google.com/gmail-helper/index?promo=gdl-en du kan muligvis logge ind via den. Under alle omstændigheder gør den brugen af Gmail lettere.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 28-02-06 17:28

Du kan ikke logge ind med din mailadresse.
Jeg kan ikke, så ved jeg ikke om der er andre der kan.

Kommentar
Fra : tobiaskk

Dato : 28-02-06 17:29

Har ingen problemer med at logge på f.eks hotmail

Kommentar
Fra : tobiaskk

Dato : 28-02-06 17:50

Jeg kan heller ikke tilgå min inbox igennem gmail notifier. "cannot log in to mailbox (12029) Unable to connect to server"

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 28-02-06 18:00

Norton kan finde på at blokere for alt muligt, helt umotiveret. Nu har du jo prøvet at deaktivere den, men prøv lige at gøre det igen, men denne gang deaktiver alt Norton, antivirus, script/adblocking osv (husk at slå Windows firewall til først). Prøv så at logge ind igennem notifiereren igen.

Kommentar
Fra : tobiaskk

Dato : 28-02-06 19:37

Så har jeg prøvet at deaktivere alt Norton. Det er stadig ikke muligt at få logon siden frem. Prøver lige at geninstallere IE

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 28-02-06 20:45

God ide at geninstallere IE. Andre har haft glæde af, at geninstallere IE ved hjælp af dette program http://windowsxp.mvps.org/IEFIX.htm

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 28-02-06 23:26

stl_s
Det kan være en vældig god link du har givet, blot ærgerligt at du ikke selv har prøvet at geninstallere IE med det pågældende program, for efter hvad jeg har læst når det gælder geninstallation af IE så skal der tages hensyn til mangt og meget. De andre der har haft glæde af geninstalleringen, har de været ret så erfarne ?

Kommentar
Fra : tobiaskk

Dato : 01-03-06 09:18

Har prøvet at geninstallere IE (Ikke med det foreslåede link) men login siden er stadig ikke tilgængelig. Jeg har også prøvet et utal af andre browsere, men fejlen må jo nok ligge i de generelle sikkerhedsindstillinger. De bliver jo indlæst af samtlige browsere. Jeg bliver ved med at prøve forskellige ting. Hvis jeg får et gennembrud rapporterer jeg lige tilbage i denne tråd. Ellers tak for alle de gode forslag

Kommentar
Fra : tobiaskk

Dato : 01-03-06 13:35

Ok så er problemet løst
Efter lang tids søgen på nettet fandt jeg frem til et forum der beskrev et nogenlunde lignende problem. Løsningen på det var gå i C:\WINDOWS\system32\drivers\etc og derinde slette filen "Hosts". Når man starter IE igen kan man på magisk vis komme frem til login siden for Gmail.

Hvis filen er i mappen kan jeg ikke komme frem og www.google.com ser også lidt underlig ud. Blå skærm med et felt til username og password. Nederst på siden står der "Hobot.ru Hosting VHCS PRO v2 4.7.1 Build: 2006-01-03 Spartacus".
Lidt Creapy.

Jeg har gjort lidt research og fundet ud af at host filen bliver brugt af browseren til at oversætte det man skriver i adressefeltet til maskinsprog. www.yahoo.com bliver f.eks. til 68.142.226.49. Hvis der ikke står noget i host filen så spørger browseren ISP'eren. I mit tilfælde må host filen være korrupt eller blevet ændret så gmail.google.com peger et forkert sted hen og det samme med www.google.com.
Min hostfil ser sådan ud:

213.219.251.78 www.google.com
213.219.251.78 google.com
213.219.251.78 www.google.co.uk
213.219.251.78 google.co.uk
213.219.251.78 www.google.ca
213.219.251.78 google.ca
213.219.251.78 www.google.es
213.219.251.78 google.es
213.219.251.78 www.google.de
213.219.251.78 google.de
213.219.251.78 www.google.fr
213.219.251.78 google.fr
213.219.251.78 www.google.com.au
213.219.251.78 google.com.au
213.219.251.79 www.yahoo.com
213.219.251.79 yahoo.com
66.218.75.184 mail.yahoo.com
213.219.251.80 www.msn.com
213.219.251.80 msn.com
213.219.251.80 search.msn.com
213.219.251.80 www.search.msn.com
213.219.251.80 go.com
213.219.251.80 www.go.com
Hvordan ser jeres hostfil ud?

Under alle omstændigheder er mit problem løst og jeg bruger lystigt Gmail. Tak for hjælpen til alle. Jeg lader spørgsmålet være åbent et stykke tid endnu.

Kommentar
Fra : tobiaskk

Dato : 01-03-06 13:48

Kan lige informere om at hostfilen sender videre til et par russiske sider. Har sgu nok fået noget lort ned på et tidspunkt som har ændret min hostfil. Godt man ved det nu.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 01-03-06 14:03

tobiaskk

Stort arbejde og godt du fandt ud af det du må virkelig have fået sved på panden og se langt ældre ud nu end på billedet!

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 01-03-06 14:16

tobiaskk> Super info. Du giver bare dig selv 500 påæng.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 01-03-06 14:29

En hostsfil skal som standard kun indeholde denne linie:

127.0.0.1 localhost

Man kan også gøre dette, og bruge hostsfilen til at beskytte sig imod snavs http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.htm