/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Opgradering?processor...
Fra : gozimza
Vist : 489 gange
50 point
Dato : 28-02-06 14:54

Jeg vil gerne "forbedre" mit bundkort...

Mainboard: ECS (k7s5a)

Chipset: SiS 735

Processor: AMD Duron 1294 MHz med en: Igloo 2470 blæser

Ram: 512 DDR

Mit spørgsmål er så: Skal jeg købe en ny processor?(hvilken)
Hvilke RAM er de bedste til dette bundkort?

Ps: Jeg har ikke problemer med dette bundkort, det kører faktisk upåklageligt men ville gerne at den blev NOGET mere KVIK!!!

Endnu engang er jeg spændt på at høre alle jer kompetente menneskers svar...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-02-06 15:13
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-02-06 15:16

Prøv engan at putte dobbelt så meget RAM på og bemærk anbefalingerne:
Citat
2 x 184-pin DDR DIMM socket , support DDR266/200 DDR SDRAM

2 x 168-pin SDRAM DIMM socket support PC133/100 3.3V SDRAM

Maximum: 1GB

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-02-06 15:58

Så kan du jo godt smide sådan en her i http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=10931
Det vil gøre din PC mindst dobbelt så hurtigt!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-02-06 16:00

Der kan du osse genbruge din igloo!

Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 28-02-06 22:09

Hej tedd...

Og den kan køre på det bundkort, 100%?

Jeg har nemlig ikke den helt store doktorgrad indenfor faget! Hvad med blæseren, den er du sikker på er nok til at køle den processor? jeg vil jo ikke brænde noget af....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-02-06 22:58

Det er muligt du måske skal have en bios opgradering, men ja det skulle den kunne ifølge ECS support! Igloo kan køle helt op til xp 3000+ så det burde heller ikke være et problem, men husk at få kølepasta med til CPU'en og rense det gamle kølepasta af køleren først!

Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 28-02-06 23:33

Jeg er nød til lige at spørge, en "biosopgradering" hvad er det?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-03-06 10:08

Din bios er det der styrer hardwaren i din pc ! Den skal jo gerne kunne genkende din cpu!
Der findes flere versioner af dit bundkort!
Du må kunne se hvad din bios hedder lige når du starter op f.eks. AMI bios eller award! Der står osse et bios versions nummer f.eks 30811