/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Unlock Mobiltelefon / Spørgsmål
10  Squanto 646
Unlock af Nokia via div. sider
Fra : niss45
Vist : 2004 gange
200 point
Dato : 28-02-06 14:57

Hej .
Kan nogen give en fornuftig forklaring på hvorfor, jeg ikke kan unlocke mobilerne via div, unlock sider, der hvor man indtaster emei koder og mobilselskab samt model. jeg får 7 koder og starter med kode 7 derefter kode 1, men får at vide der ikke er adgang eller kan bryde koden.
Det skal nævnes at det er debitel, som nok er en af de sværeste at låse op.
Iøvrigt undre det mig, at alt efter hvor man søger koderne, får forskellige koder, da det jo er en speciel kode pr. mobil.
Jeg ved godt, at der kun er 3 forsøg, og den derefter er låst og kan kun låses op med kabel..

Andre der har haft ligende oplevelser, som er blevet løst..??

Niss45

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-02-06 15:24

At du ikke kan låse den op med div. koder er netop fordi din model mobil kun kan låses om med et kabel.

Kommentar
Fra : mikkelbach

Dato : 28-02-06 15:49

Hvilken Nokia model djrejer det sig om

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 28-02-06 16:05

> Nordsted1 først lige svar til dig, på den side jeg var inde fandtes modellen, og går så ud fra af det skulle virke.
>Mikkelback den sidste jeg har forsøgt var en Nokia 5140, men har ogsa prøvet med en ældre Nokia 3310, som jeg ikke kune låse op med kabel ej heller koden fra debitel.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 28-02-06 16:10

Alle Nokia-telefoner kan unlockes unden kabler,der skal kun en kode til,jeg har åbnet mage også med Debitel og det gør jeg her og har ikke haft problemmer
http://gratis-unlock.webbyen.dk/

Kommentar
Fra : mikkelbach

Dato : 28-02-06 16:44

Her kan du hente en cod calculator: http://unlock.nokiafree.org. Dettee program har jeg anvendt og har åbneet flere telefoner. Jeg ved ikke om det lige kan klare din model, men det er da et forsøg vær.

Kommentar
Fra : openphone_unlock

Dato : 28-02-06 17:40

det e KUN nokia man kan låse op med koder
og du har 5 forsøg (ikke kun3)
grunden til at debitel er svære end mange andre er at debitel har 2 koder

jeg oplever også problemer med telia

Hilsen Bjarne
OPENPHONE

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 28-02-06 19:55

Vil så lige tilføje, at vedr. nokia 3310 , fik jeg koden direkte fra debitel da mobilen var over 1/2 år gammel, det var kun en kode de udleverede, og den virkede heller ikke.
Og for en god ordens skyld , så blev koden tastet korrekt ind.

Kommentar
Fra : mikkelbach

Dato : 28-02-06 20:14

Det er sgu da for galt, jeg går ud fra, at du har gjort det rigtigt. Jeg mener der er noget om at kortet skal tages ud når man udfører operationen.

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 28-02-06 21:15

Ja det har du ret i, det blev også gjort, men uden at jeg fik det til at virke , med andre kort.

Accepteret svar
Fra : mikkelbach

Modtaget 100 point
Dato : 28-02-06 22:19

Hm´ Hvis du kan låse den op skal den virke med alle kort. Jeg ved ikke om du forstod, at når du indtaster unlock koden så skal der ikke være noget kort i telefonen.

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 01-03-06 11:05

>mikkelback jo det forstod jeg og det anbefales altid , og der var ingen kort i mobilen, da jeg indtastede koden.

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 02-03-06 13:41

Jeg prøver at forhøje poientene og håber der er andre der kommer med forslag som kan løse mit mysterium.

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 08-03-06 13:27

Er der virkelig ikke andre der kan komme med forslag til mit spørgsmål. ellers må jeg jo afslutte mit spørgsmål, og give pointene..

Godkendelse af svar
Fra : niss45

Dato : 15-03-06 10:00

Tak for svaret mikkelbach.