/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Feriepenge
Fra : upyoursmate
Vist : 539 gange
200 point
Dato : 28-02-06 12:29

Hvem skal skrive under på mit feriekort, når jeg ikke længere arbejder men studerer?
Kan jeg selv skrive under hvis jeg er SE-registreret og vil det i så fald have nogen betydning for noget?!

Mvh. U

Kommentar
Fra : upyoursmate

Dato : 28-02-06 12:31

OG!::

Hvad sker der med feriedagene jeg har optjent, når jeg ikke skal bruge dem, grundet obligatorisk sommerferie?

Kommentar
Fra : mercerpigen

Dato : 28-02-06 12:45

Har selv stemplet og underskrevet et par feriekort
Ved godt det er lidt "uldent" i kanten, men hvad F.... det er dine egne penge.
Fik lov at låne stemplet hos min gamle chef Og fik pengene på kontoen uden brok.
Læste selv på daværende tidspunkt, og kunne sagtens bruge pengene uden at holde ferie.
Men ved selv ikke, hvad reglerne siger.....

Ps. Sig det ikk til nogle

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-02-06 12:48

Det er social-sundhedsforvaltningen i din kommune, der skal underskrive feriekortet.

Du vil så senere få udbetalt dine feriepenge.

Feriedagene forsvinder, når du har fået udbetalt dine feriepenge.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 210 point
Dato : 28-02-06 12:58

Der er spørgsmål og svar her

http://www.adir.dk/extern/SpmSvar/Feriepenge.html

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 28-02-06 13:17

Hvis du ikke bruger dine feriepenge, overgår dine feriepenge til ferie Arbejdsdirektoratet.
Og så kan de være lidt besværlig og få dem udbetalt, men det kan lade sige gøre.

Skoleelev eller studerende med SU:
Arbejdsgiveren på ferietidspunktet eller Socialforvaltningen i din kommune

Oplysning oven for, taget fra www.feriekonto.dk og her linket til siden hvor det står
http://www.atp.dk/www/portal.nsf/mainfrms!readform&ExpandAlias=Menu-FK-Loenmodtagere-Spoergsmaal-og-svar&Area=FK-Loenmodtagere

Godkendelse af svar
Fra : upyoursmate

Dato : 28-02-06 13:31

Tak for svaret ans.